• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9
در نشست مشترک با مدیران شهری شهر سهند مطرح شد:

۴۸ هزار واحد جدید در شهرسهند در قالب طرح ملی مسکن احداث می‌شود / شهرداری سهند به جز یک دستگاه تاکسی، حتی یک اتوبوس هم به نام خود ندارد

  • کد خبر : 39219
  • 02 آذر 1400 - 18:59
۴۸ هزار واحد جدید در شهرسهند در قالب طرح ملی مسکن احداث می‌شود / شهرداری سهند به جز یک دستگاه تاکسی، حتی یک اتوبوس هم به نام خود ندارد
تاج الدینی با ابراز خرسندی از پیشتازی سهند در ارائه‌ی طرح برای نهضت ملی مسکن گفت: ۴۸ هزار واحد جدید در شهرسهند در قالب این طرح احداث می‌شود که در نوع خود حرکتی بزرگ و قابل توجه است.

یاز اکو؛ افخم ابراهیمی- نماینده‌ی مردم تبریز اسکو و آذرشهر در نشست مشترک با مدیران شهری شهر سهند ضمن ابراز خرسندی از توسعه‌ی این شهر و پروژه‌های متعدد فعال در این شهر تاکید کرد: توسعه‌ی همه‌جانبه در حوزه‌ی مسکن می‌بایست با تامین به‌موقع زیرساخت‌ها همراه باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یازاکو، حجت‌الاسلام والمسلمین میرتاج‌الدینی در خصوص تامین آب شرب سهند به عنوان یک چالش جدی گفت: باید برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت در این راستا صورت گیرد. انتقال آب ارس به تبریز یک برنامه‌ی بلندمدت است و نباید تنها منتظر آن بود.

وی با بیان اینکه اتخاذ تدابیر و تامین بودجه موجب شد تا تابستان سال جاری را بدون تنش آبی در تبریز بگذرانیم، گفت: در بحث انتقال آب ارس با قرارگاه خاتم قرارداد بسته شده و منتظر ابلاغ وزارت نیرو هستیم.

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی با بیان اینکه برای اولین بار فراکسیون راهبردی مجلس را تاسیس کرده‌ایم، گفت :این فراکسیون با رویکرد پیگیری مسائل اصلی تاسیس و فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: اولویت‌ها در فراکسیون راهبردی شامل مسکن، اصلاح نظام بانکی و اصلاح نظام گمرکی است.

وی افزود: چرا باید نهاده‌های دامی آنقدر در گمرک بماند که خراب شود و از طرف دیگر دامداران مجبور به ذبح دام‌های آبستن شوند؟ این یک خیانت آشکار است و مسببان آن باید به جرم ترک فعل محاکمه شوند.

این نماینده‌ی مجلس همچنین گفت: چندین هزار تن کالای اساسی از گمرک ترخیص نشدند مشکل تنها به دلیل بخشنامه‌های بانک مرکزی نیست بلکه عدم ورود به‌موقع دولت وقت به این مشکل دامن زده بود.

وی با بیان اینکه مسکن انقلابی یا جهش تولید مسکن در مجلس تصویب شده است و بناست تا سالانه یک میلیون مسکن احداث شود گفت: نهضت ملی مسکن قرار است تا علاوه بر خانه اولی‌ها بحث حاشیه‌نشینی و بافت‌های فرسوده را نیز پوشش دهد.

وی تاکید کرد: ۱۲ میلیون نفر در کل کشور حاشیه‌نشین هستند و نزدیک به ۱۲ میلیون نفر در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند و تحقق این هدف علاوه بر خانه‌دار شدن مردم، سهم بزرگی در رونق و رشد اقتصادی برای اصناف مرتبط با حوزه مسکن خواهد داشت.

وی با ابراز خرسندی از پیشتازی سهند در ارائه‌ی طرح برای نهضت ملی مسکن گفت: ۴۸ هزار واحد جدید در شهرسهند در قالب این طرح احداث می‌شود که در نوع خود حرکتی بزرگ و قابل توجه است

بی‌مهری‌های مسئولان ارشد استانی و کشور برای احداث، تکمیل و بهره‌برداری از آزادراه تبریز-سهند

مدیرعامل شرکت عمران سهند نیز در این نشست ضمن ارایه گزارش از عملکرد شرکت عمران سهند درچهار سال گذشته گفت: اتمام ۳۵ هزار واحد مسکن مهر، تکمیل تصفیه خانه، احداث چندین باب مدرسه، توسعه‌ی مجموعه‌ی فرهنگی تفریحی هشت بهشت و تبدیل قرارداد بیش از  ۹۹ پروژه بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته در چهار سال گذشته است.

عباس مصطفوی گفت: شرکت عمران سهند گام دوم انقلاب را به معنای واقعی در شهر جدید سهند تحقق بخشیده است هرچند هر گزارشی که اعلام می‌کنیم از نظر عده‌ای شعار محسوب می‌شود ولی آنچه به شکل عینی برای مطالبه‌گران به جستجوگران حقیقت وجود دارد انجام صدها پروژه‌ی بزرگ عمرانی فرهنگی و تفریحی در شهر جدید سهند است.

وی گفت: با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی برای احداث، تکمیل و بهره‌برداری از آزادراه تبریز-سهند در مدت مسئولیتم متاسفانه شاهد بی‌مهری‌های بسیاری از سوی مسئولان ارشد استانی و کشور بودم.

وی تاکید کرد :تمامی پیمانکاران پروژه‌های شرکت عمران از طریق مناقصه و نه مذاکره انتخاب شدند.

وی ادامه داد: خوشبختانه رویکرد زیبایی در شهر جدید سهند آغاز شده است و آن تعامل بسیار نزدیک مجموعه‌ی شهرداری و شرکت عمران برای توسعه‌ی همه‌جانبه‌ی این شهر است.

شهرداری سهند به جز یک دستگاه تاکسی، حتی یک اتوبوس هم به نام خود ندارد

شهردار سهند نیز در این نشست با اشاره به عقد ۱۵ تفاهم نامه در مدت آغاز به کار شهرداری جدید سهند گفت: این اتفاق بزرگ و ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه سهند اولین شهر سالم و ایمن کشور است، افزود: حفظ و تداوم این عنوان نیازمند همراهی و همدلی بیش از پیش است.

وی گفت: خوشبختانه فضای مدیریت شهری سهند مملو از وفاق، همدلی و همسویی است.

علی علایی ضعف در حمل و نقل عمومی را یکی مشکلات جدی سهند دانست و یادآور شد: شهرداری سهند به جز یک دستگاه تاکسی، حتی یک اتوبوس هم به نام خود ندارد و احداث مترو از ضرورت‌های حوزه حمل و نقل عمومی در سهند است.

وی از تلاش‌های صورت گرفته برای خرید تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی برای این شهر خبر داد و افزود: جلساتی در تهران برای حل مشکلات این شهر داشته‌ایم و امیدواریم این روند با همراهی نمایندگان مجلس سرعت بیشتری گیرد.

در پایان از طرح جامع شهر جدید سهند که بیش از ۱۲ سال مسکوت مانده بود رونمایی شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=39219

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});