• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

متواری شدن گردشگران سلامت از تبریز!

  • کد خبر : 42321
  • 24 آذر 1400 - 14:30
متواری شدن گردشگران سلامت از تبریز!
یاز اکو - عضو شورای شهر تبریز گفت: زمانی برای توریسم سلامت برنامه‌هایی در نظر گرفته شده بود که متاسفانه برخی عوامل منجر شد توریست‌ها از شهر متواری شده و دیگر برای درمان به شهر ما نیایند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تبریز، روح الله رشیدی در جلسه‌ی کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک اظهار کرد: عوارض ترافیکی و اجتماعی مراکز بهداشتی و درمانی در سطح شهر امروز به یک دغدغه بسیار جدی در تبریز تبدیل شده است.

رشیدی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: وضعیت موجود در مناطق پزشکی و درمانی برای مردم آزار دهنده است و باید در این راستا اقداماتی انجام شود تا شهروندان اندکی رفاه و آسایش داشته باشند.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تبریز ابراز کرد: فارغ از اینکه قانون به ما اجازه داده، ما می‌توانیم مشکلات شهری را با تعامل و تفاهم حل کنیم.

رشیدی افزود: سهم شهرداری در ایجاد این آشفته‌ بازار بسیار بوده و باید در راستای تامین رفاه برای شهروندان به‌ویژه در کاربری‌های درمانی با احداث پارکینگ و … گام‌های موثری برداشته شود.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: باید برای شهرداری زمان تعریف کنیم تا در مورد وضعیت مجوزها، پارکینگ‌ها و… مراکزی چون شیخ الرییس، بهاران، بهبود، سلامت و… مطالعاتی صورت گرفته تا دلیل موضوعات استخراج شود.

احداث شهرک سلامت در تبریز

فریدون بابایی اقدم، دبیر کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تبریز هم در این جلسه گفت: در تبصره بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها آمده است؛ شهرداری در شهرهایی که نقشه جامع شهر تهیه شده مکلف است طبق ضوابط نقشه مذکور در پروانه‌های ساختمانی نوع استفاده از ساختمان را قید کند.بی‌نظمی‌های حاصله که طی سالیان گذشته در این راستا پیش آمده‌، بحث عمده‌ای است که باید برای آن تدابیری اندیشیده شود.

بابایی اقدم ادامه داد: ما می‌توانیم همچون اصفهان به فکر ایجاد شهرک سلامت باشیم ولی این موضوعات باید در طرح تفصیلی آورده شود. احداث شهرک سلامت یک‌ پروژه‌ی کلان به شمار می‌رود که لازمه این امر همکاری و همراهی دولت است چراکه مسیر پیش رو بسیار سخت بوده و باید مطالعاتی کاملی در این راستا انجام گیرد.

وی ادامه داد: پیشنهادم این است که اگر بنا به استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس باشد، یک بازنگری در قانون شهرداری‌ها و ماده واحده صورت گیرد. اکثر افرادی که در جایگاه قانون‌گذاری هستند گاهی اقداماتی را برای منافع خود در نظر گرفته‌اند به همین دلیل مشکلات دو چندان شده است.

بابایی اقدم افزود: پیشنهادم این است به شهرداری یک ماه وقت دهیم تا تمام مراکز را از حیث پارکینگ بررسی کرده و بعد جلسه مشترک با شهرسازی و حمل نقل ترتیب دهیم.

آینده مبهم و حاد ساختمان پزشکان بهاران

علی نوای‌باغبان، عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک نیز در ادامه این جلسه عنوان کرد: ضروری است هماهنگی‌ بین دستگاه‌ها برای رفع وضع موجود بیشتر شده و اقداماتی برای بهبود وضعیت موجود ترتیب داده شود.

باغبان در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با معضل ساختمان پزشکان بهاران افزود: مشکل ساختمان پزشکان بهاران از سال‌های پیش مطرح بوده و آینده مبهم و حاد آن مشخص است.

این عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تبریز افزود: باید در بحث بودجه‌ تمامی موارد را اعمال کرده و هزینه هایمان را کنترل کنیم و همچنین از ظرفیت‌های موجود بیشترین استفاده را داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=42321

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});