• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا از آزادی سرباز ارمنی توسط آذربایجان استقبال کرد

  • کد خبر : 32921
  • 18 مهر 1400 - 10:45
گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا از آزادی سرباز ارمنی توسط آذربایجان استقبال کرد
یاز اکو- اندرو شفر از ایالات متحده، استفان ویسکانتی از فرانسه و ایگور خوایف از روسیه به عنوان روسای گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا امروز بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از قفقاز اینفو، در این بیانیه آمده است که این اقدام در پی رایزنی های روزهای ۷ و ۸ اکتبر در ژنو با فیلیپو گرانده کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و ژیل کاربونیر نایب رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ انجام شده است.

این منبع افزود: آندره کاسپرزیک نماینده شخصی رئیس دفتر سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز در این جلسات حضور داشته است.

این بیانیه در ادامه می نویسد که آخرین نشست وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سازنده بوده است. روسای گروه مینسک همچنین از آزادی یک سرباز ارمنی توسط آذربایجان استقبال کردند. و درباره احتمال کاهش تنش و اقدامات بشردوستانه بحث کردند. همچنین در خصوص بازگشت داوطلبانه آوارگان داخلی نیز مباحثی در دستور کار این نشست بوده است. روسای گروه مینسک بر قصد خود جهت همکاری با طرفین تاکید کرده اند.

آنها همچنین اظهارات علنی الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان را که برای دیدار با همدیگر اعلام آمادگی کرده اند را ستودند.

این بیانیه در انتها اضافه می کند که روسای گروه مینسک مشتاقانه منتظر هماهنگی جزئیات چنین جلسه ای هستند و بر تمایل خود برای سفر در آینده نزدیک برای بحث در مورد مراحل بعدی این روند تاکید کردند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=32921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});