• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
6

دستیاران رئیس جمهور ترکیه و آمریکا در مورد روابط و مسائل منطقه ای گفتگو می کنند

  • کد خبر : 38723
  • 29 آبان 1400 - 14:00
دستیاران رئیس جمهور ترکیه و آمریکا در مورد روابط و مسائل منطقه ای گفتگو می کنند
یاز اکو_ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده  طی یک تماس تلفنی درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای تبادل نظر کردند.

 به گزارش واحد ترجمه پایگاخ خبری یاز اکو به نقل از حریت دفترریاست جمهوری ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد ، دو مقام در مورد روابط سیاسی و اقتصادی، همکاری در امور دفاعی، جهانی و منطقه ای صحبت کردند.

آنها همچنین در مورد وضعیت انسانی و سیاسی در افغانستان، تمامیت ارضی سوریه و پاکسازی تروریست ها، روند سیاسی و انتخابات آتی در لیبی، منطقه قره باغ ، تحولات مرزهای اوکراین، بحران مهاجران در مرز لهستان و بلاروس و تحولات گفتگو کردند.

جزئیات مکانیسم استراتژیک مشترک توافق شده در دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ در رم نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا امیلی هورن نیز در بیانیه ای گفت :کالین سالیوان درموارد موردبحث وگام های بعدی آمریکا و ترکیه برای تعاملات دوجانبه” پس از نشست بین بایدن و اردوغان صحبت کرده است.

وی گفت: «آنها در مورد طیف وسیعی از مسائل منطقه ای از جمله تحولات اوکراین، افغانستان، سوریه و قفقاز جنوبی و همچنین اهمیت حفظ ثبات در شرق مدیترانه تبادل نظر کردند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=38723

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});