• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
10

تلاش سناتور آمریکایی برای ممنوعیت صادرات هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه و کمک به آذربایجان

  • کد خبر : 36796
  • 15 آبان 1400 - 19:00
تلاش سناتور آمریکایی برای ممنوعیت صادرات هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه و کمک به آذربایجان
یاز اکو_یک سناتور ارشد ایالات متحده که به دلیل روابطش با لابی های یونانی و ارمنی ایالات متحده شناخته می شود، اقداماتی را پیشنهاد کرده است که صادرات بخش دفاعی ترکیه و کمک به آذربایجان را هدف قرار می دهد.

به گزارش واح ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح باب منندز، سناتور نیوجرسی، رئیس کمیته روابط خارجی سنا،پیشنهاد کرد،برنامه هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه تحت نظارت شدید قرار گیرد و هرگونه کمک بیشتر به آذربایجان لغو گردد.
تغییرات پیشنهادی منندز در قانون مجوز دفاع ملی آمریکا به دنبال تشدید ردیابی و گزارش دهی دولت ایالات متحده در مورد صادرات هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه به دلایل امنیت ملی و جلوگیری از مجوزهای بیشتر برای دور زدن قانون ۱۹۹۲ منع کمک نظامی ایالات متحده به آذربایجان است.
این سناتور مدعی شده است که فروش هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه “خطرناک، بی ثبات کننده و تهدیدی برای صلح و حقوق بشر” است.

منندز با اشاره به اینکه چگونه پهپادهای ترکیه نقش مهمی در آزادسازی قره باغ آذربایجان پس از نزدیک به ۳۰ سال اشغال غیرقانونی ارمنستان در پاییز ۲۰۲۰ ایفا کردند، خاطرنشان کرد :  لهستان ، یکی از اعضای ناتو، مراکش و اوکراین ، هر دو متحد غرب، نیز پهپادهای ترکیه را خریداری کردند.

وی گفت :چندین کشور دیگر از جمله آنگولا، نیجر، نیجریه و رواندا برای خرید هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه ابراز تمایل کرده اند.
تغییرات پیشنهادی منندز، وزارت دفاع و وزارت امور خارجه آمریکا را ملزم می کند تا بررسی کنند، آیا هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه حاوی قطعات یا فناوری ساخت آمریکا هستند یا خیر. آنها همچنین از وزارت امور خارجه می خواهند تا تعیین کند که آیا صادرات ترکیه نقض قانون کنترل صادرات تسلیحات یا سایر قوانین یا تحریم های ایالات متحده است یا خیر.
منندز در تلاش است تا هرگونه استثناء دیگر در قانون ۱۹۹۲ مبنی بر ممنوعیت کمک نظامی ایالات متحده به آذربایجان را متوقف کند. 
قانون مورد بحث در سال ۱۹۹۲ اکثر کمک‌ها به آذربایجان را «تا زمانی که گام‌های قابل اثباتی برای توقف همه محاصره‌ها و سایر استفاده‌های تهاجمی از زور علیه ارمنستان و قره‌باغ بردارد» ممنوع می کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=36796

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});