• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6

وزیر گردشگری ترکیه عنوان کرد: ترکیه بیشتر از اسپانیا توریست جذب می کند

  • کد خبر : 39050
  • 01 آذر 1400 - 18:40
وزیر گردشگری ترکیه عنوان کرد: ترکیه بیشتر از اسپانیا توریست جذب می کند
یازاکو - مهمت نوری ارسوی ، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه گفت : ترکیه برای اولین بار بیشتر از اسپانیا گردشگران را جذب کرده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت وی گفت : ترکیه اولین کشوری در اروپا و سایر مقاصد نزدیک است که ایده “گواهی گردشگری ایمن” را مطرح کرد و این برنامه گواهینامه را با موفقیت اجرا کرد.

وی افزود:آخرین داده های وزارت فرهنگ و گردشگری نشان می دهد که بین ژانویه تا سپتامبر نزدیک به ۱۷٫۶ میلیون گردشگر خارجی از ترکیه بازدید کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۰ حدود ۸۶ درصد افزایش داشته است.

تنها در ماه سپتامبر، ورود گردشگران خارجی به این کشور با جهش سالانه بیش از ۵۹ درصد به ۳٫۵ میلیون نفر رسید.
ارسوی یادآور شد که اهداف درآمدهای گردشگری و بازدید گردشگران خارجی برای سال ۲۰۲۱ در ماه گذشته از پیش‌بینی اولیه ۲۰ میلیارد دلار درآمد و ۲۵ میلیون بازدیدکننده به ترتیب به ۲۲ میلیارد و ۲۸ میلیون دلار بازنگری شده بود.

وی تاکید کرد:فعالیت های گردشگری در ترکیه بسیار خوب پیش می رود. حتی ممکن است امسال درآمد گردشگری ما به ۲۴ میلیارد دلار برسد. 
وی ادامه داد:سال گذشته، زمانی که همه‌گیری کووید-۱۹ به صنعت گردشگری جهان ضربه زد، ترکیه میزبان ۱۲٫۷ میلیون بازدیدکننده خارجی بود، در حالی که در سال گذشته بیش از ۴۵ میلیون گردشگر بین‌المللی به این کشور آمدند.

در سال ۲۰۲۰، درآمد گردشگری ترکیه حدود ۱۲٫۱ میلیارد دلار بوده است.

وزیر گردشگری ترکیه با اشاره به رونق روز افزون گردشگری کروز گفت: رونق گردشگری کروز در کوش آداسی نشانگر انست که ترکیه ممکن است شاهد فصل گردشگری بسیار بهتری در سال آینده باشد، انتظار می رود حدود ۶۵۰ کشتی تفریحی ۷۵۰۰۰۰ بازدیدکننده را به کوش آداسی، مقصد تعطیلات مهم در استان ازمیر در غرب ترکیه در سواحل دریای اژه در سال ۲۰۲۲ حمل کنند.
وی افزود:بازدیدهای دریایی از این منطقه به دلیل کووید-۱۹ متوقف شده بود، اما پس از ماه‌ها اولین هتل شناور در ماه اکتبر به بندر آن لنگر انداخت.
در ماه های نوامبر و دسامبر، که معمولا فصل اوج سفر نیستند، ۱۳ کشتی لوکس از کوش آداسی بازدید کردند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=39050

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});