• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

 ورزش ایران قربانی نگاه المپیکی و مدال‌آوری/ جایگاه ویژه آذربایجان‌شرقی در تربیت نسل ورزش ترای‌اتلون از کودکی

  • کد خبر : 40373
  • 10 آذر 1400 - 18:18
 ورزش ایران قربانی نگاه المپیکی و مدال‌آوری/ جایگاه ویژه آذربایجان‌شرقی در تربیت نسل ورزش ترای‌اتلون از کودکی
یاز اکو- رئیس فدراسیون ترای‌اتلون گفت: نگرش به ورزش در ایران متکی بر مدال‌آوری است و همین امر آسیب جدی به ورزش کشور وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، مهدی گودرزی عصر امروز در دیدار با اصحاب رسانه در تبریز با بیان این مطلب گفت: اوایل ورود این رشته به ایران به دلیل نبود زیرساخت طی سال های گذشته، تعدادی از ورزشکاران رشته های دو و میدانی، دوچرخه سواری و شنا به این رشته شدند که به علت اینکه از ابتدا با پایه های این رشته پیش نرفته بودند، نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند.

گودرزی تصریح کرد: خوشبختانه آذربایجان شرقی از استان هایی است که در تربیت نسل ورزشی از کودکی فعال است و این امر امتیاز ویژه ای برای استان محسوب می شود. 

وی با بیان اینکه در رشته دو اتلون که شامل دو و دوچرخه سواری است، ورزشکاران ما در مسابقات مختلف آسیایی مدال و مقام کسب کرده اند، افزود: از سال ۹۸ توانستیم در رقابت های آسیای میانه و همچنین مسابقات بالکان مقام سوم را کسب کنیم، هم‌چنین در رقابت های قهرمانی آسیا ورزشکاری از کشورمان موفق به کسب مقام ششم آسیا شد.

گودرزی با اشاره با تلاش فدراسیون برای برگزاری رویدادهای بین المللی این رشته در خصوص بانوان گفت: خوشبختانه در این رشته شاهد تبعیض مثبت به نفع بانوان هستیم و تاکنون ۱۵ بانوی کشوری موفق به کسب درجه مربیگری در این رشته شده اند.

رئیس فدراسیون ترای‌اتلون با ابراز ناخرسندی از نبود مربی ایرانی در سطح تیم ملی گفت: در حال حاضر تلاش ما برای حفظ و جذب مربیان خارجی توانمند و با تجربه است و در همین راستا ، از سال ۹۷ از یک مربی توانمند اهل کشور پرتغال برای هدایت تیم‌های ملی و آموزش استفاده کردیم، اما اکنون با توجه به نوسانات قیمتی دلار نمی توانیم قرادداد چند ساله با این مربی ببندیم.

وی با تاکید بر اینکه طی دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی اماکن ورزشی، این رشته نیز آسیب دیده است، افزود: با تمام این شرایط از آذر ماه سال گذشته مجددا فعالیت ترای‌تلون آغاز شده است و طی دو سال اخیر، ۶ دوره مسابقه قهرمانی کشور حداقل در پنج رده سنی در هر دو بخش بانوان و آقایان برگزار گردیده است.

گودرزی هم چنین از راه‌اندازی رشته وینتر ترای‌اتلون (سه گانه زمستانی) از زیر شاخه های رشته ترای‌اتلون در کشور خبر داد.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین فدراسیون کشور و ترای‌اتلون قطر گفت: بر این اساس زمینه همکاری‌های مختلف و استفاده از ظرفیت‌های دو فدراسیون به‌خصوص در زمینه برگزاری مسابقات، فعالیت‌های بین‌المللی و برگزاری دوره‌ها و کمپ‌های آموزشی و تمرینی فراهم شود.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=40373

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});