• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

تمدید مهلت کشاورزی قراردادی در آذربایجان شرقی تا ۲۶ اسفند

  • کد خبر : 136413
  • 17 اسفند 1402 - 10:15
تمدید مهلت کشاورزی قراردادی در آذربایجان شرقی تا ۲۶ اسفند
یازاکو - رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کشاورزان این استان فرصت دارند تا ۲۶ اسفند در طرح کشاورزی قراردادی شرکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری مهر، اکبر فتحی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در پی استقبال کشاورزان، مهلت کشاورزی قراردادی تا پایان وقت اداری ۲۶ اسفندماه سال جاری تمدید شده است.

وی در همین حال یادآور شد: وزارت جهادکشاورزی در ادامه سیاست حمایت از تولید داخل، اقتصادی شدن کشاورزی و ارتقای خوداتکایی در تولید محصولات اساسی کشاورزی، ضمن انعقاد قرارداد خرید تضمینی، از سیاست‌های حمایتی در جهت رونق کشاورزی و ارتقای بهره‌وری در طرح کشاورزی قراردادی استفاده می‌کند.

به گفته وی کشاورزی قراردادی از ابزارهای نوین سیاست‌گذاری در مدیریت تولید، تأمین و تعادل‌بخشی به بازار محصولات کشاورزی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه کشت قراردادی شامل مزایای مناسبی برای کشاورزان از جمله اطمینان در موضوع بیمه محصولات و تأمین خسارت در شرایط آب و هوایی متغییر است مزیت‌های کشت قراردادی را برشمرد و گفت: تخفیف ۲۰ درصدی بیمه و پرداخت ۱۵۰ هزار تومانی به ازای هر تن گندم تحویلی شماری از مزایای کشت قراردادی است.

وی در پایان تاکید کرد: اولویت توزیع کود سرک نیز با کشاورزی قراردادی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=136413

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});