• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

قاریباشویلی و پاشینیان در مورد ابتکار صلح گفتگو کردند

  • کد خبر : 33085
  • 19 مهر 1400 - 10:15
قاریباشویلی و پاشینیان در مورد ابتکار صلح گفتگو کردند
یاز اکو- ایراکلی قاریباشویلی نخست وزیر گرجستان در طی سفر دو‌ روزه اش به ارمنستان با نیکول پاشینیان همتای ارمنی خود در خصوص ایده "طرح همسایگی خوب و مسالمت آمیز در قفقاز جنوبی" گفتگو کردند. قاریباشویلی پیش از این نیز با طرح این ابتکار عمل در سازمان ملل متحد صحبت کرده بود.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از پلی گون، قاریباشویلی در حساب توئیتر خود نوشت که فرمت جدید صلح به بحث در مورد چشم انداز همسایگی مسالمت آمیز کمک خواهد کرد و بهمراه کشورهای قفقاز جنوبی شرکای بین المللی نیز می توانند به این ابتکار عمل بپیوندند.

قاریباشویلی افزود: گرجستان آماده است تا به میانجیگری فعال برای اطمینان از صلح و ثبات در منطقه ادامه دهد.

لازم به ذکر است که در طرح ابتکاری قاریباشویلی زمینه ای برای گفتگو بین دو کشور آذربایجان و ارمنستان در تفلیس با میانجیگری کشورهای غربی در نظر گرفته شده است.

چند روز پیش قاریباشویلی در سفر یک روزه خود به آذربایجان این ایده را با الهام علی اف در باکو در میان گذاشت. ظاهرا موضع باکو مثبت بوده است.

با این حال در ایده ابتکاری قاریباشویلی از مشارکت روسیه در این روند نامی برده نشده است. که این امر در اثربخشی آن در شرایط کنونی تردید ایجاد می کند.

لازم به ذکر است که پاشینیان در ۱۲ اکتبر عازم مسکو است تا با رئیس جمهور پوتین دیدار کند. منطقی نیست که این سفر تصادفی باشد. شکی نیست که موضوع اصلی جلسه تعیین قدم های بعدی طرفین بر رفع مسائل فی مابین خواهد بود. بعید است که ارمنستان بخواهد و می تواند قوانین وضع شده در مسکو را نقض کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=33085

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});