• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
9
یاز اکو از قیمت برنج در بازار تبریز گزارش می دهد؛

رکورد شکنی نرخ برنج ایرانی در آبان ماه

  • کد خبر : 36256
  • 12 آبان 1400 - 11:45
رکورد شکنی نرخ برنج ایرانی در آبان ماه
با توجه به افزایش قیمت ها در حال حاضر نرخ برنج ایرانی در بازار تبریز تا 70 هزار تومان هم رسیده است.

یاز اکو؛ ساناز شهابی-  با توجه به افزایش قیمت ها در حال حاضر نرخ برنج ایرانی در بازار تبریز تا ۷۰ هزار تومان هم رسیده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، طی ماه های اخیر شاهد افزایش مداوم قیمت برنج در بازار هستیم. بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) قیمت برنج ایرانی طی شهریور ماه امسال نسبت به مرداد ماه، بیش از ۱۴ درصد افزایش داشته است و همین روند تا آبان ماه ادامه دارد.
به‌طوریکه قیمت هر کیلوگرم برنج طارم اعلا درجه یک از حدود ۳۸ هزار تومان در مرداد ماه امسال به حدود ۴۳ هزار تومان در شهریور، ۵۰ هزار تومان در مهر و در آبان ماه تا ۵۵ هزار تومان نیز رسیده است.
بر اساس مشاهدات میدانی و گفتگوی خبرنگار یاز اکو با عمده فروشان خیابان دارایی ۲ و ۳، فعلا قیمت هر کیلوگرم برنج طارم قدیمی ۵۵ هزار تومان و برنج طارم کشت دوم (فریدون کنار) ۵۲ هزار تومان است. هم‌چنین قیمت هر کیلوگرم برنج هندی بین ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان و برنج پاکستانی بین ۲۷ تا ۲۹ هزار تومان در نوسان است.
طبق گفته عمده‌فروشان بازار تبریز قیمت برخی از برنج های ایرانی در آبان ماه تا ۷۰ هزار تومان نیز رسیده است. و دلیل این امر خودداری شالیکاران شمالی از فروش برنج به عمده فروشان است؛ تا خودشان بتوانند همان برنج را به قیمت بیشتری به طور مستقیم به فروش برسانند.
به اذعان عمده فروشان، همان برنجی که تا چند روز پیش به نرخ ۶۰ هزار تومان به دست مشتری می رسید، اکنون به همان قیمت تازه دست عمده فروشان می رسد و این حرف بدان معنی است که دوباره باید شاهد افزایش نجومی قیمت برنج باشیم.
اما در کنار واقعیت بازار بد نیست دو گفته متضاد را با هم مقایسه کنیم.
علی اکبریان، نایب رئیس انجمن برنج ایران چندی قبل دلیل بالا بودن قیمت برنج داخلی، را نبود خریدار دانسته و گفته بود: برنج روی دست کشاورزان و کارخانجات باقی مانده است، در مقابل نایب رییس انجمن برنج ایران گفته بود: اکنون در شمال کشور قیمت هر کیلوگرم برنج مرغوب و درجه یک طارم، صدری، هاشمی و دم سیاه بین ۳۳ هزار تا ۳۵ هزارتومان است و حال بالا بودن قیمت این کالا در سایر شهرهای کشور ارتباطی به کشاورزان شمالی ندارد.
و اکنون عضو هیئت مدیره انجمن برنج دلیل این گرانی را کاهش ۴۵ درصدی تولید برنج به واسطه خشکسالی و کم آبی نسبت به سال قبل دانسته است.
به گفته وی، هر کیلو برنج طارم بین ۴۲ تا ۴۴ هزار تومان است، اما ظاهرا جریان بازار خارج از نظارت های سازمان صمت و انجمن برنج در حال شتاب‌گیری برای افزایش قیمت است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=36256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});