• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
7

ارائه گزارش کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز

  • کد خبر : 35815
  • 09 آبان 1400 - 13:30
ارائه گزارش کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز
یاز اکو - گزارش کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی کلانشهر تبریز توسط رییس این کمیسیون در صحن علنی شورا ارائه شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تبریز، روح الله رشیدی با بیان اینکه در شهریور و مهر ۹ جلسه کمیسیون برگزار شده است که دو جلسه تعطیل رسمی بوده است گفت: کمیسیون عمران در حوزه دو معاونت و چند سازمان نظارت دارد.

وی با اشاره به اینکه در اولین جلسه انتخاب هیئت رییسه انجام شد گفت: در دومین جلسه از معاونت عمرانی دعوت شد تا گزارشی از پروژه‌های عمرانی را در سال ۱۴۰۰ اعلام کند.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک گفت: گزارش اولیه از وضعیت تقاطع ها گرفته شد و تاکید شد تا در اجرا تسریع شوند و گزارشی از پارک بزرگ نیز داده شد.

رشیدی اظهارداشت: در جلسه دوم تشکیل موقت کمیسیون تلفیقی عمران، تحقیق و نظارت و بودجه برای تسریع در امور تاکید شد.

گزارشات شهرداری بصورت فله‌ای ارایه می‌شود

وی افزود: در گزارش هایی که بعضی مواقع مدیران ارائه می کنند به صورت فله‌ای داده می‌شود که قابل استفاده نیستند.

روح الله رشیدی تاکید کرد: در آخرین جلسه‌ای که در کمیسیون معماری و شهرسازی برگزار شد متوجه شدیم به پروژه پارک بزرگ باید توجه اساسی شده و تکمیل تر شود.

وی با بیا اینکه در سومین جلسه که تاکید به حضور معاونت عمرانی شد دلایل رکود در پروژه ها بیان و تاکید شد، اظهارداشت: در این کمیسیون به ارتقای سامانه ساجا، توجه ویژه به پروژه های عمرانی در خزانه داری متمرکز و انجام مهندسی ارزش پیگیری شد.

وی ادامه داد: در جلسه چهارم حوزه حمل و نقل را مورد توجه قرار دادیم و بررسی مشکلات ساختاری در انجام پروژه ها و کارهای ترافیکی در سطح مناطق و سازمان‌های مربوطه و تنش معاونت حمل و نقل و سازمان ترافیک و مناطق و بررسی وضعیت آسفالت جاده صنعت در دستور کار کمیسیون بود.

رشیدی تصریح کرد: برخی نقایص که در زمینه ترافیک می بینیم به دلیل نبود مطالعات است.

وی افزود: در جلسه پنجم گزارش عملکرد عمرانی ۵ ماهه شهرداری تبریز بررسی شد که شاهد توزیع نادرست بودجه در میان مناطق بودیم.

رییس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک اضافه کرد: راهکار ها و برنامه های سازمان قطار شهری برای رفع نواقص خط ۱ مترو و اتمام خط یک ارائه شد‌.

روح الله رشیدی گفت: با حضور مدیرعامل سازمان نواقص خط یک به صورت گزارش مطرح شد و مقرر شد: هماهنگی بین سازمان قطار شهری و شرکت بهره برداری مترو مشخص شود، پروتکلی جهت تحویل پروژه از سازمان به شرکت بهره بردار وجود ندارد که هیچ کس ضابطه‌ای برای آن بیان نکرد‌.

تعیین ضابطه ای برای تحویل پروژه‌های عمرانی

وی افزود: از شهردار تبریز می‌خواهیم ضابطه‌ای برای تحویل پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شود و اینگونه نباشد هرموقع کسی نیاز به افتتاح داشت پروژه افتتاح شود.

رشیدی اظهارداشت: بدنه سازی پروژه میدان آذربایجان نیز بررسی شد و مقرر شد در این خصوص طرح داده شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: در این جلسه گزارشی داده شد که محوطه باغشمال را سنگ فرش‌کرده‌ایم که سوال شد با چه تفاهمی این کار انجام شده که تفاهم نامه‌ای ارائه شد اما باید سوال کرد این چنین اقداماتی چه فوایدی برای خدمات عمومی دارند.

وی افزود: در این کمیسیون زمانبندی خط یک مترو، ارائه ضوابط و آیین نامه های بهره برداری از خطوط، بررسی مشکلات میان سازمان قطار شهری و شرکت بهره برداری مترو خواسته شد.

رشیدی تصریح کرد: در جلسه ۶ مدیرعامل شرکت بهره برداری حضور داشتند و وضعیت خط یک از نظر بهره برداری مشخص شد.

رییس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شهری تاکید کرد: متاسفانه متولی امور در مناطق به صورت مشخص وجود ندارد و معمولا میان مناطق و سازمان ترافیک کشمکش وجود دارد که مشکلات ساختاری هستند.

رشیدی اضافه کرد: وضعیت پارک حاشیه‌ای نیز بررسی شد که نارضایتی عمده مردم را در این زمینه شاهد هستیم.

روح الله رشیدی تصریح کرد: در جلسه هفتم مشکلات شرکت واحد و سازمان حمل و نقل بار بررسی شد و گزارش دوباره از معاونت عمرانی برای ۶ ماهه دوم خواسته شده بود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهارداشت: شرکت واحد ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق دارد که تدابیر استفاده از آن را بررسی کردیم.

وی ادامه داد: برخی مینی بوس های شرکت واحد در پارکینگ مانده بود که از شرکت خواستیم برای استفاده از این برنامه ارائه دهند.

رشیدی بیان داشت: همچنین وضعیت بارانداز غرب تبریز و ساماندهی وانت بارها بررسی شد.

