• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
13
مهرعلیزاده در گفت‌وگو با مردم آذربایجان شرقی:

دولت کاربلد و متخصص تشکیل خواهم داد

  • کد خبر : 18396
  • 23 خرداد 1400 - 8:30
دولت کاربلد و متخصص تشکیل خواهم داد
یاز اکو - نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید راه را برای تلاش اقوام مختلف کشور باز کرد چراکه وجود قومیت ها، فرهنگ ها و زبان‌های مختلف برای کشورمان غنیمت است و من از ظرفیت همه آن‌ها استفاده خواهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، محسن مهرعلیزاده، در برنامه تبلیغاتی شبکه استانی سهند، با اشاره به جانفشانی و فداکاری ترک زبانان در طول تاریخ و نقش آنان در پیروزی مشروطه، گفت: آذربایجان مهد غیرت، همت، مردانگی و بزرگی و مایه سربلندی ایران بوده و سرزمین شعر، شعور، فلسفه، علما، شهدا و سرداران نامی ایران است. 

وی با بیان اینکه آذربایجان افتخار ایران است و من افتخار می کنم که ترک بوده و مراغه ای هستم، گفت: در این انتخابات با همت مردم کاری خواهم کرد تا غیرت، شجاعت، مسوولیت پذیری، پرتلاشی و وطن پرستی دوباره در سطح عالی در وطن حاکم شود.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به افتخار آفرینی های مردم آذربایجان گفت: اکنون شرایط کشور خیلی مناسب نیست و داشتن ایرانی با غیرت، با همت، با سابقه و تمدن ایرانی و اسلامی نیاز به جوانان برومند، عاقل و آگاه و منابع انسانی بسیار ارزشمند دارد که این پتانسیل در کشور ما وجود دارد.

موقعیت آذربایجان را در توسعه و تجارت باز خواهم گرداند

وی گفت: اگر رییس جمهور شوم موقعیت آذربایجان را در توسعه و تجارت باز خواهم گرداند و از خاک نشینی محصولات معدنی مانند مس سونگون جلوگیری خواهم کرد.

وی، ایجاد صنایع تبدیلی و افزایش ارزش افزوده محصولات معدنی، رفع مشکل بیکاری و معیشت مردم، جلوگیری، تخصیص بودجه مناسب برای احای دریاچه ارومیه، حمایت از حقوق اقوام و به رسمیت شناساندن حق تدریس به زبان مادری، جلوگیری از غارت سرمایه های کشت و صنعت مغان و ماشین سازی تبریز، بازگرداندن صنایع مادر به استان های ترک نشین، تقویت گمرکات، پایانه های مرزی و بازارچه مشترک مناطق آزاد استان و ایجاد فرهنگستان زبان و ادبیات ترکی را  که برخلاف وعده رئیس جمهور عملی نشد، از برنامه‌های دولت خود برای آذربایجان اعلام کرد.

مهرعلیزاده تاکید کرد: اکنون بعد از ۴۲ سال از انقلاب، فردی از دیار ستارخان، باقرخان و علمای آذربایجان آمده تا دوباره آذربایجان را به جایگاه اصلی خود بازگرداند.

وی با ذکر عبارت « زنده باد آذربایجان زنده باد ایران» خاطرنشان کرد: بعد از عمری تلاش در سنگرهای مختلف انقلاب، اینک در سنگر انتخابات حضور یافته ام و به امید فضل الهی و به اتکای همه ایرانیان و ترک زبانان غیرتمند در سراسر ایران، چشم دوخته ام تا این بار مردم به کار، تلاش و کوشش رای دهند.

دولت من، دولت سوم خاتمی است

وی ادامه داد: دولت من، ادامه دولت اصلاحات و دولت سوم خاتمی است که پاسپورت ایرانیان در آن زمان در دنیا ارزش داشت، در آن دوران مردم در رفاه بودند، پول ملی ارزش داشت، تورم و گرانی کنترل شده بود و نشاط اجتماعی در جامعه حاکم بود.

وی با بیان اینکه تنش زدایی با ملت های دنیا و کشورهای همسایه از افتخارات دولت اصلاحات است، افزود: من به عنوان معاون دولت اصلاحات و استاندار این دولت آمده ام تا همان راه را برای جوانان امروزی باز کنم.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: مردم ایران مردمی باغیرت و صلح جو هستند و به هموطنان خود و سایر مردم احترام می گذارند ولی اگر کسی با آنان عناد و دشمنی کند با آن ها به شدت برخورد می کنند خواه از سوی دشمن خارجی باشد یا داخلی.

