• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
4

ترکیه قصد دارد حجم بار در مسیر ریلی باکو – تفلیس – قارص را افزایش دهد

  • کد خبر : 37038
  • 17 آبان 1400 - 11:45
ترکیه قصد دارد حجم بار در مسیر ریلی باکو – تفلیس – قارص را افزایش دهد
یاز اکو- حجم حمل و نقل بار از طریق راه آهن باکو - تفلیس - قارص از ۱.۳۶ میلیون تن فراتر رفته است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از بنکر، این مطلب را عادل کارا اسماعیل اوغلو وزیر حمل و نقل و زیرساخت های ترکیه در گفت و گو با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد.

به گفته وی، آنکارا قصد دارد حجم حمل و نقل بار توسط مسیر باکو-تفلیس-قارص را به ۳.۲ میلیون تن در سال در میان مدت و ۶.۵ میلیون تن در بلندمدت افزایش دهد.

کارا اسماعیل اوغلو خاطرنشان کرد که به لطف این مسیر ریلی، ترکیه، گرجستان و آذربایجان در حمل و نقل و تجارت بین المللی بار اهمیت بیشتری یافته اند.

وزیر حمل و نقل و زیرساخت های ترکیه افزود: به لطف راه آهن باکو-تفلیس-قارص و تونل مرمره یک مسیر راه آهن از پکن به لندن شکل گرفته است. از طریق این مسیر امکان تحویل کالا از طریق راه آهن از ترکیه به گرجستان، آذربایجان، روسیه، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان و چین را می‌دهد.

کارا اسماعیل اوغلو گفت: آنکارا قصد دارد از حرکت ۱۰۰ قطار باری در مسیر چین-ترکیه در کوتاه مدت و ۲۰۰ قطار در میان مدت از طریق این مسیر ریلی اطمینان حاصل کند. در بلندمدت این رقم می تواند به ۱۵۰۰ قطار در سال برسد و زمان تحویل کالا بین چین و ترکیه را به ۱۰ روز کاهش دهد.

لازم به ذکر است راه آهن باکو-تفلیس-قارص در ۳۰ اکتبر ۲۰۱۷ به بهره برداری رسید. طول راه آهن ۸۲۹ کیلومتر است که ۵۰۴ کیلومتر آن از آذربایجان، ۲۴۶ کیلومتر از گرجستان و ۷۹ کیلومتر آن از طریق ترکیه می گذرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=37038

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});