• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
0

۱۷۰۰ کارتخوان هوشمند در نانوایی‌های آذربایجان شرقی نصب شد

  • کد خبر : 69122
  • 13 تیر 1401 - 12:45
۱۷۰۰ کارتخوان هوشمند در نانوایی‌های آذربایجان شرقی نصب شد
یاز اکو - مدیر کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نصب کارتخوان هوشمند در نانوایی‌های استان از اواخر خرداد آغاز شده است، گفت: تاکنون یکهزار و ۷۰۰ کارتخوان هوشمند در نانوایی های استان نصب شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، واقف بهروزی در نشست مدیران منطقه ۲ امور اقتصادی و دارایی کشور اظهار کرد: بیشترین تعداد نانوایی ها در کشور نسبت به جمعیت مربوط به آذربایجان شرقی است.

وی یادآور شد: از تعداد ۶ هزار و ۲۰۱ نانوایی استان تاکنون پنج هزار و ۴۴۹ باب نانوایی موفق به اخذ تاییدیه شاپرک از بانک مرکزی شده‌اند.

بهروزی با اشاره به این که الکترونیکی کردن فروش نان به صورت آزمایشی در استان زنجان اجرایی شد، گفت: باتوجه به بازدید همکاران از نحوه عمل استان زنجان و کسب تجربه از این استان، اشکالات و مغایرت هایی که وجود داشت در آذربایجان شرقی کاهش پیدا کرد و تاکنون حدود ۹۰ درصد نانوایی‌های استان تاییدیه شاپرک( آخرین مرحله ثبت سیستمی بانک مرکزی) را اخذ کرده اند.

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی هم گفت: مدیریت طرح الکترونیکی کردن فروش نان به دلیل برخی نوآوری ها و سامانه هایی که باید توسعه داده شود به وزارت امور اقتصادی و دارایی محول شده است و بر این اساس در کشور گام مهمی را در هوشمند سازی یارانه ها برداشته ایم.

محمد جلال اظهار کرد: باتوجه به دستور رییس جمهور و تکلیف تعیین شده در قانون بودجه که قیمت نان تا پایان سال ۱۴۰۱ باید مشابه سال ۱۴۰۰ باشد به طور قطع این اتفاق خواهد افتاد و هیچ گونه افزایش قیمتی در موضوع نان نخواهیم داشت.

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: برخلاف سایر کالاها، افرادی بیشتر نان استفاده می کنند که تمکن مالی پایین تری را دارند پس باید یارانه را در خود کالای نان حفظ کنیم به شرطی که مطمئن باشیم به دست مردم می رسد و تنها نگرانی ما عرضه خارج از شبکه گندم و آرد می باشد.

جلال گفت: با شروع هوشمندسازی فروش نان و پردازش هایی که انجام می‌گیرد داده های دقیقی از روند پخت، فروش و مصرف نان به دست می آید.

وی همچنین اظهار کرد: دولت تصمیم گرفت تا یارانه گندم و کالاهای اساسی را به صورت هوشمندانه تخصیص دهد، در مورد نان سنتی، یارانه از گندم برداشته و به آرد نانوایی ها اختصاص پیدا می کند و در نانوایی ها آرد به قیمت تمام شده در اختیار نانوایان قرار می‌گیرد.

وی افزود: نانوایان در پایان هر روز یارانه نان را دریافت می‌کنند به شرط این‌که نان را از طریق زیرساخت کارتخوان های هوشمند در اختیار مردم قرار دهند.

جلال عرضه خارج از شبکه را جدی ترین معضل گندم یارانه‌ای دانست و گفت: اگر عرضه خارج از شبکه را جدی‌ترین معضل گندم یارانه‌ای بدانیم، با این ساز و کار و به شرط رسیدن نان به دست مردم یارانه به هدف اصابت می کند، بنابراین در این طرح عرضه‌های خارج از شبکه حذف می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=69122

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});