• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

افتتاح سرای نوآوری محصولات کشاورزی و دامی در مراغه

  • کد خبر : 42983
  • 29 آذر 1400 - 13:15
افتتاح سرای نوآوری محصولات کشاورزی و دامی در مراغه
یاز اکو - نخستین سرای نوآوری محصولات کشاورزی و دامی در شهرستان مراغه افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری صداوسیما، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گفت: سرای نوآوری با توجه به ظرفیت‌های هر منطقه راه‌اندازی می‌شود. با توجه به بستر‌های مناسب کشاورزی در مراغه، نخستین سرای نوآوری محصولات فراسودمند کشاورزی و دامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه افتتاح شده است.

جوان پور اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مراغه زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده و انتظار حمایت و همراهی مسئولان شهرستان را از شرکت‌های زیرمجموعه این مرکز داریم.

به گفته وی در صورتی که این نوآوری‌ها به بازار وصل نشوند اتفاقی نخواهد افتاد و همانند گدشته تنها شاهد نوآوری‌ها و ایده‌ها بر روی کاغذ خواهیم بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان افزود: سرای نوآوری فقط دنبال تحقیق و پژوهش نیست و تحقیق و پژوهش زمانی اثر گذار است که داخل بازار شود و بخشی از مشکلات اقتصادی کشور را حل کند.

وی به اهداف این مراکز اشاره کرد و گفت: علاوه بر تولید، مدیریت، کیفیت، بهره‌وری و صادرات در دستور کار قرار دارد و به مهارت آموزی توجه ویژه‌ای خواهد شد.

بیکاری اصلی‌ترین معضل کشور است

فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این مراسم گفت: مجموعه‌هایی که ارتباط علم و عمل را ایجاد می‌کنند ارزشمند هستند. کشور ما در شرایط کنونی نیازمند این مجموعه ها است.

موسوی افزود: بیکاری اصلی‌ترین معضل کشور است و بیشترین قشر بیکار متاسفانه افراد تحصیل کرده هستند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی مراکز نوآوری می‌تواند پل ارتباطی بین پژوهش و کارآفرینی باشد و مشکل بیکاری با ایجاد چنین مراکزی کاهش خواهد یافت.

موسوی خاطرنشان کرد: به مرور زمان بسیاری از شغل‌های فعلی با ورود شرکت‌های دانش بنیان و هوش مصنوعی از بین خواهند رفت و از این اگر به فکر نباشیم به تعداد بیکاران افزوده خواهد شد.

حلقه وصل دانشگاه و صنعت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه نیز در این مراسم گفت: این واحد دانشگاهی ضمن توجه به ظرفیت‌های کشاورزی مراغه و پایین بودن نرخ بهره‌وری محصولات این بخش، سرای نوآوری محصولات فراسودمند کشاورزی و دامی را راه‌اندازی کرده است.

محمدرضا ولیلو تحقیق و پژوهش را از ابزار‌های اساسی برای تحقق اهداف گام دوم انقلاب دانست و افزود: ساختمانی با ۳ هزار مترمربع زیربنا برای فعالیت زیرگروه‌های این سرای نوآوری اختصاص یافته است. مرکز رشد کشاورزی و دامی، مجموعه استارتاپی، پردیس‌های آموزشی و مهارتی و فن‌بازار از جمله زیرگروه‌های این سرای پژوهشی است.

وی اضافه کرد: این مرکز حلقه وصل دانشگاه و صنعت خواهد بود و ایده‌ها را به کسب و کار و اشتغالزایی تبدیل خواهد کرد.

ولیلو به اقدامات معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی مراغه اشاره کرد و گفت: شرکت در ۱۲ همایش‌های ملی و منطقی، ثبت ۶ اختراع، انتشار ۳۳ جلد کتاب و فصلنامه علمی و پژوهشی و اجرای ۳۴ طرح پژوهشی از جمله اقدامات معاونت پژوهشی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=42983

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});