• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

نماینده مجلس: اجرای پنج هزار هکتار از پایاب سدسهند به بخش خصوصی واگذار شد

  • کد خبر : 96156
  • 03 اسفند 1401 - 11:30
نماینده مجلس: اجرای پنج هزار هکتار از پایاب سدسهند به بخش خصوصی واگذار شد
یاز اکو - نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از مرحله نخست پایاب سد سهند مراحل نهایی را سپری می‌کند، گفت: اجرای پنج هزار هکتار باقیمانده نیز به بخش خصوصی واگذار شد و طرح آن نیز با ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در حال مطالعه است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی سیدحمزه امینی اظهار کرد: تاکنون ۲ هزار و ۶۵۰ هکتار از ۲ هزار و ۸۵۰ هکتارِ مرحله نخست به بهره‌برداری رسیده است و ۲۰۰ هکتار باقیمانده نیز تا اردیبهشت سال آینده افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ میلیارد تومان از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته برای مطالعه سایر فازهای پایاب سد سهند پرداخت شده است، اضافه کرد: اختصاص این میزان اعتبار از محل اعتبارات سازمان آب منطقه‌ای در سال جاری زمینه را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سریع‌ترین زمان ممکن فراهم می‌کند.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی از جدیت سازمان آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی در این زمینه قدردانی و اظهار کرد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مراحل دوم تا پنجم پایاب سد سهند پس از اتمام مراحل مطالعه به سرعت و بدون تاخیر انجام می‌گیرد و تعاونی آب‌بران نیز از هم‌اکنون در شهرستان تشکیل شده است.

امینی به تاثیر بهره‌برداری از پایاب سد سهند در امنیت غذایی منطقه نیز اشاره و بیان کرد: با بهره‌برداری از مراحل پنج‌گانه پایاب سد سهند، هشترود به قطب کشاورزی آذربایجان‌شرقی تبدیل شده و علاوه بر تامین مایحتاج شمالغرب کشور، برخی از محصولات کشاورزی آن نیز به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

وی نسبت به رعایت الگوی کشت در اراضی پایاب سد سهند تاکید کرد و افزود: هشترود ظرفیت‌های بی‌بدیلی در حوزه کشاورزی دارد که نیازمند توجه ویژه مسئولان است و خوشبختانه این ظرفیت‌ها در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته است.

حقابه چاراویماق از سد سهند محقق شد

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حقابه شهرستان چاراویماق به میزان ۱۰ میلیون مترمکعب از سد سهند نیز نهایی، و با تاکید استاندار آذربایجان شرقی محقق شد.

امینی با اشاره به اینکه مکان‌یابی برای اجرای پایاب سد سهند در محدوده شهرستان چاراویماق به مطالعه نیاز دارد، اضافه کرد: مطالعات مربوط به این شهرستان نیز به زودی آغاز می‌شود تا زمینه رونق کشاورزی در چاراویماق نیز بیش از پیش فراهم شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=96156

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});