• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

جذب سرمایه‌گذار مهمترین مطالبه از استاندار جدید آذربایجان‌شرقی است

  • کد خبر : 34747
  • 01 آبان 1400 - 16:00
جذب سرمایه‌گذار مهمترین مطالبه از استاندار جدید آذربایجان‌شرقی است
یاز اکو - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: جذب سرمایه‌گذار مهمترین و اصلی‌ترین مطالبه مردم و نمایندگان مجلس از استاندار جدیدآذربایجان‌شرقی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، روح‌الله متفکرآزاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جایگاه ژئوپلیتیک آذربایجان‌شرقی در مرزهای شمال‌غربی کشور بسیار حائز اهمیت است، افزود: بهره‌گیری حداکثری از چنین موقعیتی نیازمند ارتباط‌گیری مؤثر با کشورهای همسایه جمهوری آذربایجان و ارمنستان و استفاده از ظرفیت منطقه قفقاز برای فعالیت‌های تجاری، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.

وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر ژئوپلیتیک و منابع متعدد آذربایجان‌شرقی در حوزه‌های مختلف، جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی متناسب با این ظرفیت‌ها جزو اولویت‌هایی است که باید مد نظر استاندار جدید قرار گرفته و منجر به توسعه استان شود.

متفکرآزاد ادامه داد: توسعه همه‌جانبه آذربایجان شرقی به ویژه در بخش اقتصادی و جذب سرمایه‌گذار با توجه به ظرفیت‌ها و شأن استان باید جزو اولویت‌های اصلی مجموعه استانداری در دوره جدید باشد.

وی ادامه داد: آذربایجان‌شرقی به لحاظ منابع و زیرساخت در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی، صنعتی، معدنی دارای جایگاه خاصی است که می‌طلبد از سوی مجموعه استانداری برای بهره‌گیری هر چه بهینه‌تر از این بسترها برنامه‌ریزی مدون و پیگیری جهت حصول به نتیجه صورت گیرد.

متفکرآزاد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تأمین زیرساخت چنین فعالیت‌هایی از سوی دولت و مدیریت اجرایی استان را از اهم این اولویت‌ها برشمرد و گفت: توسعه معیشت فعالان حوزه فرهنگ، تعمیق فرهنگ ایرانی اسلامی در کنار توجه به فرهنگ اصیل بومی و توسعه گردشگری در حوزه‌های سلامت، تاریخی و گردشگری اکولوژیک یا طبیعت‌گردی با توجه به وجود ظرفیت‌هایی چون جنگل‌های ارسباران باید در کنار موضوعات اقتصادی مورد توجه مدیریت جدید اجرایی استان باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=34747

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});