• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
8

کلاس‌های آنلاین نقاش ایرانی، هنرمندان ترکیه و ایران را گرد هم می‌آورد

  • کد خبر : 32504
  • 14 مهر 1400 - 13:30
کلاس‌های آنلاین نقاش ایرانی، هنرمندان ترکیه و ایران را گرد هم می‌آورد
یاز اکو - جواد سلیمانپور، نقاش ایرانی که به فعالیت‌های هنری خود در ترکیه ادامه می‌ دهد، با برگزاری «کلاس‌های آنلاین» زمینه گرد هم آمدن هنرجویان و هنرمندان ترکیه‌ای و ایرانی را فراهم کرده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آناتولی، جواد سلیمانپور، نقاش ایرانی که از حدود ۲۰ سال گذشته در شهر استانبول به فعالیت‌های هنری خود ادامه می‌دهد، در بخشی از این فعالیت‌ها با برگزاری کلاس‌های آنلاین به طور همزمان برای هنرجویان و هنرمندان ترکیه‌ای و ایرانی، به تقویت پل فرهنگی بین دو کشور همسایه کمک می‌کند.

سلیمانپور در نمایشگاه مشترک آثار این هنرمندان که اخیرا در استانبول برگزار شد، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار «آناتولی» در این زمینه اظهار داشت: این نمایشگاه ماحصل کلاس‌های آنلاین طی یک و نیم سال گذشته است که هنرآموزان در ایران و ترکیه آثار خود را به پایان رسانده و در این جا به نمایش گذاشتند. این نخستین نمایشگاه آثار کلاس‌های آنلاین ما به حساب می‌آید.

وی با بیان این که بیش از ۸۰ اثر متعلق به ۶۵ هنرمند ترک و ایرانی در این نمایشگاه از ۲۹ سپتامبر تا دوم اکتبر سال جاری در معرض دید عموم قرار گرفته است، گفت: وقتی ما عکس‌های آثار هنرمندان را به اشتراک می‌گذاشتیم، هر دو گروه آثار یکدیگر را دیده و نظر می‌دادند. این موضوع باعث افزایش تراکنش فرهنگی بین شرکت کنندگان کلاس‌های آموزشی می‌شد.

این هنرمند ایرانی دوره همه گیری کرونا را از لحاظ فعالیت‌های هنری مثبت ارزیابی کرد و گفت: ما می‌گوییم «عدو شود سبب خیر، اگر خدا خواهد»، به همین خاطر دوران همه گیری کرونا از لحاظ تولید آثار هنری پربارتر بود. در دوره پیش رو هم فعالیت‌ها به شکل بسیار فشرده ادامه خواهد داشت.

سلیمانپور که در استانبول به فعالیت‌های هنری خود مشغول است در زمینه چگونگی زندگی‌اش در این شهر اظهار کرد: ۲۲ سال پیش من به ترکیه و استانبول آمدم. فرصتی برای شناخت ترکیه برای من فراهم شد.

برنده جایزه برتر مجله پاستل ژورنال آمریکا

سلیمانپور که دارنده مقام نخست مسابقه هنری مجله ژورنال پاستل آمریکا ست در این زمینه نیز گفت: در مسابقه‌ای که در سال ۲۰۰۹ در مجله پاستل ژورنال آمریکا برگزار شد من هم از ترکیه شرکت کردم و در بخش منظره رتبه نخست را کسب کردم.

وی ادامه داد: امسال نیز در این رقابت شرکت کردم، و این‌ بار جایزه ویژه یا همان سوپرکاپ این مسابقه که به اثر برتر در میان تمامی بخش‌ها اختصاص داده می‌شود را گرفتم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=32504

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});