• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4

دریاچه ارومیه ۲ میلیارد مترمکعب از حجم آبی خود را از دست داد

  • کد خبر : 40299
  • 10 آذر 1400 - 12:45
دریاچه ارومیه ۲ میلیارد مترمکعب از حجم آبی خود را از دست داد
یاز اکو - مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از کاهش دو میلیارد و ۱۳ میلیون مترمکعبی حجم آب موجود دریاچه خبر داد و گفت:هم‌اینک حجم آبی دریاچه به دو میلیارد و ۴۵ میلیون مترمکعب رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تسنیم، یاسر رهبردین با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه و با اشاره به کاهش تراز آن اظهار داشت: هم اکنون تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۰٫۵۶ متر است که نسبت به مشابه سال گذشته که ۱۲۷۱٫۲۲ متر بود کاهش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به کاهش یک هزار و ۶۸۳ کیلومترمربعی دریاچه ارومیه تصریح کرد: هم اینک دریاچه ارومیه یک هزار و ۷۷۷ کیلومترمربع وسعت دارد در حالی که در مشابه سال گذشته وسعت سه هزار و ۴۶۰ کیلومترمربعی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از کاهش دو میلیارد و ۱۳ میلیون مترمکعبی حجم آب موجود دریاچه خبر داد و گفت: براساس آخرین وضعیت حجم آبی دریاچه ارومیه، حجم آبی نگین آبی آذربایجان که در سال گذشته چهار میلیارد و ۵۸ میلیون مترمکعب بود هم اکنون به دو میلیارد و ۴۵ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی بیان کرد: همچنین تراز اکولوژیک دریاچه ارومیه در وسعت، کاهش دو هزار و ۸۵۸ هزار کیلومترمربعی و در حجم آبی کاهش ۱۳ میلیارد و پنج میلیون مترمکعبی داشته است.

رهبردین در ادامه با اشاره به کاهش ۹۸ درصدی بارش‌های کل استان نسبت به سال گذشته افزود: در این راستا در حوضه آبریز ارس شاهد کاهش ۵۰ درصدی و در حوضه آبریز دریاچه ارومیه شاهد کاهش ۹۹ درصدی نزولات جوی بوده‌ایم.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال آبی در حوضه آبریز ارس ۴۲٫۱ میلی‌متر، دریاچه ارومیه ۴۱٫۴، حوضه زاب ۶۷ میلیمتر و در کل استان ۴۳ میلی‌متر بارش را شاهد بوده‌ایم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=40299

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});