• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
8

استاندار آذربایجان شرقی بر آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی تاکید کرد

  • کد خبر : 40498
  • 11 آذر 1400 - 19:30
استاندار آذربایجان شرقی بر آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی تاکید کرد
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی گفت: نیروی انسانی مزیت اصلی تولید در یک سازمان است پس آموزش و توانمندسازی نیروها برای ارتقاء تخصصی نیروی انسانی باید مورد توجه بیشتر واقع شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، عابدین خرم روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از از واحدهای تولیدی نمونه ملی و استانی آذربایجان شرقی و گرامیداشت روز جهانی استاندارد، اظهار کرد: کشوری که خود را با شرایط جهانی تطبیق ندهد و تولیدات کیفی نداشته باشد عقب مانده خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تولید عامل رشد، پیشرفت و تعالی کشور است که در این بین رقابت و تولید انحصاری عامل موفقیت واحدهای تولیدی در سطح جهان است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم در بازار رقابت موفق باشیم و در عرصه جهانی خود را نشان دهیم باید در کیفیت به صورت معناداری پیشرفت داشته باشیم و برای رسیدن به این هدف با برنامه حرکت کنیم.

کیفیت مهمترین عامل در رقابت است

خرم تاکید کرد: کیفیت مهمترین عامل در رقابت است پس باید کنترل کیفی در خط مقدم تولید مستقر باشد.

وی با اشاره به اینکه همانطور که فرمانده موفق در میدان جنگ فرماندهی است که در خط مقدم بتواند دشمن را ببیند و نقشه طرح ریزی کند، گفت: مدیران استاندارد کنترل کیفی را در روند پایان تولید جدی پیگیری کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به جایگاه استاندارد در تولید کالا و محصولات خاطرنشان کرد: هیچ کس از اقدامات استانداردسازی نباید احساس نگرانی کند بلکه باید استقبال کند.

خرم یادآور شد: اگر می‌خواهیم موفقیت‌های چشمگیری داشته باشیم باید چشم‌انداز و مسیر رسیدن به موفقیت را با اقدام های فوق‌العاده پی ریزی کنیم.

وی همچنین گفت: کنترل فرآیندها هم در تولید مهم است و بهره‌وری عامل موفقیت در کیفیت بخشی تولیدات است.

بهره وری از عوامل اصلی در تولید با کیفیت است

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: هر قدر بهره‌وری پایین بیاید باید منتظر بحران آن مجموعه تولیدی باشیم بنابراین بهره وری از عوامل اصلی در تولید با کیفیت است که باید نسبت به آن برنامه داشته باشیم.

وی همچنین گفت: به نیروهای متخصص، متعهد و کاربلد باید اهمیت بیشتری بدهیم تا ضمن ارتقاء کیفیت تولیدات ارزش افزوده نیز افزایش یابد.

خرم با بیان اینکه ابداع و نوآوری محصولات، تحقیقات علمی می طلبد که باید در میدان عمل اتفاق بیفتد، گفت: یکی از آسیب‌های اصلی بخش تولید عدم کار بست نتایج تحقیقات در بخش تولید است.

وی افزود: پارک های علم و فناوری و مراکز رشد یکی از عوامل اصلی حلقه اتصال و موثر بین تولید و دانشگاه و علم هستند که باید نقش خود را بیش از پیش ایفا کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین گفت: نکته مهمی که استاندارد آن را باید پایش و رصد کند نقشه راه در بازه زمانی تعریف شده است، بدون نقشه راه تولید کننده و فضای کسب و کار دچار مشکل می‌شود.

مهمترین هدف دولت رشد اقتصادی کشور است

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر اینکه مهمترین تمرکز و هدف دولت رشد اقتصادی کشور است، گفت: با افزایش تولید و ارتقای کیفیت رشد اقتصادی محقق می شود و ارتقاء کیفیت و استانداردهای جهانی موجب رقابت و راه یافتن به بازارهای جهانی در جهت صادرات می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمرکز دولت در خصوص واکسن موجب موفقیت های چشمگیری شد چون دولت سیزدهم در آغاز کار اولویت های اصلی خود را بر روی واکسن و سلامت مردم گذاشت و اکنون نتیجه آن را مشاهده می کنید، ادامه داد: دانشمندان داخلی حوزه تولید واکسن، خود را در ایران به جایگاه مناسبی رساندند و هم در حوزه واردات نیز واکسن به خوبی تامین شد که می تواند الگوی مناسبی در تولید و توسعه برای بخش های دیگر باشد.

خرم خاطرنشان کرد: با رونق تولید و اشتغال، درآمد سرانه خانوارهای ایرانی نیز افزایش پیدا می کند و توازن به وجود می آید.

رفع موانع تولید از وظایف دولت است

وی همچنین با اشاره به برخی از وظایف دولت در قبال حمایت از تولید گفت: رفع موانع تولید از وظایف دولت است که در برنامه های خود آن را پیش بینی کرده که رفع مشکلات بانکی با هدف پشتوانه سازی تولید از جمله این برنامه‌ها است.

خرم همچنین با اشاره به نقش مسئولیت پذیری و وفاداری کارگران در کیفیت تولید گفت: با وجود حس مسئولیت، تعصب و وفاداری کارفرما و کارگر نسبت به محصولات، کیفیت تولیدات ارتقا می یابد.

وی همچنین با اشاره به برخی از آسیب‌های بخش تولید و مدیریت آن گفت: فاصله زیاد بین مدیریت با بدنه کارگری موجب تکدر خاطر می شود اما راس مدیریت باید در اعمال و افعال مجموعه تحت مدیریت اشرافیت داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: بی‌توجهی به انسان ها در واقع بی توجهی به عالم فکر و حرکت است هرکجا نیروی انسانی با انگیزه و متخصص باشد با پیشرفت و توسعه همراه خواهد بود.

خرم تاکید کرد: همانطور که در کشورمان یکی از عوامل توفیق در صنایع دفاعی نیروهای با انگیزه و متخصص هستند این انگیزه و تخصص در حوزه‌های مختلف تولید نیز می تواند منشاء توسعه و پیشرفت چشمگیر باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=40498

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});