• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
4

۱۰ میلیارد تومان برای احداث پل‌های تخریب شده هشترود اختصاص یافت

  • کد خبر : 38393
  • 26 آبان 1400 - 17:00
۱۰ میلیارد تومان برای احداث پل‌های تخریب شده هشترود اختصاص یافت
یاز اکو - فرماندار هشترود اعلام کرد: از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار شهرستان ۱۰ میلیارد تومان برای تعمیر و احداث پل های تخریبی بر اثر سیل ۶ سال پیش تخصیص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، امین امینیان در ستاد پیشگیری – هماهنگی و پاسخ به بحران شهرستان هشترود گفت: کم کاری و بی توجهی امور آب در لایروبی رودخانه ها باعث شد سیل به پل ها هجوم بیاورد و باعث تخریب آنها شود.

وی گفت: متاسفانه در داخل بستر رودخانه اقدام به کاشت درخت کرده اند که باعث می شود در مواقع سیل این درخت ها بشکند و باعث تخریب ابنیه ها شود که متاسفانه امور آب شهرستان بی توجه به این مسئله است.

فرماندار هشترود همچنین خواستار لایروبی رودخانه های شهرستان بخصوص رودخانه آغبلاغ چایی که از داخل شهر می گذرد و رودخانه کوی گنجینه کتاب را شد.

وی گفت: حفاظت از منابع آب نیاز به دستور فرماندار و مافوق ندارد و امور آب شهرستان حریم و بستر رودخانه را مشخص نمی کند و در وظیفه خود کوتاهی می کند.

امینیان بر تجهیز ماشین آلات سنگین برف‌روبی و تامین نیروی انسانی توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکید کرد و گفت : متاسفانه ماشین آلات سنگین این اداره از قبیل لودر و بولدوزر و کامیون ها در حال تعمیر هستند.

وی خواستار اختصاص یافتن آمبولانس های دیفرانسیل دار برای شهرستان و بخش نظرکهریزی شد و گفت: در مواقع بحرانی و بارش برف برای نجات بیماران و مادران باردار با مشکل روبرو می شویم.

امینیان خاطرنشان کرد: شرکت نفت باید برای جلوگیری از عدم دسترسی مردم به گاز طبیعی به خاطر مسدودی احتمالی راه های روستایی که فاقد گاز طبیعی هستند، در فصل سرما و بارندگی برف، برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد تا آنها از نبود سوخت اذیت نشوند.

وی همچنین از نبود تابلوهای مسافت نما در آزادراه تبریز – زنجان انتقاد کرد و گفت: نبود تابلو های کیلومتر مسافت نما باعث می شود نیروهای امدادی و مسافران حادثه دیده محل حادثه را دقیق شناسایی نکنند.

نبود جرثقیل سنگین و خودرو آتشنشانی در آزاد راه زنجان – هشترود

سرگرد داود فریدونی، جانشین فرمانده پلیس راه آزاد راه زنجان – هشترود هم خواستار اختصاص جرثقیل سنگین در این محور را شد و گفت: متاسفانه نبود جرثقیل سنگین باعث می شود در تصادفات جاده ای با مشکل روبرو شویم‌ تا حدی که برای جداسازی تصادف چندین ساعت معطل می مانیم تا جرثقیل از شهرهای همجوار برای جابجایی تصادف بیاید.

وی از نبود خودروی آتش نشانی در آزاد راه هم انتقاد کرد و گفت: نبود آتش نشانی مستقل باعث بروز خسارت های زیاد می شود چون برای مهار آتش هم باید منتظر آمدن خودرو از سایر شهرها باشیم.

سرگرد فریدونی گفت : اکثر زیر گذرهای آزاد راه خاکی و در مواقع بارندگی لغزنده و غیر قابل عبور است و در مواقعی هم پر از آب می شوند.

وی خواستار اختصاص جایگاه سوخت سیار در فصل زمستان در آزاد راه زنجان – تبریز در حوزه استحفاظی شهرستان هشترود، به خصوص در گردنه ها شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=38393

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});