• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

امسال هشت واحد صنعتی راکد و نیمه راکد زنجان به چرخه تولید بازگشت

  • کد خبر : 37891
  • 23 آبان 1400 - 14:30
امسال هشت واحد صنعتی راکد و نیمه راکد زنجان به چرخه تولید بازگشت
یاز اکو - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، با اشاره به تلاش‌های انجام گرفته در راستای راه‌اندازی دوباره واحدهای راکد و نیمه فعال گفت: نیمه اول امسال هشت واحد تعطیل و نیمه تعطیل در این استان به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، ناصر فغفوری روز یکشنبه افزود: یک واحد تولیدی با ۲ نوع محصول شامل غذای کودک بر پایه غلات با ظرفیت ۲۲۰ تن و نیز انواع مکمل دارویی و غذایی انسان، به شکل پودر با ظرفیت یک میلیون تن و اشتغال ۳۵ نفر از جمله واحدهایی است که با تلاش‌های انجام گرفته بار دیگر به چرخه تولید بازگشت.

وی حجم سرمایه این واحد در زمان صدور پروانه را در سال ۸۸ ، بالغ بر ۷۷ میلیارد عنوان کرد و افزود: واحد فولاد سیمرغ با محصول ریخته‌گری چدن با ظرفیت چهار هزارو ۵۰۰ تن، با سرمایه در زمان صدور پروانه در سال۹۶، ۱۵ میلیارد ریال و اشتغال ۱۲ نفر، دیگر واحدی بود که احیا شده و به روند تولید بازگشت.

به گفته فغفوری، واحد امین کالا تجارت، با محصولات تولیدی انواع سولفات روی، مس و آهن، با ظرفیت چهار هزارو ۴۰۰ تن، سرمایه در زمان صدور پروانه در سال ۷۶، یک میلیارد ریال و با اشتغال ۱۸ نفر واحد دیگری است که به چرخه تولید بازگشته است.

وی واحد بازیافت صنایع شیمیایی معدنی زنجان با محصول بازیافت ضایعات و خرده های فلزی با ظرفیت سه هزار تن و با سرمایه هشت میلیارد ریال در زمان صدور پروانه درسال ۹۱ و اشتغال ۱۵ نفر را هم از واحدهای در دست احیا بیان کرد و افزود: این واحد، در انتظار موافقت اداره کل محیط زیست برای راه اندازی است.

رییس سازمان صمت استان زنجان، در ادامه با اشاره به دیگر واحدهایی که راه اندازی مجدد شده اند، اظهار داشت: صنعتی ذوب ریخته گران با محصول آلیاژ فلزات غیرآهنی و با ظرفیت ۱۵ هزار تن، میزان سرمایه سه میلیارد ریال در زمان صدور پروانه در سال ۸۷ و اشتغال چهار نفر، در ردیف پنجم جدول واحدهای احیا شده در نیمه اول امسال قرار دارد.

به گفته فغفوری واحد دانش فن ریخته گران، با محصول ریخته گری مس، با ظرفیت ۱۸۰ تن و سرمایه ۶ میلیارد ریال، در زمان صدور پروانه سال ۸۶ و اشتغال چهار نفر هم از جمله واحدهایی است که در جدول واحدهای احیا شده قرار دارد.

وی همچنین واحد تولیدی آبرسان نوید با محصول تولیدی انواع لوله و اتصالات پلی اتیلنی، با ظرفیت ۶ هزارو ۵۰۰ تن، با سرمایه ۱۵ میلیارد ریال در زمان صدور پروانه در سال ۹۳ و اشتغال ۲۲ نفر را هم جزو واحدهای بازگشت به تولید در نیمه نخست امسال بیان کرد.

رییس سازمان صمت استان زنجان گفت: واحد تولیدی دیگری نیز با محصول انواع شکلات و فرآورده‌های کاکائویی، با ظرفیت ۳۰۰ تن و اشتغال چهار نفر هم جزو واحدهای راه اندازی شده برای تولید مجدد است.

وی سرمایه در زمان صدور پروانه این واحد را در سال ۹۶ ، حدود پنج میلیارد ریال اعلام کرد.

به گفته وی مجموع اشتغال این واحدها که در نیمه نخست امسال به چرخه تولید بازگشته اند، ۱۱۴ نفر است.

فغفوری پیش‌تر نیز گفته بود: در سال ۹۷، هفت واحد بزرگ صنعتی که در زمان فعالیت خود بیش از ۱۰۰ نفر پرسنل داشت، تعطیل بود، اما امروز حداکثر فقط سه واحد تولیدی از آنها تعطیل هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=37891

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});