• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

باکو: همه اسرای جنگی ارمنی را به ایروان تحویل دادیم

  • کد خبر : 33755
  • 24 مهر 1400 - 9:32
باکو: همه اسرای جنگی ارمنی را به ایروان تحویل دادیم
یاز اکو - رئیس جمهور جمهوری آذربایجان اعلام کرد که باکو همه اسرا و زندانیان جنگی که در طی جنگ قره باغ بازداشت شده بودند را به ارمنستان بازگردانده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز جمعه در سخنرانی خود در کنفرانس CIS اعلام کرد که باکو همه اسرا و زندانی‌های ارمنی جنگی را به ایروان بازگردانده است.

براساس گزارش تاس، علی اف افزود: باکو همه اسرای ارمنستانی که در طول جنگ اخیر قره باغ اسیر شده بودند را به ایروان تحویل داده است و آنها نیز اسرای ما را به ما بازگردانده‌اند.

وی تاکید کرد، کمتر از دو هفته بعد از پایان جنگ و امضای توافق سه جانبه آتش بس، یک گروه خرابکار به خط مقدم نیروهای مسلح ما نفوذ کردند که طبق قوانین بین‌المللی نمی‌توان آنها را به عنوان اسیر جنگی قلمداد کرد.

وی اضافه کرد، اعضای این گروه خرابکار که شامل ۶۲ نفر بودند اواخر نوامبر ۲۰۲۰ از استان شیراک ارمنستان به خاک جمهوری آذربایجان فرستاده شده بودند.

بر اساس توافق آتش بس که میان مسکو، باکو و ایروان در روز ۲۰ آبان سال ۱۳۹۹ به امضا رسید، تبادل اسرا یکی از بندهای آن بود که طی ماههای گذشته به صورت مرحله ای به اجرا در آمده است.

طی هفته های گذشته مقامات جمهوری آذربایجان و ارمنستان از تمایل خود برای تنش زدایی و عادی سازی روابط دو کشور خبر داده‌اند.

روز گذشته «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت، کشورش آماده عادی‌سازی روابط با ارمنستان است.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان همچنین متذکر شد مفاد بیانیه‌های سه‌جانبه با روسیه که نوامبر ۲۰۲۰ و ژانویه ۲۰۲۱ صادر شده‌اند، باید به طور کامل اجرا شوند.

بایراموف گفت، کشورش آمادگی دارد بر اساس احترام به اصول قوانین بین‌المللی به‌ویژه در زمینه حق حاکمیت، تمامیت ارضی و عدم نقض حریم مرزی، به عادی‌سازی روابط با ارمنستان بپردازد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=33755

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});