• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9
با حضور مدیر تحقیقات بازار صندوق کارآفرینی امید مطرح شد؛

فرش تبریز به برند منطقه ای تبدیل شده است/ ضرورت حمایت از صاحبان صنعت فرش

  • کد خبر : 36977
  • 17 آبان 1400 - 8:30
فرش تبریز به برند منطقه ای تبدیل شده است/ ضرورت حمایت از صاحبان صنعت فرش
یاز اکو - جلسه مشورتی جمعی از تشکل های حوزه فرش استان با حضور یوسفیان، مدیر تحقیقات بازار و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید کشور، نماینده مرکز ملی فرش و مسئولان سازمان صمت استان در محل اتاق تبریز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی اتاق تبریز، رضا یوسفیان در این جلسه گفت: فرش تبریز به عنوان برند منطقه ای مطرح بوده و برای کشور اهمیت ویژه ای دارد که وظیفه ملی ما است که در حفظ این برند که بخشی از هویت ما به شمار می رود، تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری و سال آینده برنامه ریزی هایی برای حمایت از صنعت فرش در نظر گرفته شده، گفت: منابع خوبی در تبصره ۱۸ قانون بودجه پیش بینی شده است. وزارت صمت نیز باید بخشی از منابع تبصره ۱۸ را برای توسعه بخش فرش جذب کند.

یوسفیان ادامه داد: آذربایجان شرقی نیز با توجه به فعالیت بالا در حوزه فرش باید درصد بالایی از این منابع را جذب کند.

مدیر تحقیقات بازار و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید کشور با بیان اینکه به تسهیلات ارائه شده تنها با دید حمایتی نگاه نکرده بلکه به وجه درمانگری آن توجه کنیم، گفت: وقتی منابع جدید تخصیص داده می شود باید ببینم پس از اختصاص این منابع، چه امکانات و قابلیت های جدیدی به حوزه مربوطه اضافه می شود.

لزوم برگزاری رویدادهای کارآفرینی در حوزه فرش

وی بر لزوم برگزاری جشنواره ها و رویدادهای کارآفرینی در حوزه فرش در استان تاکید کرد و گفت: ما نیز در برگزاری این نوع رویدادها، یاری گر تشکل های مربوطه خواهیم بود.

غلامعلی راستی، سرپرست سازمان صمت استان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۳۵ درصد تولید و صادرات فرش کشور بر عهده آذربایجان شرقی است، گفت: هر چند وجود یکسری محدودیت ها، صادرات فرش را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی، تامین مالی را از مهم ترین مشکلات واحدهای تولیدی دانسته و گفت: انتظار داریم سازمان توسعه تجارت کارهای جدی در این راستا انجام دهد.

احد هریسچیان، نایب رییس اتحادیه صادر کنندگان فرش تبریز نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات صادرات فرش تبریز و افزایش این مشکلات در طول سال های اخیر گفت: باید بدانیم از چه مسیری شروع کنیم و فرش های ما به چه صورتی تولید گردد که راه برای صادرات باز شود.

وی با بیان اینکه مصرف داخلی فرش نیز به خاطر توان پایین مالی کمتر شده است، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، اقتصاد صنعت فرش نیز فلج شده که امیدواریم این وام ها بتواند موثر واقع شود.

همچنین در این جلسه، جمعی از نمایندگان اتحادیه و تشکل های مختلف حوزه فرش به بیان دیدگاه های خود در این حوزه پرداختند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=36977

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});