• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

مخالفت رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران با لایحه برنامه هفتم توسعه: کوتاه نمی آئیم

  • کد خبر : 110387
  • 13 تیر 1402 - 13:15
مخالفت رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران با لایحه برنامه هفتم توسعه: کوتاه نمی آئیم
یاز اکو - رئيس كانون كارگران بازنشسته تامين اجتماعي تهران گفت: لايحه برنامه هفتم توسعه نه تنها مشكلات را كاهش نداده و حل نمي كند بلكه با اجراي آن بر ميزان مشكلات افزوده خواهد شد بنابراين ما از مواضع جامعه كارگري و بازنشستگي كوتاه نخواهيم آمد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از عصر خبر، علی دهقان کیا افزود: در لایحه تقدیمی دولت باید مشخص باشد که کجا هستیم و قرار است به کجا برسیم اما متاسفانه این مساله مورد غفلت برنامه نویسان دولت قرارگرفته است.

وی با بیان که بیش از ۵۳ درصد جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، اظهار داشت: لایحه برنامه هفتم توسعه این سازمان را دچار چالش اساسی خواهد کرد و تبعات آن به مردم و کشور بر خواهد گشت.

این فعال جامعه بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی واریز حق بیمه به حساب خزانه دولت را غیر کارشناسی و با نگاه غیر فنی دانست وگفت: دخالت دولت در سازمان غیر قانونی و بی مورد است و به طور قطع ما با رایزنی با نمایندگان مجلس خواستار لغو این موارد هستیم و اقداماتی نیز در این زمینه انجام دادیم.

دهقان کیا گفت: نمی توان به بهانه این که در فلان کشور فلان قانون وجود دارد و بدون فراهم ساختن زیر ساخت ها اقدام به نوشتن برنامه های غیر علمی و دردسر ساز کرد.

مخالفت رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران با لایحه برنامه هفتم توسعه: کوتاه نمی آئیم

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: لایحه برنامه هفتم توسعه پرداخت بدهی دولت در شکل تهاتر را ممنوع کرده است که این به معنی عدم تمایل دولت به پرداخت بدهی های خود به تامین اجتماعی است چرا که دولت پول نقد هم بابت پرداخت بدهی های خود در اختیار ندارد.

وی گفت: امیدواری دادن مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی تا حد معقول خوب بوده اما بیش از حد معقول باعث خطر برای کشور و غفلت از حل مشکلات سازمان است.

دهقان کیا گفت: مشکل دیگر لایجه دولت سود ساده بده یهای دولت به سازمان تامین اجتماعی است که بر خلاف بند هـ ماده ۷ قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی است .ضمن این که رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری که با تلاش کانون تهران صادر شده نیز با لایحه دولت مطابقت ندارد و بدهی ها باید بروز رسانی شود.

او با بیان که ما به دنبال سود نیستیم، گفت: دولت بدهی جاری خود را بروز پرداخت کند در صورتی که در حال حاضر ماهانه حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان خدمات از سازمان دریافت می کند بدون پرداخت حتی یک ریال. ماه به ماه پول سازمان را تسویه کند، سود پول ارزانی خودش باشد.

وی گفت: یک بازنشسته با ۶ و۷ میلیون تومان در ماه چطور زندگی کند؟به بهانه ایجاد شغل عرصه بر بازنشستگان تنگ شده است در صورتی که جوانان امروزی با این مبالغ قادر به زندگی نیستند.
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران تصریح کرد: صحبت ها و برنامه های آقای رئیسی در زمان انتخابات و زمان حاضر متفاوت است و این فاصله ها اصلا خوب نیست.

وی تاکید کرد: از مهر ماه مسئولانی که کمکی به بازنشستگان تامین اجتماعی نکرده اند معرفی خواهیم کرد.ضمن دعوت به شرکت در انتخابات، افرادی که قدمی برای بازنشستگان برنداشتند معرفی می شوند.

او مشکل صندوق های بازنشستگی را از ابر چالش های کشور برشمرد وگفت: ما مطمئن هستیم اگر به سیاست های کلی رهبری معظم انقلاب در خصوص تامین اجتماعی که قانون بالادستی است رجوع شود بسیاری از مشکلات قابل حل است.

دهقان کیا گفت: اگر مسئولان سازمان برنامه بودجه به سیاست های کلی توجه نکنند ما کوتاه نخواهیم آمد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=110387

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});