• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5
گزارش یاز اکو از جلسه شورای شهر تبریز

اهلیت سرمایه‌گذار در شهر تبریز احصا نمی‌شود

  • کد خبر : 40842
  • 14 آذر 1400 - 16:00
اهلیت سرمایه‌گذار در شهر تبریز احصا نمی‌شود
یاز اکو - رییس شورای اسلامی شهر تبریز مطالبه گری را اصلی ترین رسالت دانشجویان خواند و افزود: تمامی دانشجویانی که در عرصه علم مطالبه گر هستند و سعی در حل مشکلات جامعه به لحاظ علمی دارند به تصحیح برخی مشکلات در جامعه کمک می کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یازاکو، رسول برگی صبح امروز در سی امین جلسه‌ی علنی شورای اسلامی ضمن تبریک رو دانشجو عنوان کرد: وجود دانشجویان مطالبه‌گر در جامعه، مثبت است و باید از ظرفیت دانشجویان مطالبه‌گر در تمام حوزه‌ها استفاده شود.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک فرا رسیدن روز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار کرد: یک شب پرستاری از بیماران برابر با صد سال عبادت است.

وی از شغل پرستاری به عنوان توفیق بزرگ خدمت یاد کرد و افزود: احادیث و روایات زیادی در خصوص ثواب و اجر معنوی پرستاری آمده است.

برگی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: شهادت جانباز مدافع حرم حاج صمد فاتح نژاد، دل هایمان را‌ خون کرد چراکه ایشان اسوه صبر و استقامت بودند، از خداوند میخواهیم در قیامت شرمنده شهدا نباشیم.

همکاری شهرداری و محیط زیست برای رفع معضل آلودگی هوا در تبریز الزامی است

فریدون بابایی اقدم، عضو شورای اسلامی شهر تبریز بر لزوم همکاری شهرداری و محیط زیست برای رفع معضل آلودگی هوای شهر تبریز تاکید کرد.

بابایی اقدم در سی‌امین جلسه‌ی علنی شورای شهر تبریز بیان کرد: کاش بحث آلودگی هوای تبریز در دستور جلسات امروز قرار می گرفت، چراکه آلودگی هوا این روزها به یکی از معضلات مهم شهر تبدیل شده است.

وی در ادامه بیان کرد: صبح امروز از ۹ ایستگاه هواشناسی، ۳ مورد هوا را پاک اعلام کرده و مابقی ایستگاه ها نیز قابل قبول بوده‌اند که این موضوع نیز در جای خود تعجب بسیار دارد.

این عضو شورای شهر تبریز گفت: امروز شاهد آلودگی هوا بعد از دو روز بارش برف و باران آن هم در محل ایستگاه کجوار در کنار پتروشیمی بودیم.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ما کمیسیون بند بیست را در مورد مشاغل مزاحم داریم. تا به امروز واکنشی از سوی شورای شهر در رابطه با محکومیت آلودگی هوای تبریز ندیدم.

بابایی اقدم اظهار کرد: علیرغم تذکر مسئولان استانی به موضوع آلودگی هوا اهمیت داده نشده است. با این حساب بود و نبود اداره کل محیط زیست در استان چه فرقی به حال شهر و شهروندان دارد؟

رسول برگی، رییس شورای اسلامی شهر تبریز هم در ادامه اظهار کرد: اداره کل محیط زیست استان را به کمیسیون خدمات دعوت کردیم و قرار است در صحن علنی شورا نیز حضور یابند.

در تبریز موضوعی به نام سرمایه‌گذاری معنا و مفهومی ندارد

رضا جمالی گفت: پروژه های راکد و مشکل دار از شورای دوم و چهارم بجا مانده اند.

وی ادامه داد: مشکلات به قدری هستند که سرمایه گذار راغب به سرمایه گذاری نیست.

