• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

اعتبارات امسال حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی ۱.۲ برابر شده است

  • کد خبر : 116179
  • 06 شهریور 1402 - 15:30
اعتبارات امسال حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی ۱.۲ برابر شده است
یاز اکو - مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: اعتبارات امسال این بخش در استان نسبت به سال گذشته ۱.۲ برابر شده است.

به گارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سعید شهند روز دوشنبه افزود: همچنین این اعتبارات نسبت به پنج سال گذشته ۲.۵ برابر افزایش یافته و به بیش از ۲ هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی برای ۱۱ پروژه اعتبار تعریف شده‌، اضافه کرد: برای این پروژه ها ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده که در سه سال محقق می شود و از این میزان در سال نخست ۴۰ میلیارد ریال تخصیص یافته‌ است.

وی اظهار کرد: ۲۶ مصوبه زیست محیطی در سفر شهرستانی استاندار آذربایجان غربی در حوزه محیط‌ زیست مصوب شد که این مصوبات با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار ۱۰۰ درصد محقق شده‌ است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با اشاره به غرامت پرداخت شده به کشاورزان و دامداران در اثر حمله حیوانات وحشی به مزارع یا دامداری‌ها ادامه داد: به استناد ماده ۹ قانون شکار و صید محیط زیست همان گونه که موظف به صیانت از حیات وحش است، باید برای این افراد هم جبران خسارت کند.

شهند گفت: شکایات متعددی از سوی کشاورزان در این زمینه و در اثر حمله گراز انجام شده بود که تشکیل پرونده برای آنان انجام شده‌است.ب

به گفته وی از سال ۱۳۹۴ برخی پرونده‌هایی بودند که خسارت آنان پرداخت نشده بود در حالی که رای دیوان عدالت اداری را داشتند و با تامین اعتبار این پرونده ها مختومه شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود: ۳۰ پروژه زیست محیطی در سال جاری در زیستگاه‌های خشک، تالابی و مناطق تحت مدیریت این اداره کل با اعتبار تخصیصی بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال در حال اجراست.

شهند اضافه کرد: تعمیر و تجهیز پاسگاه‌های محیط بانی در مناطق تحت مدیریت به ویژه پارک ملی دریاچه ارومیه، منطقه حفاظت شده مراکان، منطقه حفاظت شده میرآباد، پناهگاه حیات وحش و تالاب بین‌المللی کانی برازان مهاباد، منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو و تالاب سولدوز شهرستان نقده از مهمترین این پروژه‌ها است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=116179

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});