• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

اردوغان: بایدن نگرش مثبتی نسبت به F-16 دارد

  • کد خبر : 35966
  • 10 آبان 1400 - 10:15
اردوغان: بایدن نگرش مثبتی نسبت به F-16  دارد
یاز اکو_رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در اجلاس سران گروه 20 در رم گفت: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا "نگرش مثبتی" نسبت به خرید و نوسازی جت های جنگنده اف 16 دارد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح اردوغان پیش از این دیداری با همتای آمریکایی خود داشت و گفته بود: در حال برنامه ریزی برای «گفتگوی خوب» در مورد خرید احتمالی این جت ها هستند .

اردوغان در پاسخ به این سوال که آیا می تواند اظهارات بایدن در مورد مدیترانه شرقی را “تأیید” کند، گفت : این موضوع مورد بحث قرار نگرفت زیرا این موضوع در دستور کار بایدن یا وی نبوده است.
اردوغان در سخنان خود به پیامدهای همه‌گیری کووید-۱۹ بر اقتصاد جهان اشاره کرد و گفت : اگرچه اقتصاد جهانی از سال ۲۰۲۱ شروع به بهبودی کرده است، اما “اقتصاد ما هنوز با چالش‌های جدی مواجه است.”

وی همچنین با اشاره به ادامه حمایت آمریکا از سازمان‌های تروریستی در سوریه، یعنی YPG، وابسته به پ‌ک‌ک، اظهار داشت : در این مورد، احساس ترکیه را به همتای خود ابراز کرده است.

وی گفت: “من همچنین به بایدن گفتم این مسائل گام هایی است که می تواند به همبستگی ما آسیب برساند. من معتقدم روندی که تاکنون ادامه داشته است، از این پس به این شکل ادامه نخواهد یافت.”

وی در مورد تغییرات آب و هوایی که یکی از موضوعات اصلی نشست گروه ۲۰ در ایتالیا است، گفت: شرم آور است که بزرگترین عاملین تخریب محیط زیست دو برابر بیشتر از هزینه هایی که برای مبارزه با تغییرات اقلیمی هزینه می کنند برای دور نگه داشتن مهاجران هزینه کنند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت :ترکیه نمی تواند موج دیگری از مهاجرت از افغانستان پس از تسلط طالبان در ماه اوت تحمل کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=35966

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});