• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

سامانه بارشی نواحی شمالی آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد

  • کد خبر : 116176
  • 06 شهریور 1402 - 15:15
سامانه بارشی نواحی شمالی آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد
یاز اکو - رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: سامانه بارشی از روز سه شنبه نواحی شمالی استان به ویژه منطقه ارسباران را فرا می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، «محمد امیدفر»، روز دوشنبه افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، فعالیت این سامانه بارشی تا اواخر روز چهارشنبه در استان ادامه می یابد و موجب افزایش ابر، رگبار باران، غرش آذرخش و وزش باد گاهی به نسبت شدید می شود.

وی اظهار کرد: در چنین وضعیتی، احتمال آبگرفتگی معابر، بارش تگرگ در نواحی مستعد و طغیان رودخانه های فصلی و مسیل ها و اختلال در تردد شهری دور از انتظار نیست.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی، خواستار لغو سفرهای غیرضروری، عدم اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و پرهیز از صعود به مناطق مرتفع و کوهستانی و انجام فعالیت های کوهنوردی، انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد مهار آبگرفتگی معابر و خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع شد.

امیدفر، ادامه داد: احتمال رخداد تندبادهای لحظه ای، سقوط و یا پرتاب اجسام، خسارت به سازه های سبک و در نیمه جنوبی استان نفوذ و یا خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

وی خواستار رعایت فاصله در عبور از کنار ساختمان های در دست ساخت یا نیمه کاره، محکم کردن سازه های سبک و عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده شد.

امیدفر، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته سراب و چاراویماق با دمای ۱۱ درجه و جلفا با دمای ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در خنک ترین زمان به ۲۰ درجه سانتی گراد رسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=116176

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});