• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7
آژیر قرمز برای گوشت قرمز به صدا درمی‌آید؛

فاجعه فروش دام مولد در زنجان و قیمت‌های فضایی گوشت قرمز

  • کد خبر : 37892
  • 23 آبان 1400 - 15:00
فاجعه فروش دام مولد در زنجان و قیمت‌های فضایی گوشت قرمز
یاز اکو - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: برای کنترل وضعیت بازار گوشت قرمز در آینده باید با ارائه راهکاری فروش دام مولد متوقف شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، سیدمحمدعلی صادقی، با اشاره به وقوع خشکسالی‌های پیاپی و وضعیت نامناسب تامین علوفه از سوی دامداران، اظهار کرد: بسیاری از کشاورزان در تامین علوفه دام خود با مشکل مواجه شده‌اند و همین امر باعث شده که اقدام به فروش دام خود کنند که این زنگ خطری برای تامین گوشت در آینده است.

وی تصریح کرد: با فروش دام مولد و خروج آن از چرخه زاد و ولد، شاهد کاهش دام در استان بوده و به مرور نیاز به تامین گوشت قرمز به طُرق دیگر خواهیم بود؛ در حالی‌ که کارشناسان برای کنترل وضعیت فعلی راهکارهایی را به وزارتخانه اعلام کرده‌اند که با اجرایی شدن آن، از جمله خرید تضمینی دام مولد حذفی به قیمت بالاتر، تامین نهاده دامی با قیمت مصوب می‌توان تا حدی وضعیت را کنترل کرد.

این مسئول با بیان اینکه بر اساس آخرین سرشماری یک میلیون و ۵۹۰ هزار و ۵۹۲ راس دام سبک و سنگین در استان نگه‌داری می‌شود، افزود: با توجه به شرایط اقلیمی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم و مشکل دامداران برای تامین علوفه مورد نیاز، انتظار داریم سال آینده شاهد کاهش ۱۵ درصدی این آمار باشیم که عمده کاهش‌ها نیز در رابطه با دام مولد خواهد بود.

صادقی، جایگزینی کاشت علوفه‌هایی که نسبت به خشکسالی مقاوم‌تر هستند را یکی از راهکارهای میان‌مدت برای مقابله با پدیده‌های آب‌ و هوایی عنوان کرد و گفت: با ترویج کاشت این نوع علوفه و افزایش بهره‌برداری از واحد سطح می‌توانیم منبع مناسب تامین علوفه را فراهم کنیم و دامداران در این وضعیت قطعاً با امیدواری بیشتری به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان در ادامه و در پاسخ به سؤالی در رابطه با تفاوت قیمت فروش دام و گوشت قرمز در بازار، خاطرنشان کرد: متاسفانه تفاوت زیادی در رابطه با قیمت دام زنده و گوشت عرضه شده در بازار وجود دارد که عوامل مختلفی، عامل بروز آن شده است ولی معتقدیم مسئولان امر باید به‌ طور جدی وارد میدان شده و وضعیت را سامان دهند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=37892

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});