• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
4
اهمیت ویژه شاخص قدرت قیمت‌گذاری در وال‌ استریت

شاخص قدرت قیمت‌گذاری چیست؟

  • کد خبر : 38204
  • 25 آبان 1400 - 14:00
شاخص قدرت قیمت‌گذاری چیست؟
یاز اکو - مک دونالد چندین دهه است که از استراتژی قیمت‌گذاری «باربل» استفاده می کند و مشتریان را با اقلام ارزان‌قیمت جذب می‌کند، به این امید که سپس غذاهای گران‌تر را به آنها بفروشد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اکونومیست فارسی، در ۲۷ اکتبر، این غول فست فود گفت که به دلیل افزایش هزینه‌ها، قیمت‌ها در رستوران‌های آمریکایی در سال جاری ۶ درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۰ افزایش می‌یابند. این رستوران زنجیره‌ای اعلام که هزینه های نیروی کار در رستوران‌های دارای حق امتیاز ۱۰ درصد و در رستوران‌های متعلق به خود شرکت ۱۵ درصد افزایش یافته است. اگر افزایش هزینه مواد اولیه را اضافه کنید، نتیجه آن قیمت بالاتر همبرگر و سیب زمینی سرخ شده خواهد بود.

کریس کمپچینسکی رئیس مک‌دونالد، گفت که این افزایش «با استقبال خوبی مواجه شده است». پس از هضم این خبر، سرمایه‌گذاران سهام این شرکت فست فود را ۶ درصد افزایش دادند.

تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ها با افزایش هزینه‌های نیروی کار و مواد خام، قیمت‌ها را افزایش می‌دهند، که اغلب بدون تأثیرات نامطلوب است. تابستان امسال پپسی، یک غول مواد غذایی آمریکایی، قیمت نوشیدنی‌های گازدار و تنقلات خود را افزایش داد تا هزینه‌های کالا و حمل و نقل را جبران کند. این برنامه در اوایل سال آینده افزایش بیشتری در پی خواهد داشت. رامون لاگوارتا، رئیس این شرکت، در ماه اکتبر اظهار داشت که به نظر نمی‌رسد مشتریان آزرده خاطر باشند. او گفت: «به نظر می‌رسد مصرف کنندگان در سراسر جهان کمی متفاوت از قبل به قیمت گذاری‌ها نگاه می‌کنند.»

قدرت قیمت‌گذاری، به معنای توانایی انتقال هزینه‌ها به مشتریان بدون آسیب رساندن به فروش، مدت‌هاست که مورد توجه سرمایه گذاران بوده است. وارن بافت آن را به عنوان تنها و مهم ترین تصمیم در ارزیابی یک تجارت توصیف کرده است.

هنگام مواجهه با هزینه‌های غیرمنتظره، شرکت‌هایی که قدرت قیمت‌گذاری ندارند، مجبور می‌شوند هزینه‌ها را کاهش دهند، بهره‌وری را افزایش دهند یا صرفاً هزینه‌ها را از طریق حاشیه سود کمتر کاهش دهند.

شرکت هایی که قدرت قیمت‌گذاری دارند می‌توانند هزینه‌ها را به مشتریان تحمیل کنند و حاشیه سود را ثابت نگه دارند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=38204

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});