• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
6
مدیرعامل:

واحد پلی پروپیلن پتروشیمی تبریز تا پایان سال افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 44507
  • 10 دی 1400 - 11:30
واحد پلی پروپیلن پتروشیمی تبریز تا پایان سال افتتاح می‌شود
یاز اکو - مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز ابراز امیدواری کرد فاز نخست واحد تولید پلی پروپیلن این شرکت تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سیاوش درفشی در گفت و گو افزود: با بهره برداری از این واحد شاهد افزایش ۳۰ هزار تنی سالیانه تولیدات شرکت پتروشیمی تبریز خواهیم بود.

وی گفت: واحد پلی پروپیلن پتروشیمی تبریز با هدف افزایش ظرفیت تولیدی این شرکت، افزایش تنوع محصولات و ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای تحقق جهش تولید راه اندازی می شود.

وی اضافه کرد: خوراک این طرح از داخل مجتمع و با فرآوری برش های C۳+ (تری کربن مثبت) خریداری شده از سایر مجتمع ها و پالایشگاه ها می باشد و محصول تولیدی واحد پلی پروپیلن پودر هموپلیمر PP خواهد بود که می تواند در صنایع تولید الیاف، مصارف بهداشتی و پزشکی، روکش سیم و کابل و صنایع خودرو مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز گفت: تولید کامپاندها و هموپلیمر PP در آینده از اهداف دیگر توسعه ای این طرح محسوب می شود.

وی ادامه داد: بخش های پیش بینی شده در ساخت واحد پلی پروپیلن شرکت پتروشیمی تبریز، شامل خالص سازی خوراک، تهیه و شارژ کاتالیست، پلیمریزاسیون، انتقال و اختلاط محصول پودر و بسته بندی و انبار است.

وی یادآوری کرد: پتروشیمی تبریز در بخش پلی اتیلن در هشت ماه امسال توانست از ظرفیت اسمی عبور کند و وارد مرحله جدیدی از تولید شود، به گونه ای که پیش بینی می کنیم تا پایان امسال ۴۵ درصد بیشتر از ظرفیت اسمی تولید در این بخش داشته باشیم.

درفشی تشریح کرد: با جاری شدن اتیلن از جنوب به شمال ایران، ما توانستیم ظرفیت مان را با اصلاح فرآیندها و اضافه کردن اکسودن دوم افزایش دهیم، به گونه ای که تولیدات پلیمری شرکت نیز در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال از رشد ۱۵ درصدی برخوردار است.

به گزارش ایرنا، عملیات ساخت واحد تولید پلی پروپیلن پتروشیمی تبریز در فروردین ماه ۱۳۹۸ آغاز شد و اولین واحد از پروژه‌های توسعه‌ای پتروشیمی تبریز به شمار می‌رود که در کنار افزایش ظرفیت واحدهای موجود در برنامه مدیریت طرح های شرکت قرار گرفته است.

عملیات اجرایی و ساخت انشعاب جدید خط لوله اتیلن غرب از میاندوآب به تبریز با هدف انتقال سالانه ۲۰۰ هزار تن اتیلن در سال ۱۳۹۶ آغاز شد.

طرح مجتمع پتروشیمی تبریز در قانون بودجه سال ۱۳۶۶ کل کشور تصویب شد و کلیات طرح در بهمن ماه ۱۳۶۷ به تائید هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی رسید، فعالیت های طراحی و مهندسی در نیمه دوم سال ۱۳۶۸ و عملیات نصب در سال ۱۳۷۱ آغاز شد.

شرکت پتروشیمی تبریز در زمینی به مساحت ۳۹۱ هکتار در جوار غربی پالایشگاه تبریز واقع شده و ۵۰ درصد تولید آن به ۳۶ کشور جهان صادر می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=44507

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});