• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

پاکستانی ها ۲۰ میلیارد دلار در حوزه رمز ارزها سرمایه گذاری کرده اند

  • کد خبر : 43427
  • 02 دی 1400 - 13:15
پاکستانی ها ۲۰ میلیارد دلار در حوزه رمز ارزها سرمایه گذاری کرده اند
یاز اکو - نصیر حیات ماگون، رئیس اتاق‌ بازرگانی و صنایع پاکستان (FPCCI) اظهار داشت: ارزش دارایی‌های مبتنی بر رمز ارزها بین شهروندان پاکستانی بالغ بر 20 میلیارد دلار است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو، وی در یک کنفرانس خبری گفت: این ارزش گذاری بر اساس گزارشات تحقیقاتی اتاق انجام یافته است.او با اشاره به اینکه هند محدودیت های بسیاری را در این زمینه اعمال کرده است، از دولت خواست تا سیاست ارزهای دیجیتال را دنبال کند.

در ماه اکتبرمصادف با مهر ماه سال جاری ، مطالعه‌ای که توسط Chainalysis انتشار یافت که نشان می داد پاکستان در سال گذشته افزایش فوق‌العاده‌ای را در پذیرش ، خرید و فروش ارزهای دیجیتال تجربه کرده است.

شاخص پذیرش کریپتو جهانی Chainalysis در سال ۲۰۲۱، پاکستان را از نظر امتیاز پس از ویتنام و هند در رتبه سوم قرار داد. این رتبه بندی بر اساس سه معیار سنجش شده است: ارزش و میزان انتقال داده شده ارزها ، ارزش و میزان خرده فروشی منتقل شده ارزها ، حجم مبادلات مبادلاتی همتا به همتا.

در ۲۸ مهرماه سال جاری ، بالاترین نهاد قضایی استان سند پاکستان از دولت فدرال خواست تا قوانینی را برای ارزهای دیجیتال تنظیم نماید . دادگاه عالی سند (SHC) به نهادهای دولتی مانند وزارت فناوری اطلاعات و قانون دستور داد تا با نهاد های همچون کمیسیون بورس و اوراق بهادار پاکستان (SECP) و بانک مرکزی برای ایجاد قوانین کریپتو ظرف سه ماه همکاری لازم را انجام دهند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=43427

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});