جمالی گفت: شیوه نامه سرمایه گذاری که در دوره قبل نوشته شده و به عنوان پایلوت در کلانشهرهای دیگر استفاده خواهد شد.

وی گفت: شیوه نامه شیوه عمل مجریان است.

جمالی بیان کرد: اطلس سرمایه گذاری در ادوار گذشته طبق سلایق سرمایه گذار بود.

وی با بیان اینکه در شهرداری سرمایه گذار به عنوان پیمانکار خطاب می شود گفت: سیستم سرمایه گذاری در شهرداری نهادینه نشده است و گاهی مواقع سرمایه گذار به عنوان پیمانکار خطاب می کنند.

وی خاطر نشان شد: متاسفانه بدنه شهرداری و مدیریت شهری گرایش به سرمایه گذاری ندارند.

اهلیت سرمایه‌گذار در شهر ما احصا نمی‌شود

روح الله دهقان‌نژاد، عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه با بیان اینکه بحث سرمایه‌گذاری در شهر تبریز حدیث مفصلی دارد، گفت: از باب اینکه در تبریز موضوعی به نام سرمایه‌گذاری معنا و مفهومی ندارد، چون سیاستی در این راستا وجود ندارد و قراردادهایی که امروز در دادگاه بوده خلع ید می‌شود.

وی اظهار کرد: اگر امروز سرمایه‌گذاری این موضوعات را ببیند، مطمئنا پا پس خواهد کشید. طرف قرارداد ما بعد از عقد قرارداد، معلوم نیست بر چه اساسی پایش می‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه اهلیت سرمایه‌گذار در شهر ما احصا نمی‌شود، ادامه داد: بهترین نقاط شهر تبریز دست چند نفر است که کلا شهر را قفل کرده اند.

وی افزود: یک پروژه در منطقه ۲، بخاطر امضای کارمند راکد مانده است و امروز بانک خانه‌اش را مصادره می‌کند درحالیکه این فرد ۲۰ میلیارد عوارض پرداخت کرده است.

دهقان‌نژاد یادآور شد: افرادی که اطلس سرمایه‌گذاری به آنها داده می‌شود، آن شرکت مطالعه‌کننده اولا فنی و مهندسی است و ثانیا بیش از ۶۰۰ میلیون نمی‌تواند قرارداد ببندد، درحالیکه قرارداد مطالعات سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد تومان است.

روح الله رشیدی، دیگر عضو شورای شهر تبریز هم در این خصوص بیان کرد: جنس پروژه‌های نیمه ‌تمام عمرانی است و باید حجم سرمایه‌گذاری انجام گرفته در پروژه‌ها محاسبه شود. همچنین خروجی این محاسبه باید عددی باشد که بدانیم چقدر هزینه در اثر بی‌ضابطگی تحمیل شهر شده است. چون هم شهر و هم شهرداری متضرر می‌شود.

فریدون بابایی اقدم، دیگر عضو شورای اسلامی شهر هم در این باره بیان کرد: نقش شهردار درحوزه سرمایه‌گذاری بسیار کلیدی است باید سیاست‌های خود را در این حوزه اعلام کنند.

وی با بیان اینکه تدوین اساسنامه گام بزرگی به شمار می رود، ادامه داد: مدیریت سرمایه‌گذاری تبدیل به سازمان می‌شود‌. کاش شهردار نیز برنامه‌های خود را در این زمینه اعلام کند.

سید کاظم زعفرانچی لر، دیگر عضو شورای اسلامی شهر هم در این خصوص بیان کرد: با تشکیل هیئت عالی سرمایه‌گذاری، ۴ پروژه که راکد مانده بود، تعیین تکلیف شدند.

