• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

فضای سیاسی کشور مستلزم تحول است/ احزاب هر دو جریان پوست اندازی کنند

  • کد خبر : 33263
  • 20 مهر 1400 - 11:30
فضای سیاسی کشور مستلزم تحول است/ احزاب هر دو جریان پوست اندازی کنند
یاز اکو - یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: باید جریان اصلاحات و اصولگرایان پوست اندازی کنند و به سراغ نسل نو، نوپا و جوان بروند و از آنها یادگیری کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از برنا، محمدجواد حق شناس، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در رابطه با الزام تحول در احزاب سیاسی کشور و اصلاح‌طلبان برای دستیابی به پایگاه اجتماعی سابق گفت: در اینکه امروز فضای سیاسی کشور مستلزم تحول است شکی نیست و این تنها به جریان اصلاح‌طلب اختصاص ندارد. اصولگرایان و منتقدین نظام باید ایده‌های دقیق‌تر و سخن نو و تحلیل دقیق از ایران امروز ارائه کنند و جهان را بشناسند.

ا‌و افزود: وقتی در حوزه سیاست از فضای تحول و تغییر صحبت می‌کنیم طبیعتا باید این تغییر هم در مورد محتوای پیام‌های ارائه شده و هم در مورد حاملین پیام‌ها باشد. این پیام‌ها باید تازگی داشته باشد و حرف نو داشته باشد در عین حال انتظار می‌رود حاملین این پیام‌ها چهره‌هایی جدیدتر باشند که احتمال سیاست‌ورزی و تعامل با جامعه پیدا شود. باید جریان اصلاحات و اصولگرایان پوستاندازی کنند و به سراغ نسل نو، نوپا و جوان بروند و از آنها یادگیری کنند. اصطلاحا به آنها رویش‌های سیاسی و رویش‌های حزبی می‌گویند و باید بتوانیم در ترکیب آن فضا، تعاملات جدی‌تری را با نسل جوان، نوپا و آینده جامعه برقرار کنیم.

حق‌شناس تاکید کرد: این مشکل به همه احزاب تسری دارد و طبیعی است که احزاب سیاسی فارغ از جریانات آنها درگیر این وضعیت هستند. وقتی از جوانان صحبت می کنیم این نسل باید شناخت و تحلیل خود را از وضع موجود بگوید و ترکیبی از جوانان و افراد صاحب تجربه می توانند ضامن حرکت درست باشند در کنار هم است که کار پیش می رود. با رویکرد جوانگرایی نباید به سراغ حذف نیروهای کارآمد رفت در عین حال نباید به جوانان بی توجه باشیم. باید با ریشه در گذشته به سمت آینده پیش رفت.

حزب اعتمادملی از معدود احزاب اصلاح‌طلب است که سهم اقوام و اقلیت‌ها در آن دیده شده

او ادامه داد: ما در حزب اعتماد ملی شاهد استعفای دبیرکل بودیم، بخاطر حصر پیش آمده دسترسی آحاد مردم و اعضای شورای مرکزی به ایشان ممکن نبود. ابتدا شورای مرکزی استعفای ایشان را نپذیرفت که در نهایت قبول کرد و به هر حال شاهد تغییر در کادر رهبری و تغییر دبیرکل بودیم. به نظر می‌رسد توجه به تغییر و حضور جوانان بود و شاید در شورای مرکزی گذشته حزب یکی از پیشروی‌های جریان اصلاح‌طلب بود که توانست نزدیک به یک سوم نیروهای شورای مرکزی خود را از میان جوانان انتخاب و به سهم زنان توجه کند و از معدود احزاب اصلاح‌طلب است که سهم اقوام و اقلیت‌های مذهبی در آن دیده شده و این افراد در شورای مرکزی حضور دارند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=33263

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});