• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

هدف‌گذاری ۲ میلیارد دلاری صادرات استان در سال ۱۴۰۱

  • کد خبر : 57839
  • 22 فروردین 1401 - 13:15
هدف‌گذاری ۲ میلیارد دلاری صادرات استان در سال ۱۴۰۱
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در جلسه مشترک کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و تجارت فرامرزی استان گفت: هدف گذاری صادرات آذربایجان شرقی در سال 1401 با چهل درصد رشد 2 میلیارد دلار است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی ، صابر پرنیان افزود : تشکیل کنسرسیوم ها ، شرکتهای مدیریت صادرات و شتاب دهنده های استانی جهت تقویت بنگاه های کوچک و متوسط ، تشکیل میز توسعه صادرات محصولات دانش بنیان در راستای تحقق شعار سال ، شناسایی مشکلات زیرساختی و فرایندی مبادی خروجی در استانهای مرزی و پیگیری و پایش رفع آنها و توجه ویژه به توسعه صادرات صنایع اصیل استان ( کیف و کفش ، چرم، فرش دستباف، آجیل و خشکبار، شیرینی و شکلات و طلا و جواهرات) بخشی از اقداماتی است که در همین راستا دنبال خواهد شد.

مهم ترین برنامه های دولت و وزارت صمت در صادرات غیرنفتی

وی توسعه صادرات غیرنفتی در تعامل با کشورهای همسایه، گسترش دیپلماسی تجاری ، اصلاح تراز تجارت خارجی و پیوستن به زنجیره ارزش بین المللی صادرات محور را از جمله مهم ترین برنامه های دولت سیزدهم و وزارت صمت در حوزه صادرات غیرنفتی عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد : سازمان صمت استان نسبت به تدوین برنامه و هدفگذاری توسعه صادرات در سال ۱۴۰۰ اقدام و بطور منظم با رصد و بررسی عملکرد صادرات غیرنفتی استان و تحلیل وضعیت و جایگاه آن درجهت ارتقاء عملکرد صادرات اقدامات لازم را با جدیت پیگیری کرده است.

پرنیان با اشاره به بخشی از نتایج اقدامات برای تحقق اهداف برنامه توسعه صادرات استان در سال ۱۴۰۰ ، بر اساس آمارهای سازمان توسعه تجارت ایران ، تصریح کرد : میزان تحقق اهداف کمی در بخش صادرات به ۱۵ کشور همسایه و هند و چین ۸۷٫۳ درصد، در حوزه صادرات به ۱۵ کشور اول مقصد صادراتی ۹۱٫۴ درصد، صادرات به کشورهای اورآسیا ۶۱٫۶ درصد و صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی ۶۹٫۵ درصد بوده است.

رئیس سازمان صمت استان ، گفت : پتروشیمی و پایه نفتی ، صنعت ، فرش و صنایع دستی ، کشاورزی و صنایع غذایی و معدن و صنایع معدنی از عمده کالاهای صادراتی استان در سال گذشته بوده اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=57839

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});