• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6
استاندار آذربایجان شرقی:

حل مشکلات مرزی به توسعه فعالیت‌های تجاری کمک می‌کند

  • کد خبر : 36262
  • 12 آبان 1400 - 8:45
حل مشکلات مرزی به توسعه فعالیت‌های تجاری کمک می‌کند
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تأکید رئیس جمهوری مبنی بر ارتقای کمی و کیفی مناطق آزاد و مرزی برای توسعه تجارت خارجی، گفت: حل مشکلات مرزی می‌تواند به توسعه فعالیت‌های تجاری و بازرگانی و تسهیل در امر صادرات و واردات کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، زین العابدین رضوی خرم روز سه‌شنبه در بازدید از پایانه مرزی نوردوز گفت: عزم جدی برای حل مشکلات و توسعه منطقه آزاد ارس و پایانه‌های مرزی استان وجود دارد.

وی با تأکید بر اقدامات هدفمند برای ایجاد بازارچه‌های مرزی و زیرساخت‌های مناسب حمل‌ونقل و جلوگیری از برخی تنش‌های مرزی، گفت: برخی از زیرساخت‌ها در نقاط مرزی نوردوز و خداآفرین دارای مشکل است که با همکاری دستگاه‌های مسئول برای اصلاح آنها تلاش می‌کنیم.

وی تأکید کرد: باید نقاط مرزی ما بتوانند در وضعیت اقتصادی استان و کشور تأثیرگذار باشند.

استاندار آذربایجان شرقی در سفر به شهرستان جلفا، از پایانه مرزی نوردوز بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این نقطه مرزی قرار گرفت.

جانشین فرماندهی انتظامی استان، فرمانده مرزبانی استان، مدیران کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و امنیتی و انتظامی استانداری، ناظر گمرکات استان و رئیس گمرک نوردوز هم در این بازدید استاندار آذربایجان شرقی را همراهی کردند.

خرم سپس در جلسه کارگروه ویژه مرزی، مسائل و مشکلات پایانه‌های مرزی استان را با حضور مسئولان مرتبط بررسی کرد.

گمرک نوردوز در ۶۵ کیلومتری شهر جلفا و در حاشیه رودخانه ارس قرار دارد و تنها گذرگاه ارتباطی کشورمان با ارمنستان شناخته می‌شود.

رویه گمرکی جاری در این پایانه گمرکی به صورت ترانزیت داخلی و خارجی است و به دلیل عدم وجود انبار مسقف، کالاها به صورت ترانشیت و ترانزیت صادر می‌شود.

نیمه نخست امسال میزان واردات و صادرات از پایانه مرزی نوردوز ۴۲۸ هزار و ۶۲ تن و میزان ترانزیت ورودی و خروجی از این پایانه مرزی ۹۸ هزار و ۳۶۰ تن بوده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=36262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});