• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

قیر مورد نیاز شهرداری مراغه از طریق شرکت بازآفرینی شهری تامین می‌شود

  • کد خبر : 41626
  • 20 آذر 1400 - 13:30
قیر مورد نیاز شهرداری مراغه از طریق شرکت بازآفرینی شهری تامین می‌شود
یاز اکو - سخنگوی شورای اسلامی شهر مراغه به دیدارهای متعدد اعضای شورا و شهردار این کهن‌شهر با مسئولان مختلف کشوری طی هفته گذشته در تهران اشاره کرد و گفت: در پی دیدار با معاون فنی شرکت بازآفرینی شهری ایران، با تامین قیر مورد نیاز برای آسفالت معابر این شهر از این طریق این شرکت موافقت شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، رضا عسکری روز شنبه با اشاره به اینکه اعضای شورا و شهردار پیش از آن نیز با «سیدفرزاد نجات‌نیا» معاون تلفیق بودجه وزارت راه و شهرسازی دیدار کرده بودند، افزود: «حسین الماسی»، معاون فنی شرکت بازآفرینی شهری ایران در این دیدار بدون اشاره به سقف مورد نیاز قیر، اعلام نیاز از سوی شهرداری به اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی را بر اساس نقشه «یو تی ام» خواستار شد.

وی با بیان اینکه اعضای شورا و شهردار طی نخستین روز حضورشان در پایتخت تا پاسی از شب به پیگیری‌ها و هماهنگی دیدارها مشغول شدند، تاکید کرد: معاون شرکت بازآفرینی شهری ایران در همان جلسه ارتباط تفلنی با «مهدی اسحقی‌نژاد» معاون مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی برقرار کرد و هماهنگی‌ لازم را به عمل آورد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مراغه به دیدارهای روز دوشنبه گذشته این گروه نیز اشاره و بیان کرد: وضعیت نامطلوب آسفالت در خیابان‌های مراغه طی دیدار با «محمد تیموری» معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و «احمد جمشیدی» مدیرکل دفتر برنامه و بودجه این سازمان نیز اعلام شد. 

عسکری ادامه داد: خوشبختانه «اروجعلی علیزاده» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی نیز به صورت اتفاقی در تهران حضور داشت و به جمع ما پیوست و نتایج مطلوبی از این دیدارها به ثمر نشست.

تخصیص اعتبار سه میلیارد تومان به شهرداری مراغه برای آسفالت راهها

به گفته وی در پی این دیدارها نه تنها سه میلیارد تومان اعتبار در اختیار شهرداری مراغه قرار می گیرد، بلکه مقرر شد تا یک گروه از کارشناسان اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در مراغه حضور یابند و قیر مورد نیاز یک باند از مسیر میدان بسیج تا میدان مجلس را تامین کنند. 

وی به دیدار اعضای شورا و شهردار با «میرحجت سلام‌الله‌زاده» از مراغه‌ای های مقیم تهران در خصوص سرمایه‌گذاری نیز اشاره و بیان کرد: وی به عنوان سرمایه‌گذار به زودی به مراغه می‌آید و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را مورد بررسی قرار می‌دهد.    

سخنگوی شورای اسلامی شهر مراغه اضافه کرد: در دیدار با «مهدی جمالی‌نژاد» معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز موافقت لازم برای خرید یک دستگاه اطفای حریق و تامین قیر مورد نیاز اعلام شد. 

«عسکری» به دیدارهای روز سه‌شنبه اعضای شورا و شهردار در سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و اظهار داشت: «امیر امیرشکری» از مراغه‌ایهای شاغل در این سازمان نیز در پی دیدارهایی که انجام شد، تهیه ماشین‌آلات برای حوزه حمل و نقل شهرداری مراغه را پیگیری خواهد کرد. 

درخواست اختصاص ۲۹ میلیارد تومان برای اصلاح نقاط‌ حادثه‌خیز 

به گفته وی با هماهنگی این مدیر مراغه‌ای، اعضای شورا و شهردار اختصاص ۲۹ میلیارد تومان برای اصلاح نقاط‌ حادثه‌خیز را از سازمان مدیریت بحران کشور درخواست کردند که تصمیم‌گیری در مورد آن به آینده موکول شده است. 

اعضای شورا و شهردار مراغه گویا برخی موضوعات خارج از حیطه وظایف شهرداری را نیز پیگیری کرده‌اند و به گفته «عسکری» در دیدار با «ظفر محمدی»، فرماندار اسبق مراغه و از مدیران فعلی شرکت کشتیرانی، عملیاتی شدن بندر خشک مراغه نیز را پیگیری کرده‌اند. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر مراغه ادامه داد: همچنین دیداری با «سیدفرید موسوی» از اعضای هیئت مدیره بانک ملی ایران که از فرزندان دلسوز این شهرستان است، داشتیم و در جلسه‌ای ۲.۵ ساعته، علاوه بر مطرح شدن موضوع تامین سهم دولتی برای تکمیل آزادراه مراغه – هشترود، اختصاص تسهیلات ۲ تا پنج میلیون تومانی برای افراد بی‌بضاعت در مراغه نیز مورد موافقت ایشان قرار گرفت. 

عسکری اضافه کرد: همچنین دیداری نیز با «رضا تقی‌پور» وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات و نماینده تهران که متولد مراغه است، داشتیم و مساعت ایشان برای تامین هزینه فیبر نوری شهرداری را خواستار شدیم. 

تامین اعتبار برای احداث مجتمع فرهنگی و آموزشی در مناطق حاشیه شهر مراغه

وی بیان کرد: همچنین با «سیدمصطفی سیدهاشمی» نائب رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) نیز دیدار داشتیم و موضوعات مختلفی مطرح شد که در پی آن احداث مدرسه در محله «زینال‌آباد» مراغه از سوی این نهاد مورد توافق ایشان قرار گرفت و تامین اعتبار برای احداث مجتمع فرهنگی و آموزشی در مناطق حاشیه شهر مراغه و تلاش برای تجمیع سرمایه‌های متوسط و سرمایه‌گذاری با هدف اشتغال‌زایی نیز برنامه‌ریزی شد. 

به گفته «عسکری» در پی بازدیدی که اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار مراغه از کارگاه بتن موسسه شهید رجایی داشتند، مقرر شد تا گروهی از کارشناسان این موسسه برای همکاری در اجرای پروژه‌هایی چون پل «دخیل» و طرح‌های گره‌گشایی از ترافیک شهری به مراغه سفر کنند. 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=41626

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});