• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

بزرگراه خواجه-ورزقان به مرز نوردوز متصل می‌شود/ اتصال مسیرهای ترانزیتی کشور به کشورهای اوراسیا

  • کد خبر : 40043
  • 08 آذر 1400 - 16:00
بزرگراه خواجه-ورزقان به مرز نوردوز متصل می‌شود/ اتصال مسیرهای ترانزیتی کشور به کشورهای اوراسیا
یاز اکو - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بزرگراه خواجه-ورزقان با هدف تکمیل شبکه راه‌های کشور و استان و برای تسهیل تردد با کشورهای همسایه با تأمین مالی شرکت ملی صنایع مس ایران به مرز نوردوز متصل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، جواد رحمتی در جلسه کارگروه امور زیربنایی شهرستان ورزقان، با اشاره به زیر ترافیک رفتن قطعات ۲، ۳ و ۴ بزرگراه خواجه-ورزقان، ادامه‌ این بزرگراه به مرز نوردوز را در توسعه استان و اتصال مسیرهای ترانزیتی کشور به کشورهای اوراسیا، بسیار مهم و حائز اهمیت دانست.

وی افزود: بخش قابل توجهی از قطعات ۱ تا ۵ این پروژه تحت عنوان بزرگراه تبریز-ورزقان-نوردوز به طول ۶۰ کیلومتر اجراشده و ۵۲ کیلومتر باقی‌مانده از ورزقان تا مرز نودوز با برآورد اولیه ۲ هزار میلیارد تومان توسط مجتمع مس سونگون و شرکت ملی مس ایران تأمین مالی خواهد شد.

رحمتی افزود: نقشه‌های اجرایی مسیر توسط مشاور در دست بررسی است که پس از تأیید نهایی در مراجع ذی‌صلاح این پروژه از طریق برگزاری مناقصه به پیمانکار صلاحیت‌دار واگذار خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص اهمیت امتداد بزرگراه ورزقان به نوردوز، گفت: در شهرستان‌های شمال استان از لحاظ کریدورهای کشوری خلأهایی وجود دارد که از این طریق برطرف شده و مرکز استان با فاصله‌ کم به مرز متصل می‌شود.

وی، اتصال خطوط راه‌آهن به شهرستان ورزقان و از آنجا به مرز را از جمله اقداماتی دانست که می‌تواند نقش توسعه‌ای در استان داشته و مبادلات تجاری با کشورهای همسایه را رونق بخشد.

ایجاد شهرهای گلخانه‌ای و شیلاتی

فرماندار ورزقان نیز در این جلسه با اشاره به وجود ظرفیتی مهم چون سد حاجیلرچای در شهرستان، اظهار داشت: ایجاد شهرهای گلخانه‌ای و شیلاتی با بهره‌گیری از تخصیص آب این سد، ظرفیتی مهم در شهرستان خواهد بود که در کنار احداث بزرگراه، ورزقان را در مسیر توسعه جهشی قرار خواهد داد.

محمدباقر خانی با تأکید بر لزوم واگذاری امتیاز سرمایه‌گذاری در قالب شهرک‌های مذکور به سرمایه‌گذاران صلاحیت‌دار، گفت: اجرای بزرگراه خواجه-ورزقان-خاروانا-نودوز نقش اساسی در توسعه متوازن شهرستان داشته و ارتباطات منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای تسهیل خواهد کرد.

وی، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و حفظ و احیا بناهای تاریخی را از دیگر اقداماتی دانست که می‌تواند در توسعه بیش‌ازپیش شهرستان نقش ایفا کند که در این راستا موافقت شرکت ملی صنایع مس ایران نیز برای حفظ و احیا آثار تاریخی ازجمله سنگ‌نگاره‌های قوشاداش، کتیبه سغندل و آغجه‌قلعه اخذ شده است.

در پایان این جلسه معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با همراهی تعدادی از مدیران استانی از چند پروژه زیرساختی شهرستان ورزقان بازدید کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=40043

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});