وی با بیان اینکه از شهردار تبریز تقدیر می کنم که با دستور خود مشکلات این پروژه‌ها را حل کرده است، ادامه داد: خیابان عارف، هاپکو، مجتمع ورزشی و پردیس رسالت، تعیین تکلیف شدند و در مدت کوتاهی دوباره راه‌اندازی شده و به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

باید تکلیف پروژه‌های راکد سرمایه‌گذاری در شهر مشخص شود

عباس رنجبر، شهردار تبریز هم در ادامه بیان کرد: موضوع سرمایه‌گذاری برای همه مشخص است و بیشتر می‌خواهم درباره سیاست‌ها صحبت کنم.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری شهرداری در تبریز از سال ۷۳ شروع شده و متاسفانه افت و خیزی داشته است ولی الان شاهدیم که بهره‌ای از آن نبرده ایم.

رنجبر با بیان اینکه در این مقطع ما دو سیاست کوتاه مدت و بلندمدت را می‌توانیم اجرا کنیم، ادامه داد: در بحث کوتاه مدت، تعیین تکلیف پروژه‌های راکد سرمایه‌گذاری در شهر که بعد از راهکار اساسی گره کار آنها را باز کنیم. در بحث سیاست بلندمدت نیز، تا زمانی که این پروژه را تعیین تکلیف نکنیم، دیگر سرمایه‌گذار به این شهر نمی آید.

شهردار تبریز با بیان اینکه برای تصویب اساسنامه سازمان، وزارت کشور دنبال حجم سرمایه‌گذاری در تبریز طی چهار سال گذشته ایم، ادامه داد: ما با حضور در وزارت کشور آنها را قانع کردیم که در چهار سال گذشته بنا بر دلایلی اتفاقی نیافتاده و باید ۱۲ سال گذشته را بررسی کنند و آنها نیز قانع شدند، هدف از تاسیس این سازمان ایجاد ساختاری مناسب در مناطق و سازمان‌ها برای ارائه فرصت‌های گردشگری است.

بررسی مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص واگذاری حسابرسی سازمان آرمستان‌ها، حمل بار و تاکسیرانی

مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص واگذاری حسابرسی سازمان آرمستان‌ها، حمل بار و تاکسیرانی بررسی شد.

علی نوای باغبان، رییس کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: سه سازمان ما به دلیل اینکه حسابرس مشکل داشته و از تبریز نقل مکان کرده انصراف داده است. لذا باید حسابرس جدیدی برای آن انتخاب شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه بیان کرد: در سال ۹۷ کمیته حسابرسی تشکیل شده بود که این موضوعات در آن کمیته بررسی می‌شود.

نوای باغبان با بیان اینکه این مصوبه نظر کمیته حسابرسی بوده نه کمیسیون برنامه و بودجه شورا ادامه داد: نتیجه این شده است که ما نفر جدید برای حسابرسی سازمان حمل بار، آرامستان و تاکسیرانی معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: این موضوع در اختیارات شورای شهر است که با پیشنهاد کمیته حسابرسی تصمیم گرفته می شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه عنوان کرد: یک سری محدودیت در صلاحیت حسابرس‌ نیز داریم که فقط باید یکی از آنها انتخاب شود، نتیجه مطالعه و مذاکره ما بر این شد که شرکت آریان محاسب پویا برای سازمان آرامستان، موسسه آرین تدوین سهند نیز برای دو سازمان دیگر حسابرسی انجام خواهند داد.

خلا حسابرسی های داخلی در مناطق و سازمان‌ها

نوای باغبان گفت: امیدوارم با رفع این نقص بتوانیم حسابرسی سال ۹۹ را انجام دهیم.

احد صادقی، دبیر شورای اسلامی شهر تبریز هم در این رابطه اظهار کرد: حسابرسی یکی از ابزارهای نظارتی شورا است. ولی ما با خلا حسابرسی های داخلی در مناطق و سازمان‌ها مواجه هستیم.

صادقی افزود: خواهش میکنیم در مناطق و سازمان‌ها حسابرسی انجام گیرد و صرفا به امضای سند اکتفا نکنند.

