• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

بودجه را روز روشن تقسیم کنید

  • کد خبر : 17140
  • 11 خرداد 1400 - 10:45
بودجه را روز روشن تقسیم کنید
یاز اکو - پدران بیش از آنکه به خاطر گرانی شرمنده زن و بچه‌شان باشند، از "دست‌کاری"‌هایی در سیستم مملکت به ستوه آمده‌اند که یک روز بودجه را هدف قرار می‌دهد، يك روز بورس را و روزی دیگر نرخ دلار را بالا و پایین می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از عصر ایران، “بودجه پس از تصویب در صحن علنی مجلس دست‌کاری شد.” این ادعا را چندی پیش یک نماینده مجلس انقلابی که از قضا عضو جبهه پایداری است مطرح کرد و مستقیما محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و الیاس نادران رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ را مخاطب قرار داد و مدعی شد که این تغییرات گسترده “با اطلاع و تایید آنها انجام شده است”.

آن زمان رئیس مجلس ادعای همکار خود را قبول نکرد تا اینکه روز گذشته علی خضریان نماینده مجلس خبر داد که “قالیباف انتقادات درباره دست‌کاری جداول بودجه را پذیرفته است وقول داده است سبک بودجه نویسی در مجلس اصلاح شود.”

بودجه 1400

اگر چه این دست‌کاری خود مشتی است نمونه خروار در بودجه نویسی و نظارت مجلس؛ اما برخی هم بر این باور بودند لابد این دست‌کاری به سمت وسویی بوده که بخشی از مشکلات معیشتی مردم را حل کند؛ زیرا که فقر از در و دیوار جامعه بالا رفته است و مجلس انقلابی نیز با شعار حل مشکلات معیشتی بر سر کار آمد وهمچنان در شعارهای خود شور و نگرانی از مشکلات مردم را دارند.

اما ناگهان خبرگزاری ایرنا دست‌کاری های جداول بودجه را منتشر کرد. (و البته بعد از اعمال فشار از خروجی خود برداشت) “بخش سایبری‌های سازمان تبلیغات اسلامی ۲۰۰ میلیارد تومان / فعالان فضای مجازی صداوسیما ۱۵۰۰ میلیارد تومان! / طرح تحول قوه قضائیه ۴۰۰ میلیارد تومان / دفتر طب سنتی در وزارت بهداشت ۵۰ میلیارد تومان / شورای عالی حوزه علمیه ۱۰۲ میلیارد تومان/ شورای ایرانیان خارج از کشور ۵۰ میلیارد تومان / شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ۵۰ میلیارد تومان.”

یکی نیست به نمایندگان مجلس انقلابی بگوید حالا که کشور به گونه ای اداره می شود که می توان در روز روشن بودجه مملکت را دست‌کاری کرد کمی هم به فکر ما فقرا باشید. چرا دست‌کاری هایتان؛ به سمت وسوی معیشت مردم غش نمی‌کند؟! مگر نمی بینید که بسیاری در جامعه یکی پس از دیگری درفقر و کرونا گرفتار هستند.

این را من نمی گویم. فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران می گوید: “در تهران مشکلات اقتصادی بسیار است. بسیاری افراد شغل‌شان را از دست دادند و برخی دچار بحران‌های اقتصادی جبران‌ناپذیر شدند مثل دستفروشان و کارگران فصلی. انتظار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از این افراد شوخی است خیلی‌ها می‌گویند ما از فقر می‌میریم بگذارید از کرونا بمیریم”.

یکی نیست از رئیس مجلس بپرسد کدام یک از این دست‌کاری های شما تناسبی با گرانی های افسارگسیخته ای دارد که برایش نگران هستید؟

مگر شما نبودید که فرمایش کردید “گرانی‌های افسارگسیخته دغدغه اصلی مردم شده و زندگی را بر مردم سخت و پدران را شرمنده وشرمسار خانواده‌ها کرده؛ گرانی های کمرشکنی که یک روز با تخم مرغ آغاز شد و حال به مرغ رسیده؛ قیمت مرغ امروز تبدیل به نمادی از ناکارآمدی و ناهماهنگی در اجرا و سیاستگذاری شده است”.

بله جناب رئیس؛ پدران بیش از آنکه از گرانی شرمنده زن و بچه‌شان باشند از “دست‌کاری”‌هایی در سیستم مملکت به ستوه آمده اند که یک روز بودجه را هدف قرار می دهد، یک روز بورس را و روزی دیگر نرخ دلار را دست‌کاری می‌کند.

پیشنهاد می کنم بودجه را در روز روشن و در اتاق شیشه ای تقسیم کنید تا همگان بدانند اندک ثروت باقیمانده در خزانه چگونه و در کدام بخش ها هزینه می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=17140

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});