• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

پسماند‌ خطرناک «کارخانه‌های روی» زنجان چه می‌شود؟ نارضایتی مردم محلی از نحوه مدیریت پسماند روی زنجان

  • کد خبر : 37179
  • 18 آبان 1400 - 12:00
پسماند‌ خطرناک «کارخانه‌های روی» زنجان چه می‌شود؟ نارضایتی مردم محلی از نحوه مدیریت پسماند روی زنجان
یاز اکو - ۲۵ سال است که پسماند کارخانه‌های روی زنجان در محوطه داخلی شهرک صنعتی در پنج کیلومتری شهر زنجان دپو می‌شود که حالا به یک کوه عظیم‌الجثه تبدیل شده. غبار آلوده برخاسته از این کوه پسماند سال‌هاست که عامل آزار و اذیت زنجانی‌هاست.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از عصر ایران، در چند سال گذشته و تحت فشار افکار عمومی، مدیران استان زنجان سعی دارند برای مدیریت این پسماند فکری کنند. بعد از تلاش‌های ناموفق آنها در سال ۹۶ برای انتقال پسماند ویژه و خطرناک روی به روستایی به نام مرصع در ۵۰ کیلومتری زنجان، هشت ماهی است که این زباله‌ها به روستای سردهات در ۵۵ کیلومتری زنجان منتقل می‌شود. تصمیمی که مورد نارضایتی اهالی این روستا شده است.

علاوه بر ابعاد اجتماعی و اقتصادی ماجرا، پروژه مدیریت پسماند روی زنجان در روستای سردهات ایرادات فنی قابل توجهی دارد و تعجب‌برانگیز است که سازمان حفاظت محیط زیست با علم بر این ایرادات چطور حاضر شده با اجرای این پروژه موافقت کند. مخصوصا برای زیرسازی محل دپوی پسماند و فنس‌کشی اطراف آن کاری نشده، درحالیکه این امر با دستورالعمل های محیط زیست برای چنین مراکزی در تضاد کامل است.

در گزارش ویدیویی پیش رو، ضمن تشریح نگرانی‌های مردم روستای سردهات از آلودگی‌های ناشی از پسماند روی، ادعاهای کارفرما مبنی بر “نبود آب زیرزمینی در محدوده اجرای طرح و غیر قابل نفوذ بودن خاک این منطقه”، بررسی شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=37179

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});