روح الله رشیدی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم در این خصوص عنوان کرد: گزارش اقدامات انجام یافته در حوزه حسابرسی سازمان‌‌ها و مناطق را ارائه دهید که چه تعداد مانده و تا کجا انجام شده است.

وی با بیان اینکه برخی مناطق و سازمان‌ها در این راستا همکاری نمی‌کنند، ادامه داد: ایده دیوان محاسبات شهرداری که در دوره پنجم در تهران راه‌اندازی شد، می‌تواند در تبریز نیز اجرا شود. اگر عین این دیوان نیز نتوانیم اجرایی کنیم، اهمیتی ندارد، مهم ساز و کاری است که بخش مالی نیز حسابرسی شده و تنها شهردار پاسخگو باشد.

فریدون بابایی اقدم دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز در این باره بیان کرد: در مورد نحوه گزارش‌گیری حسابرسی‌ها باید بحث شده و اینکه گزارشی از حسابرسی‌های انجام گرفته ارائه کنید.

نوای باغبان، رییس کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: ما در بهمن ۹۹، حسابرس سال ۱۳۹۹ را انتخاب کردیم که باید مطابق قانون در تیرماه انتخاب می‌شد، برای سال ۱۴۰۰ امروز آگهی داده‌ایم.  برنامه‌ریزی ما باید چنان باشد که برای سال آینده حسابرس خود را انتخاب کرده باشم، همچنین باید به کارهایمان سرعت دهیم که در کنار کارهای بودجه‌ و تفریغ آن، بحث حسابرسی را پیش ببریم.

وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: تا به امروز شرکت عمران و توسعه شهرداری تبریز حسابرسی نشده است نمی‌دانیم دلیل آن چیست؟

مصوبه کمیسیون ارزیابی، تحقیق، نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تبریز با موضوع طرح صیانت از سلامت اداری که سابق با نام “سوت زنی فساد” ارایه شده بود، بررسی و تصویب شد.

روح الله دهقان‌نژاد، رییس کمیسیون ارزیابی، تحقیق، نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص طرح صیانت از سلامت اداری عنوان کرد: این طرح که یک فوریت بود در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طرح صیانت از سلامت اداری با نگاه به اسناد بالادستی تهیه شده است، ادامه داد: شناسایی حفره‌های فساد و ناامنی رابطه بین مفسدین و حمایت از افرادی که فساد را گزارش می‌دهند همگی از برنامه های این طرح به شمار می رود.

دهقان‌نژاد اظهار کرد: در دنیا ۴۰ درصد فسادها از طریق این طرح کشف می‌شود، در تهران و مشهد نیز آن را به کار می برند.

مسئول ارزیابی، تحقیق، نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در طرح صیانت از سلامت اداری افراد به صورت شناس و یا ناشناس پیام می‌دهند و مشخصات گزارش دهنده محرمانه خواهد بود.

دهقان‌نژاد افزود: نام طرح به صیانت سلامت اداری تغییر یافته و همچنین معاون مالی و اداری و معاون برنامه‌ریزی نیز به این کمیته اضافه خواهد شد.

محمد حسن اسوتچی، خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه بیان کرد: امیداوریم این طرح نتایج مثبتی داشته باشد، این طرح قبلا تحت عنوان کمیته کارگری مطرح شد که من موافق آن نبودم. این کمیته در کمیسیون برنامه و بودجه پیش‌بینی شده ولی اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه اگر تشکیلات‌های مرتبط وظایف خود را به درستی انجام دهند نیازی به تشکیل چنین کمیته‌ای نیست، ادامه داد: همان طور که تشکیلات حراست به اذعان خودشان فقط وظیفه گزارش دارند اگر هر مجموعه وظایف خود را به درستی انجام دهد، نیازی به این نخواهد بود.

اسوتچی در پایان سخنان خود یادآور شد: مهم‌ترین اصل محرمانه‌‌بودن اسامی افراد است که دغدغه‌ای نداشته باشند.

