• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

میز تجاری شیرینی و شکلات به میزبانی تبریز برگزار می‌شود

  • کد خبر : 34745
  • 01 آبان 1400 - 15:00
میز تجاری شیرینی و شکلات به میزبانی تبریز برگزار می‌شود
یاز اکو - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از برگزاری میز ملی تجاری شیرینی و شکلات کشور در تبریز با حضور مدیران و کارشناسان بخش‌های دولتی و خصوصی به صورت ویدئو کنفرانس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، غلامعلی راستی روز شنبه در دیدار با رییس انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات کشور گفت: این رویداد در آینده نزدیک و با حضور کارشناسان و دست اندرکاران حوزه تجارت خارجی صنایع شیرینی و شکلات از جمله رایزنان بازرگانی کشور به صورت فراملی برگزار خواهد شد.

وی افزود: چالش های تولید و صادرات صنایع و محصولات مرتبط با شیرینی و شکلات در این وبینار مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سرپرست سازمان صمت استان با بیان اینکه براساس بررسی‌های به عمل آمده تامین مواد اولیه و واردات ماشین آلات مرتبط با خطوط تولید از جمله چالش ها و مشکلات پیش روی صنعت شیرینی و شکلات است، اضافه کرد: از همه کارشناسان و تصمیم‌گیران مرتبط با صنعت شیرینی و شکلات از جمله جهادکشاورزی، گمرک، سازمان توسعه تجارت و نمایندگان بخش خصوصی دعوت به عمل آمده تا ضمن حضور در این رویداد، در جهت تسهیل امور این صنعت بزرگ تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی اظهار کرد: بیش از نیمی از میزان تولید و صادرات شیرینی و شکلات کشور مربوط به استان آذربایجان‌شرقی بوده و بر این اساس میزبانی میز تجاری شیرینی و شکلات کشور به این استان واگذار شده است.

تولید مبتنی بر فناوری، ضامن ثبات بازار شیرینی و شکلات کشور در جهان است

رییس انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات کشور نیز در این دیدار با بیان موقعیت مطلوب کشور در دنیا در این عرصه صنعتی، گفت: تولید فناورانه و هوشمندانه ضامن ثبات بازار شیرینی و شکلات کشور در جهان خواهد بود.

پرویز بیوک اظهار کرد: استفاده از صنایع بسیار پیچیده و روز دنیا در صنایع غذایی به ویژه شیرینی و شکلات می تواند در توسعه بازارهای تجاری نقش بسزایی داشته باشد.

وی ادامه داد: تسهیل تولید، اولین و بزرگترین انتظار بخش خصوصی و صاحبان صنایع است و قدر مسلم با افزایش تولید شاهد کاهش چشمگیر قیمت ها نیز خواهیم بود.

بیوک با بیان اینکه امروزه صنایع با مشکلات متغیر و متعدد روبرو هستند، خواستار توجه به مشکلات این عرصه شد و گفت: برخی از مشکلات کوچک و پیش پا افتاده، دردسرهای بسیار بزرگی را برای صنعت شیرینی و شکلات به وجود می‌آورد که رفع آنها منجر به گشایش های اقتصادی بزرگی در این صنعت خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=34745

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});