• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
8

۶٫۶ میلیارد دلار صادرات از آنکارا طی نه ماه صورت گرفت

  • کد خبر : 32511
  • 14 مهر 1400 - 13:45
۶٫۶ میلیارد دلار صادرات از آنکارا طی نه ماه صورت گرفت
یاز اکو - صادرات ترکیه از آنکارا در 9 ماه نخست سال‌ جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته با 19.1 درصد افزایش به 6.6 میلیارد دلار رسید.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری حریت، بر اساس گزارش وزارت بازرگانی و مجمع صادرکنندگان ترکیه صادرات از آنکارا در بازه زمانی ژانویه-سپتامبر سال‌ جاری با ۱۹٫۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۶ میلیارد و ۶۴۶ میلیون و ۸ هزار دلار رسیده‌است.

این درحالی است که سال گذشته ۵ میلیارد و ۵۸۲ میلیون و ۲۸۲ هزار دلار صادرات از انکارا صورت گرفته بود.

براساس این گزارش بیشترین میزان صادرات از آنکارا در نه ماه گذشته به کشور آمریکا صورت گرفت. صادرات به این کشور در دوره مذکور به ۶۲۵ میلیون و ۵۴ هزار دلار رسید.

پس از آمریکا، چین با ۵۹۹ میلیون و ۲۵۶ هزار دلار، آلمان با ۴۸۴ میلیون و ۷۷۶ هزار دلار، عراق با ۲۶۷ میلیون و ۱۷۰ هزار دلار و ایتالیا با ۲۲۷ میلیون و ۲۰۲ هزار دلار در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

تولیدات مواد شیمیایی با ۱ میلیارد و ۱۰۲ میلیون و ۸۰۹ هزار دلار بیشترین میزان صادرات از این شهر را رقم زده و پس از آن حبوبات، غلات، دانه‌های روغنی و فولاد قرار گرفته‌اند.

بیشترین میزان صادرات مربوط به مواد شیمیایی است

بیشترین میزان صادرات این استان در دوره مذکور با ۱ میلیارد و ۱۰۲ میلیون و ۸۰۹ هزار دلار در بخش مواد شیمیایی تحقق یافته است.

بخش‌ ماشین‌آلات و قطعات یدکی با یک میلیارد و ۴۳ میلیون و ۳۳۸ هزار دلار صادرات از آنکارا در رده دوم قرار گرفته است.

پس از آن، بخش معدن با ۸۶۵ میلیون و ۴۴۵ هزار دلار، بخش خودروسازی با ۸۴۸ میلیون و ۶۶ هزار دلار و بخش الکتریک و الکترونیک با ۴۶۸ میلیون و ۱۱۲ هزار دلار صادرات در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

از سوی دیگر طبق این گزارش حجم صادرات ترکیه در ماه سپتامبر سال جاری با ۳۰ درصد رشد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ۲۰٫۸ میلیارد دلار رسید.

این اولین بار است که حجم صادرات ماهانه این کشور از سطح ۲۰ میلیارد دلار فراتر می‌رود.

همچنین میزان کل صادرات ترکیه طی نه ماه اول سال جاری با افزایش ۳۶ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ۱۶۱ میلیارد دلار رسیده‌است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=32511

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});