احد صادقی، دبیر شورای اسلامی شهر تبریز هم در ادامه اظهار کرد: تکیه کلامی از مناطق دائم به گوش ما می‌رسد که کارکنان خدوم و مورد اعتماد شهرداری را مخدوش می‌کند، این افراد با حیثیت شهرداری بازی می‌کنند و می‌گویند دستت هر جا بند است، برو همانجا! خواهشمندم با افرادی که این موضوعات را در مناطق مطرح می‌کنند، برخورد شود.

غلامرضا احمدی، نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در ادامه اظهار کرد: مطلبم ناظر بر دبیر کمیته صیانت از سلامت اداری است، شهروندان هنوز نمی‌دانند که می‌توانند با بازرسی شهرداری و مناطق ارتباط داشته باشند.

نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: این طرح در راستای افزایش بعد نظارتی شورا است.

روح الله رشیدی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم در ادامه افزود: اینکه کمیسیون صیانت از سلامت اداری تشکیل می‌یابد، دلیل آن چیست؟ دلیل این مصوبه چیست؟ به نظر باید از شهرداری بخواهیم ادارات ذیربط را فعال کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه لازم است که شکل اجرای این موضوع تبیین شود، اذعان داشت: حدود و ثغور این سامانه و تمایز آن با دیگر سامانه‌ها باید مشخص و تصویب شود.

رشیدی افزود: دردمندی زیاد است، اگر تصویب شود انبوهی از مسائل به اینجا ارجاع داده خواهد شد، باید مشخص شود چه موضوعاتی می‌تواند در این سامانه مطرح شود.

رسول برگی، رییس شورای شهر تبریز هم در این خصوص اظهار کرد: طرح سوت‌زنی در کشورهای مختلف اجرایی می‌شود. در ایران هم در شهرهای مشهد و تهران و ظاهرا در اصفهان نیز فعال است. این طرح موجب افزایش نظارت شورا و کمک به شهرداری است.

وی ادامه داد: اینکه مدیر یک نهاد نظارتی چندین میلیون برای اتاق خود هزینه می‌کند و هر کس اعتراضی داشته باشد با هتاکی پاسخ می‌دهد، که بروید دستتان را هرجا بند بگذارید! درست نیست، باید یک تشکلی تشکیل شود که این امورات در آنجا بررسی شود و هم شهردار و شورا به آن دسترسی داشته باشند.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه بیان کرد: نیاز است نهادی باشد تا مردم، رئیس و کارمند شجاعت داشته باشند که حرفشان را بزنند.

وی در ادامه سخنان خود اذعان کرد: می‌خواهیم قدرت نظارت را از طریق شورا بالا برده و مشکلات شهروندان و کارکنان را حل کنیم.

برگی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: از امروز به مدت یک ماه، کمیسیون تحقیق و نظارت موظف به تدوین آیین‌نامه کار کمیسیون صیانت سلامت اداری می‌شود.

حکیمه غفوری، عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم در پایان بیان کرد: اینکه قدرت شورا را بالا ببریم، قدرت شورا خودش بالا است ما باید اطلاعات بگیریم و این موضوع را ساماندهی کنیم که افراد تک تک تماس نگیرند.

عباس رنجبر؛ شهردار تبریز هم در این خصوص اظهار کرد: بنده از این طرح استقبال می‌کنم ولی باید فرایندهای این طرح مشخص شود تا شاهد حجم گسترده‌ای از پیام‌ها نباشیم، این موارد تا زمانی که به نقطه تشخیص نرسیده است، قابلیت اجرایی ندارد.

وی ادامه داد: اگر فرایند این امر مشخص نشود، شاهد ارسال انبوه نامه‌ها خواهیم بود، ولی باید در پالایش موضوعات نیز پیش‌بینی هایی داشته باشیم.