وی با بیان اینکه ایرانیان شایسته زندگی برازنده ایرانی هستند، ادامه داد: اسم دولت خود را «دولت زندگی» گذاشته ام یعنی زندگی جوان، مردم با معیشت مناسب، زندگی پرافتخار، زندگی با دانش، بدون شنیدن زور، زندگی آزادگی، پرنشاط، بدون مرگ، نفرت و بدون نگرانی آینده فرزندان، زندگی امید به آینده، زندگی سلامت و تندرستی و بدون تنش با دنیا و همسایه هاست.

وی یادآور شد:م ردم ایران آزاده، شیعه، سنی، آشوری، مسیحی، عرب، کرد، لر، ترکمن، سیستانی و بلوچ هستند و این اقوام به صورت نقاشی بسیار زیبا در کنار هم و با هم همراهی و همسویی داشته و در زندگی همدرد هم هستند.

هیچ کس اجازه گرفتن زندگی با عزت از مردم ایران را ندارد

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هیچ کس اجازه گرفتن زندگی با عزت از مردم ایران را ندارد و مردم ایران عزادار حسین(ع) هستند چراکه حسین(ع) را مظلوم و آزاده دیده اند که برای رسیدن به آزادی و آزادگی به شهادت رسید. 

وی با تاکید بر زندگی شرافتمندانه انسانی، اظهار کرد: مردم ایران آزادگی را بزرگترین نعمت می دانند چراکه آزادگی صفت خداوندی است که در روح انسان دمیده تا جز خالق خود کس دیگری را نپرستند.

وی تاکید کرد: نظم، انضباط، ایثار، ازخودگذشتگی، زیبایی بزرگی انسان، زیبایی حفظ حرمت خداوند، عزت گذاشتن به خلقت خداوند را باید حفظ کرد و در جامعه باید عقل و دین و رای مردم حاکم باشد و جمهوریت یعنی رای، نظر و فکر مردم و اگر دین نباشد نه انسانیت نه اسلامیت می ماند.

به کسی رای دهید که دلسوز شماست

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به مردم گفت: به کسی رای دهید که دلسوز شما است و نمی خواهد به شما زور بگوید و شما را بترساند بلکه می خواهد خودش را در اختیار شما بگذارد و به مردم خدمت کند.

وی با اشاره به اینکه دست تمام ایرانیان را به گرمی می فشارد، افزود: ما ترک ها غیرت و همت داریم و مردم آذربایجان افرادی کاری هستند و در شهرهای مختلف کشور کار می کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون حدود ۴۰۰ هزار نفر اقوام ترک به علت عدم حمایت، باغ و زمین خود را رها کرده و به تهران آمده اند و اکنون جزو رفتگران در تهران هستند و مهاجرت آن ها به شهرهای مختلف برای انجام کار به علت نابسامانی، بی برنامه‌گی و توجه نکردن مسوولان به آن ها است.

فساد را ریشه کن و رانتخواری را از بین خواهم برد

مهرعلیزاده گفت: در دولت من باید با مردم شفاف بود و همه چیز در اختیار مردم باشد، فساد را ریشه کن و رانتخواری را از بین خواهم برد و باید قانون و مردم حاکم باشد.

وی اظهار کرد: افزایش پنج برابری یارانه بر اساس منابع مشخص، اشتغالزایی، وصل کردن راه آهن سراسری به راه آهن جمهوری آذربایجان، حمایت از صنایع بومی و سنتی به ویژه فرش از دیگر برنامه های من در ریاست جمهوری است.

مهرعلیزاده، با بیان اینکه در دولت های گذشته برنامه عملیاتی قابل عمل برای اداره کشور وجود نداشت، ادامه داد: ضمن احترام به همه زحمات آن ها، حاصل کار آن ها موجب شده تا امروز بخش عظمی از جامعه تنگدست و بیکار باشند و فاصله شدیدی بین درآمد و هزینه ها و شکاف اجتماعی بین مردم با مردم و مردم با دولت ایجاد شده است.

وی یادآوری کرد: اگر امروز تصمیم نگیریم دور از همه عیب ها و ناکارآمدی ها یک دولت کاربلد و با برنامه انتخاب کنیم، وضعیت کشور تغییر نخواهد کرد.

مهرعلیزاده، افزود: این برهه، مقطع حساس تغییر در تاریخ است تا ایران به جایگاه برازنده ایرانی برسد و امید است بعد از انتخاب با کمک مردم بتوانم به وعده های خود جامع عمل بپوشانم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=18396

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});