• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
7

آقای رئیسی بانک مرکزی‌تان جیب ملت است پس لطفا پُز ندهید!

  • کد خبر : 42946
  • 29 آذر 1400 - 10:30
آقای رئیسی بانک مرکزی‌تان جیب ملت است پس لطفا پُز ندهید!
یاز اکو- آقای رئیسی ادعا می‌کند برای پرداخت حقوق کارکنان دولت و ...از بانک مرکزی استقراض نشده است! ابتدا باید از ایشان سوال کرد آیا تفاوت استقراض مستقیم و استقراض غیرمستقیم از بانک مرکزی را می‌داند؟ این‌که به بانک‌ها و صندوق‌ها فشار وارد شود تا آنان از بانک مرکزی قرض کنند، پُز دادن ندارد، دارد؟!

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، امید فراغت روزنامه نگار نوشت: آقای رئیسی ادعا می‌کند برای پرداخت حقوق کارکنان دولت و …از بانک مرکزی استقراض نشده است! ابتدا باید از ایشان سوال کرد آیا تفاوت استقراض مستقیم و استقراض غیرمستقیم از بانک مرکزی را می‌داند؟ این‌که به بانک‌ها و صندوق‌ها فشار وارد شود تا آنان از بانک مرکزی قرض کنند، پُز دادن ندارد، دارد؟!

آقای رئیسی دولت شما نیز دچار کسری بودجه هنگفت شده است بر همین اساس جیب ملت را به تعبیری بانک مرکزی به حساب آورده‌ تا از این طریق بتوانید کسری بودجه خود را جبران کنید.

آقای رئیسی پیامِ روند افزایشی قیمت‌های کالاهای اساسی و …چیست؟ موافقت کردنِ دولت با افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو چه پیامی را به ملت مخابره می‌کند؟ به چه دلیل و یا دلایل به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هستید؟ چرا نمی‌خواهید قبول کنید تحریم دمار از روزگار اقتصاد دولت و ملت درآورده است؟

متاسفانه در شرایط تحریم تنها طرح و برنامه کاربردی‌تان خالی کردن جیب ملت با انواع و اقسام ترفندهاست! متاسفانه همه چیز در حال گران شدن است. بر همین اساس هزینه زندگی در ایران حتی از بزرگ‌ترین شهرهای کشورهای توسعه‌یافته نیز گران‌تر شده است.

آقای رئیسی اگر تکلیف‌تان را با برجام و نظام بین‌الملل مشخص نکنید یقین کنید ادامه وضع موجود و مهار آن برای‌تان غیر ممکن خواهد شد. روز به روز بر جمعیت فقیر کشور افزوده می‌شود.متاسفانه طبقه کارگر از عهده تامین معیشت زندگی آبرومند برنمی‌آیند و همگی شرمنده و خجالت‌زده خانواده‌شان هستند.

آقای رئیسی با محدودتر شدن واردات، صنایع نیز دچار رکود شده و در نتیجه درآمد مالیاتی دولت دچار اختلال شده است بر همین اساس این کسری‌ها را می‌خواهید از جیب ملت تامین کنید. ادعای‌تان مبنی بر عدم استقراض از بانک مرکزی، شوآفی بیش نیست در غیر این صورت پس چرا توانِ کنترل قیمت تخم‌مرغ، گوجه، پیاز و …را ندارید؟ پیامِ وضعیت آشفته بورس چیست؟ احساس می‌شود فقط زورتان به ملت می‌رسد!

آقای رئیسی سال‌هاست ملت، بی‌دولتی را تجربه می‌کنند. بهتر است گفته شود در این سال‌ها این ملت بوده است که به دلیل ناکارآمدی مسئولان، مملکت‌داری کرده است! اما اکنون ملت خالی‌تر از همیشه است و به تعبیری توانِ ایستادگی و مقاومت در برابر مشکلات ریز و درشت را ندارد.

آقای رئیسی اگر کرونا برای جهان امروز تهدید است اما برای دولت‌مردان ایران فرصت است تا بخش عمده‌ای از ناکارآمدی‌شان را هم به گرده کرونا بیندازند!

آقای رئیسی با ادبیاتِ نمایشی و شعاری مشکلات حل و فصل نمی‌شود. مملکت‌داری قاعده و فرمول دارد. دولت فعلی به دلیل افزایش هزینه‌ها بر درآمدها به سراغ قرض گرفتن از مردم آمده است. ملت هم سال‌هاست که به صورت مستقیم و غیرمستقیم هزینه‌های هنگفت مملکت‌داری را می‌پردازد. اما قبول کنید هر آغازی، پایانی دارد.

مقاومت کردن هم حد و حدود دارد. روح و روان ملت به تعبیری در حال مچاله شدن هست. اگر تصورتان این است که ملت بانک است اما قبول کنید این بانک ورشکسته شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=42946

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});