وی گفت: در جلسه هشتم مسائل سازمان تاکسیرانی و عملکرد عمرانی منطقه ۴ شهرداری بررسی شد و مسائل بسیاری از تاکسیرانی مطرح شد.

رشیدی اضافه کرد: آخرین جلسه نیز به صورت مشترک با حضور پلیس راهور و مدیران حمل ونقل برگزار شد و مشخص شد برخی مشکلات در سایه نبود هماهنگی است.

وی ادامه داد: گزارشی نیز در زمینه پارک حاشیه‌ای داده شد که به برخی موضوعات تاکید شد.

روح الله رشیدی گفت: در این جلسات برخی تصمیمات گرفته می‌شود و از مدیران شهرداری تکالیف خواسته می‌شود که باید از طریق کمیسیون به رئیس شورا و از رییس شورا به شهردار و از آنجا به مسئول مربوطه ارسال می‌شود که طبق آیین نامه است اما این پروسه زمان بر است که با این وضعیت نمی‌توان نظارت کافی را انجام داد.

وی تصریح کرد: از رئیس شورای شهر می‌خواهیم ارسال این نامه هارا به دفتر خود بسپارد تا این امور زودتر ارسال شود و شهردار نیز این تسریع در امور را در اولویت قرار دهد.

فراهم کردن محلی برای تعمیر تاکسی ها 

در ادامه رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: برنامه‌ای به شهرداری در خصوص آخرین اقدامات در زمینه مصوبات شورا زده شده و دوبار نیز پیگیری کردیم اما نتیجه نداده که طبق قانون باید در ۴۸ ساعت نتیجه اعلام می‌شد.

رسول برگی تاکید کرد: تعداد سالن‌های ورزشی را خواسته بودیم و مقرر شده بود ظرف ۲۴ ساعت اعلام شود اما هنوز خبری نشده که با وجود اتوماسیون اداری این موضوع نباید چندان طول بکشد.

وی اضافه کرد: نامه‌ای به روئسای کمیسیون ها ارسال شده و وضعیت کمیسیو ن ها را خواسته بودیم اما هنوز تمامی کمیسیون ها این گزارش را نداده اند.

برگی گفت: از تعاونی تاکسیرانی آمده بودند و می‌خواستند شهرداری محلی بدهد تا برای تعمیر تاکسی ها تجهیز شود چراکه با این وضعیت معیشت واقعاً رانندگان تاکسی تحت فشار هستند.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: با دادن یک زمین به تعاونی می توانیم محلی برای تعمیر تاکسی ها فراهم کنیم تا در این وضعیت اقتصادی کمکی به این قشر باشد.

در ادامه روح الله رشیدی گفت:زمانبندی اتمام خط یک از سوی سازمان قطار شهری اعلام شد که زمان زیادی در نظر گرفته بودند که تلفیق گزارش سازمان عمران و شرکت بهره برداری مترو اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: زمان زیادی برای تکمیل ۸ درصد باقی مانده خط یک اعلام کرده بودند که مقرر شد زمان معقولی ارائه کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: برای حل اختلافات سازمان قطار شهری و شرکت بهره بردار مترو باید شهردار محترم تلفیق این دو سازمان را پیگیر باشند.

سازمان عمران مشکل مالی دارد و حتی از تامین آسفالت کارگاه‌های امانی هم عاجز است

فریدون بابایی اقدم گفت: پیش از این تاکسیرانان دو تعاونی داشتند. اگر طرحی قرار است اجرا شود حتماً این نکته را در نظر بگیرید که به چه کسی تحویل می‌دهیم.

وی اظهارداشت: در خصوص آسفالت سازمان عمران که در وضعیت فعلی حتی به کارگاه امانی هم نمی‌تواند آسفالت دهد چه برسد توزیع گسترده آسفالت در شهر.

 بابایی اقدم اضافه کرد: در صحبت با مناطق متوجه شدیم که چند وقتی است آسفالتی به این مناطق تحویل داده نشده است، چرا که مشکل مالی دارند.

وی افزود: مرکز قبلًا به این موارد ورود می‌کرد. خواهشمندم در این حوزه نیز ورود کرده و این مشکل را سریعاً حل کنید چرا که شرایط آب و هوایی نیز به سمتی می‌رود که عملاً پروژه‌های آسفالت‌ریزی تعطیل می‌شود.

علیرضا نوای باغبان نیز گفت: در خصوص مکاتبه کمیسیون با دیگر ادارات، در داخل مجموعه شهرداری پیشنهادم این است که کمیسیون راساً با شهرداری مکاتبات انجام دهد.

وی افزود: خارج از مجموعه شهرداری نیازمند امضای رئیس شورا است ولی داخل مجموعه شهرداری می‌تواند رئیس کمیسیون به صورت مستقیم مکاتبه کند.

باغبان تصریح کرد: حالا ما دعوت می‌کنیم و گزارش دریافت می‌کنیم، ولی می‌توانیم این مورد را که اگر در آیین نامه است اصلاح کنیم، یا تصمیم گیری نیاز است انجام دهیم.

وی اضافه کرد: دومین موضوع ، کمیسیون‌ها به صورت ماهانه گزارش عملکرد کمیسیون را به رئیس شورا ارائه دهند و نیازی به درخواست و نامه رئیس شورا نیست.

عضو‌شورای اسلامی شهر تبریز گفت: دبیرخانه یا ر ییس دفتر می‌تواند پیگیر این موضوع باشد تا روی هم انباشت نشود. می‌تواند با فرمت خاصی این گزارش به صورت ماهانه به رئیس شورا ارسال شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=35815

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});