• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

اختیارات ویژه استانداران مرزی برای گسترش همکاری با کشورهای همسایه/ تبریز،مبدأ ارتباطات منطقه‌ای

  • کد خبر : 38557
  • 28 آبان 1400 - 9:00
اختیارات ویژه استانداران مرزی برای گسترش همکاری با کشورهای همسایه/ تبریز،مبدأ ارتباطات منطقه‌ای
یاز اکو - استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر استفاده از ظرفیت استان‌های مرزی برای گسترش همکاری‌ها با کشورهای همسایه گفت:در این زمینه اختیارات ویژه‌ به استانداران داده شده تا موانع توسعه روابط برطرف و زمینه‌های همکاری را فعال کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، عابدین خرّم در دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم، با بیان اینکه تبریز، در طول تاریخ، مبدأ ارتباطات فرهنگی و اقتصادی منطقه بوده است، اظهار داشت: باید این موضوع را به عنوان یک فرصت ببینیم و آن را تقویت کنیم.

وی با اشاره به پیوندهای فرهنگی و دینی دو ملت ایران و ترکیه، گفت: اگر عزم و اراده جدی وجود داشته باشد، دیپلماسی مردمی و به دنبال آن دیپلماسی فرهنگی فعال می‌شود که همین امر، زمینه توسعه ارتباطات در سایر زمینه‌ها خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به خواهرخواندگی تبریز و ارزروم، گفت: چنین پیوندهایی باید در عمل برای هر دو طرف سودمند باشد و با توجه به ظرفیت‌هایی که وجود دارد، چنین هدفی دور از دسترس نیست.

وی اظهار داشت: فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی در آذربایجان شرقی وجود دارد که می‌تواند زمینه سرمایه‌گذاری و همکاری مشترک باشد و لازم است اتاق بازرگانی تبریز و فعالان بخش خصوصی در این زمینه فعال‌تر عمل کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین توسعه ارتباطات علمی و دانشگاهی و جذب دانشجویان ترکیه‌ای در تبریز، رفع موانع گمرکی و معرفی توانمندی‌های استان را از مهم‌ترین اولویت‌ها برای توسعه روابط دوجانبه برشمرد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم هم در این دیدار با اشاره به اراده جدی ایران و ترکیه برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری، گفت: رویکرد دولت سیزدهم در اعطای اختیارات ویژه به استانداران استان‌های مرزی برای تسهیل و توسعه روابط، امیدبخش است.

سجاد سلطان‌زاده با بیان برخی از فعالیت‌های سرکنسول‌گری ایران در ارزروم، گفت: استان آذربایجان شرقی از بعد فرهنگی حمایت‌های خوبی از این سرکنسول‌گری داشته و امیدواریم این حمایت‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

وی اشاره به اینکه ارزروم از مراکز فعال اقتصادی در شرق ترکیه است، افزود: شناخت مردم این استان از ایران به دلیل نگاه به غرب، اندک است و لازم است به شکل فعال و هدفمند ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را معرفی کنیم.

سلطان‌زاده با بیان اینکه همکاری‌های فرهنگی بستر تعاملات اقتصادی است، گفت: ریشه‌ها و علایق فرهنگی و تاریخی دو طرف، زمینه را برای توسعه روابط در همه زمینه‌ها مهیا کرده است و تلاش می‌کنیم تا موانع را برای تحقق این امر برطرف کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=38557

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});