• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
در نشست خبری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی مطرح شد؛

وضع استان ما هم شبیه کل کشور است

  • کد خبر : 42899
  • 29 آذر 1400 - 13:00
وضع استان ما هم شبیه کل کشور است
یاز اکو - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: وضع استان ما هم شبیه کل کشور است و تحت تاثیر کلان روندها هستیم و همه سوار یک قطاریم و نهایتا شاید جای صندلی کمی جلو یا عقب باشد ولی نمی‌توانیم قطار را عوض کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یازاکو، داود بهبودی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در نشست خبری در رابطه با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ با انتقاد از برخی مطالب منتشره در رسانه‌ها، آنها را از لحاظ بحث تخصصی بودجه نادرست دانست و تصریح کرد: وضع استان ما هم شبیه کل کشور است و تحت تاثیر کلان روندها هستیم و همه سوار یک قطاریم و نهایتا شاید جای صندلی کمی جلو یا عقب باشد ولی نمی‌توانیم قطار را عوض کنیم.

سهم آذربایجان‌شرقی از منابع استانی ۲٫۵۸ درصد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۹۰ تا ۹۵ درصد درآمدهای استان‌ها مربوط به بخش مالیات است، گفت: میزان منابع استانی ما در بودجه ۱۴۰۱، رقم ۱۱۶۲۳ میلیارد تومان است. سهم ما از منابع کشوری ۲٫۵۸ درصد است و میانگین رشد آذربایجان‌شرقی نسبت به سال گذشته ۷۸٫۰۵ درصد است و میانگین رشد تمامی استان‌ها ۷۶٫۸۷ درصد است.

سهم آذربایجان‌شرقی از هزینه‌های استانی ۴٫۰۸ درصد

وی با اشاره به اعتبارات هزینه‌ای استان، تصریح کرد: سهم جمعیتی استان ۴٫۸ درصد است و از لحاظ اقتصادی نیز سهم ما ۳٫۵ درصد است.  سهم استان از لحاظ اعتبارات هزینه‌ای ۲۳ دستگاه استانی ۴٫۰۸ درصد کشور است که از رشد ۱۳٫۹۱ درصدی برخوردار است. میانگین رشد اعتبارات هزینه‌ای استان‌های کشور نیز ۱۴٫۷۲ درصد است.

بهبودی یادآور شد: بخش اصلی بودجه‌ی جاری در سال‌های اخیر به دلیل فشار تورمی و بودجه‌ی انقباضی شامل پرداخت حقوق و دستمزدها می‌شود. بخش اعظم هزینه‌های استان نیز صرف این امور خواهد شد.

وی میانگین افزایش حقوق‌ها در سال آتی را ۱۰ درصد عنوان کرد و افزود: حقوق‌های حداقلی و زیر ۱۲ و نیم میلیون تومان افزایش حدود ۱۰ درصدی خواهند داشت. حقوق‌ها‌ی ۱۲٫۵ تا ۲۰ میلیون تومان زیر ۱۰ درصد افزایش خواهند داشت و حقوق‌های بالاتر تقریبا تثبیت شده‌اند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که کشور از رشد اقتصادی برخوردار نباشد، افزایش حقوق آثار تورمی خواهد داشت و همواره میزان تورم بیشتر از میزان افزایش حقوق خواهد بود.

وی در پایان این نشست سهم آذربایجان‌شرقی از تملک دارایی‌های سرمایه‌ای را ۳٫۶۶ عنوان کرد و گفت: استان ما در این زمینه از رشد ۱۴٫۷۵ درصدی برخوردار است و میانگین رشد استان‌های کشور ۱۲٫۹۷ درصد است.

وی تصریح کرد: البته مجموع رقم ۲۲۷۵ میلیارد تومان ناچیز است و این رشدها نیز افزایش نیست بلکه کاهش است چرا که با توجه به تورم، قدرت خرید کاهش یافته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=42899

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});