شهردار تبریز اذعان کرد: قبل از اینکه گزارشات به کمیسیون بیاید، باید پالایش های لازم صورت گرفته و راهکاری تعیین شود.

کلیات طرح صیانت از سلامت اداری که پیش از این با نام ” سوت زنی فساد” توسط رییس شورای اسلامی شهر تبریز ارایه شده بود، مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت.

بررسی طرح ایجاد تقویت ساختار اداری نگهداری و تعمیرات نت

مصوبه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورا درخصوص طرح ایجاد و تقویت ساختار اداری نگهداری و تعمیرات (نت) با هدف ایجاد ساز و کار مناسب برای نگهداری بهینه تاسیسات و ابنیه شهری بررسی شد.

پرویز هادی؛ رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورا در خصوص طرح ایجاد تقویت ساختار اداری نگهداری و تعمیرات نت عنوان کرد: متاسفانه وضعیت ماشین‌آلات، تاسیسات و اماکن شهرداری خوب نیست. این بحث زیرمجموعه معاونت فنی و عمرانی بوده و درخواست ما این است که در اختیار شخص شهردار باشد.

هادی اظهار کرد: طی بررسی مشخص شد که در نگهداری ماشین آلات مشکل داریم و برای خرید مشکلی وجود ندارد.

رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: بحث نت ( نگهداری و تعمیرات) است که مخفف کردیم، ساختار اچ اس ای، ایمنی کار نیز باید در این راستا مد نظر قرار گیرد.

علی نوای باغبان، عضو شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص بیان کرد: بحث نت احتیاج به ساختار نداشته و تنها نیازمند توجه است. باید تعمیر و نگهداری جایگاه خود را در سازمان پیدا کند و هر جا که دستگاهی نیاز به تعمیر و نگهداری دارد راننده مسئول تعمیر و نگهداری خودرویی باشد که تحویل گرفته است.

وی گفت: پیشگیری، نگهداری و تعمیر اصل مهمی است، ولی نباید دنبال ساختار باشیم، مدیرانی که اختیار دارند، می‌توانند به تعمیر و نگهداری بها دهند.

سید کاظم زعفرانچی‌لر، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم در این خصوص اذعان داشت: ده‌ها عکس از سطح شهر در رابطه با پایه‌های پل‌ها، عابرپیاده‌ها، چراغ‌های روشنایی و پروژه‌هایی که اجرا می‌شود گرفته ام ولی متولی تعمیر و نگهداری معلوم نیست.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: باید بدانیم متولی تعمیر و نگهداری این اقلام کیست؟ پایه‌های پل دانشجو پوسیده است، متولی آن کیست؟

زعفرانچیلر اضافه کرد: تعمیر و نگهداری تبدیل به حفره‌ای شده است که انجام نمی‌شود و تبدیل به بازسازی و تعویض می‌شود، سوال من این است که متولی تعمیر و نگهداری شهرداری کیست!

رسول برگی، رییس شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه اذعان کرد: پلی زدیم که پله ندارد، الان نمی‌توانیم پله بزنیم چون منطقه نظامی است، نمی‌دانم منطقه نظامی بعدا بوجود آمده است؟ یا قبلا بوده و توجه نشده است؟

پرویزهادی در ادامه اظهار کرد: نیاز به ساختار برای الزام به تعمیر و نگهداری داریم، ۹۰ درصد تجهیزات و ماشین‌آلات نگهداری صحیحی نداشته و فرش سوده شده‌اند.

هادی اضافه کرد: در بحث اچ اس ای نیز ما ایمنی و سلامت کل کارکنان را در نظر می‌گیریم.

عباس رنجبر، شهردار تبریز هم در ادامه عنوان کرد: نامه ای برای بررسی تمام پل‌های عابر پیاده زدیم تا مورد بازرسی قرار گیرد و گزارش اراده شود.در کنار اینها درخواست ایجاد پله‌برقی را نیز داشته ایم که گاها تغییر بودجه نیز در این حوزه درخواست شده و ما با آن موافقت کردیم.

