• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9
امام جمعه ورزقان:

محرومیت ورزقان نتیجه بازی‌های سیاسی برخی مسئولان است

  • کد خبر : 39158
  • 02 آذر 1400 - 14:15
محرومیت ورزقان نتیجه بازی‌های سیاسی برخی مسئولان است
یاز اکو - امام جمعه ورزقان گفت: محرومیت ورزقان نتیجه بازی‌های سیاسی برخی مسئولان در حوزه مدیریتی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، حجت‌الاسلام مهدی پورمحمد در دیدار با مدیران بیمارستان و کمیته امداد ورزقان، اظهار داشت: شرایط شهرستان ورزقان به گونه‌ای است که روی گنج و نعمات خدادادی قرار دارد اما محروم است و این محرومیت ورزقان نتیجه بازی‌های سیاسی برخی مسئولین در حوزه مدیریتی است.

وی با اشاره به این‌که محرومیت ورزقان برای امروز و فردا نیست بلکه سال‌هاست مردم ورزقان چوب بازی‌های سیاسی و محرومیت را می‌خورند، گفت: شرایط زندگی برخی از خانواده‌های ورزقانی به حدی نامطلوب است که هر مسئولی خجالت می‌کشد و با گذشت ۹ سال از زلزله؛ هنوز آثار زلزله سال ۹۱ به برکت سیاست‌بازی مسئولین در ورزقان باقی‌مانده است.

امام جمعه ورزقان ادامه داد: شرکت ملی صنایع مس ایران ۷ میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان ورزقان اختصاص داده و علی‌رغم پیگیری‌ها؛ مدیران شبکه بهداشت گفته‌اند هزینه کرده‌ایم و ما خواستیم تا گزارش هزینه‌کرد را به فرمانداری ورزقان ارسال کنند ولی هنوز گزارشی ارسال نشده است.

پورمحمد اضافه کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز می‌گوید اعتبار اختصاصی شرکت مس را می‌گیریم، مدیر شبکه بهداشت و درمان ورزقان می‌گوید در حال خرید تجهیزات هستیم و رئیس بیمارستان ورزقان نیز می‌گوید هزینه کرده‌ایم! رئیس بیمارستان چطور می‌گوید هزینه کردیم در حالی که اطلاع چندانی ندارد بنده امام جمعه هستم و اطلاعات کافی در اختیار دارم.

رکود بر شهرستان ورزقان حاکم است

وی با بیان این‌که بنده بدون اطلاعات کافی نسبت به افشای موضوعی نداشته باشم حرفی نمی‌زنم، یادآور شد: فکر نکنید من بدون اطلاعات از مراجع ذی‌ربط حرفی بدون سند بزنم، ۱۲ ماه است که ۷ میلیارد تومان به حساب شبکه بهداشت ورزقان واریز کرده‌اند در حالی که این رقم برای بیمارستان ورزقان مبلغ باارزشی نیست چون مدیران با راکد نگه‌داشتن هفت میلیارد تومان؛ ارزش این پول را کاهش دادند شاید یک‌سال قبل بخشی از مشکلات با این پول حل می‌شد ولی حالا چه!

امام جمعه ورزقان تأکید کرد: اگر فرماندار و دادستان ورزقان به وظایف خود عمل کنند، بایستی عوامل یا کسانی که مانع هزینه‌کرد اعتبار ۷ میلیارد تومانی شدند را دادگاهی کنند چون هر کسی که باعث و بانی است موجب از بین رفتن این سرمایه شده است.

پورمحمد با قدردانی از مدیرعامل شرکت مس برای توجه به درخواست‌های مردم خاطرنشان کرد: انصافاً هرچه به مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفته‌ایم مخالفت نکرده‌اند، اما مسئولین شهرستان ورزقان حرکت خاصی نکرده‌اند آقایان مسئول رکود بر شهرستان حاکم است و حرکت روبه جلو نداریم، چرا شهرستان ورزقان با داشتن سرمایه باید از محرومیت‌ها رنج ببرد.

بیمارستان ورزقان از لحاظ مدیریتی و نیروی انسانی مورد بی‌مهری قرار گرفته است

رئیس بیمارستان ورزقان نیز در این دیدار گفت: بیمارستان ورزقان سال‌هاست از لحاظ مدیریتی و نیروی انسانی مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

ابراهیم فریار افزود: شرکت مس ۵ میلیارد تومان برای بیمارستان ورزقان اعتبار تخصیص داده بود، از این رقم ۵۰۰ میلیون تومان جهت اعتباربخشی هزینه شده و از زمانی که بنده آمدم ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حساب بود.

وی ادامه داد: در دهه اول مهرماه با نظر مدیران دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مدیر شبکه بهداشت ورزقان و بنده قرار شد تا پول باقی‌مانده را هزینه کنیم، البته نظر دانشگاه علوم پزشکی تبریز این بود ۳ میلیارد تومان برای توسعه فضای فیزیکی و ۲ میلیارد تومان برای تأمین تجهیزات بیمارستان ورزقان هزینه کنیم.

رئیس بیمارستان ورزقان با ذکر این‌که بروکراسی و روند خرید میلیاردی تجهیزات برای ادارات دولتی سخت‌تر است، گفت: طبق جلسه‌ای که در دفتر رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز داشتیم قرار بر این شد تا ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان باقی‌مانده صرف تجهیز بیمارستان ورزقان شود و در همان جلسه از من نیازمندی‌های بیمارستان را پرسیدند، ما هم به فراخور نیازهای پزشکان دستگاه‌هایی را درخواست کردیم.

۳ میلیارد تومان از اعتبار تجهیز بیمارستان ورزقان به باد هوا رفت

حجت‌الاسلام مهدی پورمحمد امام جمعه ورزقان نیز در ادامه در واکنش به سخنان رئیس بیمارستان ورزقان گفت: وظیفه رئیس و عوامل بیمارستان ورزقان استفاده از تجهیزات است نه خرید تجهیزات درمانی. البته هزینه اعتبار ۷ میلیارد تومانی برای بیمارستان ورزقان بر عهده شبکه بهداشت و درمان بود، چون این اعتبار برای شبکه بهداشت و درمان گرفته شده بود.

امام جمعه ورزقان خطاب به مدیران بیمارستان ورزقان افزود: شما از ۷ میلیارد تومان فقط به ۴ میلیارد تومان پاسخگو هستید، ۳ میلیارد تومان بادهوا شده است به عبارتی ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به دست شبکه بهداشت و درمان و ۸۰۰ میلیون تومان هم معلوم نیست به کجا رفته است.

وی گفت: شما می‌گوئید من ۵ میلیارد تومان تحویل گرفتم و گزارش ۴ میلیارد تومان را می‌دهید پس یک میلیارد تومان کجاست؟ شبکه بهداشت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان را با اجازه دانشگاه علوم پزشکی تبریز هزینه کرده؛ پس ۳۰۰ میلیون تومان کجاست که به شما نداده‌اند؟

پورمحمد ابراز داشت: با اعتبار ۷ میلیارد تومانی که برای تجهیز بیمارستان ورزقان اختصاص یافته بود، اکنون می‌بایست بیمارستان ورزقان در سطح بیمارستان باقرالعلوم اهر می‌بود الان شما و مدیر شبکه بهداشت و درمان مقصر هستید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=39158

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});