• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

مصرف گاز شمال‌غرب کشور از مرز ۱۸ میلیارد متر مکعب گذشت

  • کد خبر : 40838
  • 14 آذر 1400 - 15:00
مصرف گاز شمال‌غرب کشور از مرز ۱۸ میلیارد متر مکعب گذشت
یاز اکو - مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز ایران گفت: در مدت سپری شده از سال‌جاری افزون بر ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از طریق تاسیسات و خطوط لوله این منطقه منتقل شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، فیروز خدائی روز یکشنبه در یک گفت وگوی خبری اظهار کرد: مقدار گاز انتقالی از منطقه هشت گاز کشور برای مصارف خانگی، نیروگاه‌ها، صنایع و صادرات در هشت ماه سالجاری، ۱۸ میلیارد و ۷۷۰ میلیون متر مکعب بوده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده از سوی شرکت انتقال گاز ایران و تلاش شبانه روزی همکاران منطقه هشت، تاسیسات و مراکز بهره برداری خطوط لوله این منطقه با ضریب اطمینان بالا در مدار سرویس قرار داشته و پایداری انتقال گاز در سرشاخه های مصرف همچنان برقرار می باشد.

مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز ایران خاطرنشان کرد: با ایجاد تمهیدات مناسب و توازن در توزیع، تولید و انتقال و همچنین ارائه خدمات مطلوب، تاکنون هیچ گونه کمبود یا افت فشار در مناطق سردسیر و سرشاخه های مصرف ملاحظه نشده است.

وی گفت: طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش هوای اغلب شهرهای تحت پوشش این منطقه، مصرف گاز طبیعی نیز سیر صعودی خواهد داشت که امیدواریم هموطنان با مصرف بهینه گاز، ما را در تداوم انتقال پایدار گاز یاری کنند.

منطقه هشت انتقال گاز از مناطق دهگانه شرکت انتقال گاز ایران است که با سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال و ۹ تاسیسات تقویت فشار، گاز تحویلی از مبادی تولید را به استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و بخشی از استان های زنجان، کردستان و گیلان و پایانه صادراتی انتقال می دهد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=40838

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});