• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
11
مدیر عامل شرکت عمران شهر سهند در نشست مشترک با اصحاب رسانه این شهر عنوان کرد:

حذف عوارضی تبریز سهند نیازمند اقدامی فرا استانی است/۲۶۳ میلیارد تومان برای احداث آزادراه هزینه شده است

  • کد خبر : 41036
  • 16 آذر 1400 - 9:00
حذف عوارضی تبریز سهند نیازمند اقدامی فرا استانی است/۲۶۳ میلیارد تومان برای احداث آزادراه هزینه شده است
یازاکو؛ افخم ابراهیمی- پس از ماه‌ها کش و قوس از ۱۵ آذرماه اخذ عوارضی در اتوبان تازه تاسیس تبریز _سهند به شکل الکترونیک و به مبلغ ۶۵۰۰  تومان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یازاکو، ماه‌ها وعده مسئولان از نمایندگان مجلس تا مدیران شهری برای حذف آن نتیجه‌بخش نبود و پیامک عوارضی صاحبان خودرو ها را غافلگیر کرد.

عباس مصطفوی در نشست خود با خبرنگاران پیرامون اخذ عوارضی در آزادراه با تاکید بر اینکه پروژه آزادراه تبریز _ سهند یک پروژه مشارکتی و سرمایه‌گذاری است، گفت: از ابتدا هم مشخص بود که بحث عوارضی وجود خواهد داشت.

مصطفوی تاکید کرد: در بحث آزادراه از همان ابتدا هیچ بودجه خاصی مصوب نبوده است و در بحث احداث آن، مشارکت بخش خصوصی مطرح بوده است و بخش خصوصی  به‌دنبال عواید سرمایه‌گذاری خود است و به طور حتم ترجیج می‌دهد تا این مبلغ را به روز و یکجا دریافت کند.

وی با بیان اینکه ۲۶۳ میلیارد تومان کل هزینه دولت و بخش مشارکت برای احداث پروژه آزادراه تبریز _ سهند بوده است، گفت: برای تامین سهم بخش خصوصی حداکثر ۱۷ سال پرداخت عوارضی برای این آزادراه پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت عمران سهند با بیان اینکه حل مشکل اخذ عوارضی در آزادراه تبریز _ سهند غیرممکن نیست ولی مسئله‌ای فرا استانی است گفت: تنها راه ممکن تامین از محل اعتبارات ملی است و نمایندگان مجلس می‌توانند با ورود جدی و موثر خود کمک کننده باشند.

وی تاکید کرد: باید بدانیم اخذ عوارضی هیچ ارتباطی با شرکت عمران ندارد و شرکت عمران تنها وظیفه‌اش به اتمام رساندن پروژه بوده است و بحث عوارضی مسئله فرااستانی است که در سطح هیئت دولت تصمیم گرفته شده و یک تصمیم حاکمیتی است.

مصطفوی افزود: بهمن ماه سال گذشته این مسئله از طرف وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده است.

وی با تقدیر  از اصحاب رسانه برای پیگیری دغدغه مردم شهر گفت: حقیقت اینست که پرداخت عوارضی برای مردم اغلب کم‌برخوردار سهند سنگین است ولی بخش خصوصی هم مقصر نیست چرا که هزینه کرده   حالا به‌دنبال توجیه اقتصادی مشارکت خود است.

عباس مصطفوی تاکید کرد: کارکرد شهر سهند گردشگری است و این مسئله در شورای عالی شهرسازی تصویب شده است و ما سعی کرده‌ایم تا با توسعه ایجاد زیرساخت‌ها در هشت بهشت به این هدف نزدیک شویم.

وی گفت: در مقطع کنونی توجه و چاره‌اندیشی برای چگونگی توسعه اشتغال گردشگری  و  بهره‌مندی از این ظرفیت ضروری است.

مدیرعامل شرکت عمران سهند با بیان اینکه ۴۸ هزار واحد در قالب جهش تولید مسکن در سهند احداث خواهد شد گفت: نزدیک به دو میلیون نفر برای این پروژه ثبت‌نام کرده اند.

وی تاکید کرد: تحمیل این حجم از بار جمعیتی به شهر نیازمند تامین زیرساخت‌هایی است که از جمله آن  احداث چهل و پنج باب مدرسه برای ۶۵ هزار جمعیت جدید در این شهر خواهد بود.

مصطفوی در پاسخ به این سوال که چرا پروژه‌های شهر ناتمام یا با به کندی پیش می‌رود، گفت: رکود خرید و فروش موجب شده پروژه‌ها با  کمبود منابع مالی روبرو شوند.

وی افزود: پروژه‌های نیمه‌تمام یکی از معضلات دولت است و دولت مصمم است تا به اتمام آنها اهتمام ورزد.

عباس مصطفوی در خصوص چرایی عدم پیشرفت فیزیکی بیمارستان سهند با گذشت یک سال از کلنگ‌زنی  آن گفت: تامین زمین به عهده شرکت عمران بوده است و ما زمین را با شرایط سفت و سخت در اختیارشان قرار دادیم و پیگیر هستیم اما متاسفانه تا هفته قبل مجوز لازم از وزارت بهداشت و درمان صادر نشده بود.

وی ادامه داد: مشاور پروژه مشخص است و امیدواریم تا بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی در قالب خدمات دولتی در این شهر احداث شود.

مصطفوی تاکید کرد: خوشبختانه سرمایه‌گذار به کارش اعتقاد دارد و پای کار است.

وی افزود: ولی  اگر تا یک ماه آینده پروژه وارد فاز احداث نشود و شرایط قرار داد محقق نشود مجبور به فسخ قرارداد خواهیم بود.

عباس مصطفوی با بیان اینکه از اظهار نظر تخصصی دوستان غیرمتخصص در مورد آزادراه متعجبم گفت: متاسفانه بعضی‌ها نمی‌خواهند آجر روی آجر این شهر گذاشته شود و به دنبال سنگ‌اندازی در توسعه این شهر هستند.

مدیرعامل شرکت عمران سهند ضمن انتقاد از دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که با وجود واگذاری زمین هنوز اقدام به احداث ساختمان اداری خود نکرده‌اند گفت: متاسفانه شاهدیم که هیچ تلاشی یا نامه‌ نگاری برای پیگیری از سوی آن‌ها برای نیل به این هدف وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=41036

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});