شهردار تبریز با بیان اینکه بازگشت پل‌های عابرپیاده شهر نیازمند اعتبار بالایی است، گفت: بخشی از پل‌ها که در دست بخش خصوصی است را ملزم کردیم که نسبت به رفع ایرادات اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: وظیفه نگهداری ماشین‌آلات، سازمان پسماند است که یکی از ایرادات اساسی ما به سازمان است.

رنجبر در بخشی هم عنوان کرد: ایمنی یا اچ اس ای، قانونا باید از طرف پیمانکار رعایت شود و نفری در این حوزه داشته باشد که دوره ایمنی پروژه دیده باشد.

شهردار تبریز اضافه کرد: ما مناطق را متعهد کردیم منابع مورد نیاز خود را در رابطه با تعمیر و نگهداری ماشین آلات ارائه کنند، به نظرم باید گزارش دوره‌ای اخذ شود تا تصمیم گیری انجام گیرد.

محمد حسن اسوتچی، خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه با بیان اینکه در وهله اول وظیفه ما حفظ جان کارکنان و کارگران است، اظهار کرد: کارگران ما موظف به تنظیف شهر هستند، وظیفه حفاظت از جان آنها نیز برعهده شهرداری است تا زمانی که ایمنی کار رعایت نشود، نمی‌توان انتظار تنظیف و پاکی داشت.

مصوبه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورا درخصوص طرح ایجاد و تقویت ساختار اداری نگهداری و تعمیرات (نت) با هدف ایجاد ساز و کار مناسب برای نگهداری بهینه تاسیسات و ابنیه شهری، مصوبه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورا درخصوص تقویت واحد ایمنی و سلامت کارکنان (HSE) مصوبه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورا درخصوص الزام شهرداری تبریز به اضافه نمودن پیوستهای محیط زیستی برای پروژه های عمرانی و ترافیکی به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تبریز رسید.

تعیین نماینده شورای شهر جهت عضویت در هئیت اجرایی شهر دوستدار کودک

بررسی نامه شهردار در خصوص معرفی نماینده شورای شهر جهت عضویت در هئیت اجرایی شهر دوستدار کودک بررسی شد.

سید کاظم زعفرانچیلر در این خصوص بیان کرد: بعد از مطالعات صورت گرفته بنا شد تا در دهه فجر یک فرهنگسرا با عنوان فرهنگسرای کودک و نوجوان با اولویت مناطق محروم ایجاد شود.

فضاهای شهری این روزها دور از دسترس کودکان بوده و آنها در چهاردیواری و فضای بسته رشد می کنند که باید چنین فضاهای تفریحی و رفاهی را برای رشد کودکان افزایش دهیم تا از نظر فکری، سالم و فردی تأثیرگذار در آینده برای جامعه باشند.

در نهایت اعضای شورای شهر تبریز سید کاظم زعفرانچی‌لر را به عنوان نماینده شورای شهر برای عضویت در شورای اجرایی انتخاب کردند.

طرح یک فوریتی اعضای شورا درخصوص الزام شهرداری کلانشهر تبریز به ارتقاء ایمنی و حفظ سلامت پاکبانان بررسی شد.

رسول برگی در این خصوص بیان کرد: زمانیکه ما میخواهیم طرح را اجرایی کنیم باید ابتدا موارد عملیاتی آن را نیز در نظر بگیریم.

رییس شورای اسلامی کلانشهر تبریز ادامه داد: ابتدا باید خودمان در خصوص این طرح بررسی های لازم را ترتیب دهیم.

طرح یک فوریتی اعضای شورا درخصوص الزام شهرداری کلانشهر تبریز به ارتقاء ایمنی و حفظ سلامت پاکبانان برای بررسی مجدد ارجاء داده شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=40842

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});