• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
8

سرمایه‌گذاران برای تاسیس کدام کارخانه‌ها به زنجان آمده‌اند؟

  • کد خبر : 33164
  • 19 مهر 1400 - 16:00
سرمایه‌گذاران برای تاسیس کدام کارخانه‌ها به زنجان آمده‌اند؟
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها بیشترین گروه کالایی واحدهای صنعتی راه‌اندازی شده در استان است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، ناصر فغفوری، اظهار کرد: در نیمه نخست امسال ۷۴ واحد صنعتی در استان زنجان راه‌اندازی شده است که زمینه اشتغال‌زایی ۲۳۹۵ نفر را فراهم کرده و سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای راه‌اندازی این واحدها بالغ بر ۲۹ هزار و ۳۳۹ میلیارد ریال است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری صورت گرفته در نیمه اول سال از رشد ۲۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال برخوردار بوده و سرمایه‌گذاری صنعتی استان در شش ماهه اول پارسال بالغ بر ۹۴۸۰ میلیارد ریال بوده است.

این مسئول ادامه داد: محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها، ساخت مواد و محصولات شیمیایی، محصولات کانی غیرفلزی و فلزات اساسی بیشترین گروه کالایی واحدهای صنعتی راه‌اندازی شده در این مدت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در رابطه با جواز تاسیس‌های صادره، تصریح‌ کرد: در نیمه نخست امسال ۴۹۹ جواز تاسیس و طرح توسعه در استان صادر شده که سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای راه‌اندازی این واحدها بالغ بر ۹۴ هزار و ۳۳۸ میلیارد ریال است.

فغفوری با اشاره به اشتغال‌زایی پیش‌بینی شده این طرح‌ها در استان، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی این پروژه‌ها شاهد اشتغالزایی ۱۱ هزار و ۱۹۴ نفر در سطح استان باشیم. باید توجه داشت که بیشترین جواز تاسیس صادره در نیمه اول سال در گروه صنعتی ساخت مواد و محصولات شیمیایی با ۶۷ مورد است.

این مسئول خاطرنشان کرد: محصولات کانی غیرفلزی، محصولات فلزی فابریکی، محصولات پلاستیکی و ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی به ترتیب بیشترین سهم را از جواز تاسیس و طرح‌های توسعه صادره استان در این مدت دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=33164

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});