• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

صرفه‌جویی ارزی ۵۱ میلیون یورویی با بومی‌سازی بوژی ناوگان ریلی در تبریز

  • کد خبر : 45200
  • 15 دی 1400 - 13:30
صرفه‌جویی ارزی ۵۱ میلیون یورویی با بومی‌سازی بوژی ناوگان ریلی در تبریز
یاز اکو - یک شرکت دانش‌بنیان در تبریز موفق شده با بومی‌سازی تولید «بوژی» واگن قطار از خروج سالانه ۵۱ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری کند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمد رحیمی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان روز چهارشنبه افزود: شرکت را در سال ۱۳۷۳ با هدف تولید قطعات ریلی بنیان گذاشتیم و از آن زمان تاکنون ۳۲ مجموعه صنعتی و قطعات صنعتی را برای ناوگان ریلی کشور تولید کرده ایم.

وی اضافه کرد: جعبه یاتاقان، نخستین مورد از بومی سازی قطعات ریلی در این شرکت می باشد که تاکنون ۱۴ مدل از آن به تولید رسیده است.

وی ادامه داد: بعد از چند سال به سمت تبدیل شدن به یک شرکت دانش بنیان با هدف تولید قطعات با استفاده از فناوری های نو رفتیم و از سال ۱۳۹۵ تولید «بوژی» واگن های باری را آغاز کردیم که در اثر آن برای ۳۰۰ نفر به طور مستقیم و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به طور مستقیم فرصت شغلی ایجاد شد.

رحیمی توضیح داد: بوژی، قسمت حساس واگن قطار است که از ۲۵۶ قطعه درست شده و با تولید آن می توان گفت که کل واگن در داخل کشور تولید می شود.

رباتیک کردن دستگاه های خط تولید

وی با بیان اینکه تنها شرکت خاورمیانه هستیم که بوژی های تولیدی مان می تواند در خط آهن اروپا مورد استفاده قرار گیرد، تشریح کرد: برای رقابتی کردن محصول و افزایش راندمان تولید، واحد طراحی و توسعه شرکت به دنبال رباتیک کردن دستگاه های خط تولید است.

وی ادامه داد: دستگاه مونتاژ چرخ و محور واگن از جمله دستاوردهای واحد طراحی و تولید این شرکت دانش بنیان است که سال گذشته به تولید رسیده و سرعت مونتاژ را سه برابر افزایش داده است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولیدکننده قطعات واگن گفت: با استفاده از این محصول که زمان مونتاژ را به ۱۰ دقیقه کاهش داده، در یک سال اخیر سه هزار دستگاه چرخ و محور واگن در شرکت مونتاژ شده است.

وی یادآوری کرد: با بومی سازی بوژی واگن های باری نه تنها واحدهای قطعه سازی آذربایجان شرقی فعال شده اند، بلکه بخش های واگن سازی پنج کارخانه واگن سازی کشور هم رونق گرفته اند.

وی افزود: شرکت ما تاکنون از طریق تولید بوژی موفق شده تجهیزات ۲ هزار واگن قطار را تامین کند.

رحیمی کارخانه واگن سازی ابهر یکی از طرف های قرارداد با شرکت دانش بنیان تولید کننده بوژی در تبریز است که پیش از شروع همکاری های دوجانبه تنها با ۲۰ درصد ظرفیت فعالیت می کرد و اکنون موفق شده سالانه ۱۰۰ دستگاه واگم مسافریف همین تعداد واگن باری و یک هزار دستگاه واگن قطار شهری تولید کند.

وی اضافه کرد: حداقل نیاز ناوگان ریلی کشور به «بوژی» ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه در سال است تا نیاز به ۱۲ هزار واگن در مدت پنج سال را پشتیبانی کند.

وی ادامه داد: پارسال توانستیم یک هزار و ۴۰۰ بوژی تولید کنیم و امسال با افزایش ۱۰۰ درصدی، تولید سه هزار دستگاه بوژی را برنامه ریزی کرده ایم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=45200

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});